قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آزمون عزاداران؛ اقامه شعائر حسینی در دوران کرونا
آزمون عزاداران؛ اقامه شعائر حسینی در دوران کرونا

در ایام ماه عزای حسینی منتشر شد؛

آزمون عزاداران؛ اقامه شعائر حسینی در دوران کرونا

آیا پذیرفتن محدودیتهای مجالس عزاداری به کمرنگ شدن شعائر حسینی نمی‌انجامد؟ آیا اساساً تشخیص و توصیه متخصصان علوم تجربی برای ما حجت است؟ مگر مجالس اهل بیت دارالشفا نیست؟ چه دلیلی برای حساسیت نسبت به مجالس عزاداری با وجود سهل انگاری‌های دیگر در جامعه وجود دارد؟

به گزارش شبکه اجتهاد، آزمون عزاداران در دوران جولان کرونا، اقامه شعائر حسینی در چارچوب ضوابط بهداشتی و دفاع توامان از حیثیت عزای حسینی و سلامت عزاداران حسینی است. سربلندی در این آزمون، آگاهی‌هایی می‌طلبد که در کتاب «آزمون عزاداران» به طور فشرده از آن گفتگو شده است.

این کتاب در پنج گفتار سامان یافته است: در گفتار نخست، پدیده کرونا و فرایند فراگیری آن و ابعاد خسارتهای آن در جهان و در کشورمان به طور فشرده بررسی شده است.

در گفتار دوم، به محدودیتهای ناشی از کرونا با تاکید بر مناسک دینی و شعائر مذهبی پرداخته شده است. در گفتار سوم، با اشاره به مهمترین دیدگاهها درباره برگزاری مراسم عزاداری در شرایط فراگیری کرونا، تحلیلی از مبانی دیدگاه رهبری و مراجع ارائه شده است.

در گفتار چهارم، دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا و چرایی الزامات آن مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت، در گفتار پنجم مهمترین دغدغه‌ها و پرسشها درباره عزاداری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی مطرح و پاسخ داده شده است.

برخی از پرسشهایی که در آخرین بخش کتاب مطرح و پاسخ داده شده است بدین شرح است:

آیا پذیرفتن محدودیتهای مجالس عزاداری به کمرنگ شدن شعائر حسینی نمی‌انجامد؟

آیا اساساً تشخیص و توصیه متخصصان علوم تجربی برای ما حجت است؟

مگر مجالس اهل بیت دارالشفا نیست؟

چه دلیلی برای حساسیت نسبت به مجالس عزاداری با وجود سهل انگاری‌های دیگر در جامعه وجود دارد؟

آیا کسی اختیار خانه خودش را برای برگزاری مراسم عزاداری ندارد؟ و …

گفتنی است، این کتاب به کوشش گروه پژوهشی «مواسات» تدوین شده است. مطالعه این اثر خواندنی را به همه دست اندرکاران مجالس عزای حسینی و همه دغدغه مندان سلامت جامعه توصیه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند فایل PDF کتاب آزمون عزاداران دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics