قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آخوند خراسانی و نهضت مشروطیت ایران
آخوند خراسانی و نهضت مشروطیت ایران

تازه‌های نشر؛

آخوند خراسانی و نهضت مشروطیت ایران

کتاب «آخوند خراسانی و نهضت مشروطیت ایران» به کوشش حجت‌الاسلام دکتر محسن دریابیگی به‌تازگی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آخوند ملامحمدکاظم خراسانی، یک از سه مجتهد عصر مشروطه (معروف به آیات ثلاث) بود که نقش بی‌بدیلی در بازگشت نظام مشروطه و شکست استبداد صغیر ایفا کرد. وی که از استادان برجسته حوزه نجف بود، در دفاع از مشروطیت، رویاروی بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی روزگارش ایستاد و در عین حال از دیدگاه خود مبنی بر دوری عالمان دینی از مسند سیاسی هم عدول نکرد.

کتاب «آخوند خراسانی و نهضت مشروطیت ایران»، مشتمل بر مجموعه گفتارها و مصاحبه‌های ارزشمندی است که با مقدمه‌ای نسبتاً طولانی از عبدالرضا کفایی (نواده آخوند) تدوین شده است. کفایی در این نوشته مبسوط به شرح دیدگاه آخوند در مواجهه با امر سیاسی پرداخته و مناسبات وی با سایر عالمان هم‌عصر خود را بازگو کرده است.

بخش دیگر کتاب که شامل گفتگو با چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است، شامل دیدگاه‌های بسیار متنوع و گاه متضادی درباره آخوند خراسانی است که از خلال آن می‌توان به جریان‌های اصلی در حوزه علمیه قم و نجف پی برد.

آخوند خراسانی و نهضت مشروطیت ایرانیادآوری می‌شود، «آخوند خراسانی و نهضت مشروطیت ایران» به قلم حجت‌الاسلام دکتر محسن دریابیگی در ۶۵٢ صفحه و به قیمت قیمت: ۹۸ هزار تومان از سوی انتشارات نگارستان اندیشه عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به فروشگاه کتاب در تهران: نوفل لوشاتو، تقاطع آراکلیان پ٨٧ مراجعه و یا با شماره‌های ۶۶۴٣۵۴٢٣و۶۶۴٣۵۴١۶ تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است، کتاب «حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آخوند خراسانی» نیز دیگر اثر حجت‌الاسلام دریابیگی است که سال ۱۳۸۶ از سوی مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی منتشر شد که به سیاق پژوهشی شفاهی در تلاش است تا وجوه پیدا و پنهان حیات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این عالم بزرگ معاصر را در سایه حوادث انقلاب مشروطیت ایران بررسی نماید. برخی از عناوین فصول این کتاب شامل دودمان و ابتدای زندگی، اقامت آخوند خراسانی در تهران، بزرگترین حوزه فلسفی آن روز، آخوند در نجف اشرف، مجلس درس و زعامت علمی و تقلیدی آخوند، شاگردان آخوند خراسانی، عادات و خصوصیات جسمانی و اخلاقی او و مصاحبه‌هایی با شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی درباره آخوند خراسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics