قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از نجف تا قم، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی به روایت تصویر
از نجف تا قم، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی به روایت تصویر

گزارش تصویری؛

از نجف تا قم، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی به روایت تصویر

مجموعه پیش‌روی تصاویری از ایام سکونت آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی در نجف اشرف، تدریس خارج در مسجد هندی، تصاویر پیاده‌روی در ایام اربعین، تصاویر سفر به ایران در زمان حیات مرحوم آیت‌الله سید محمود شاهرودی و دیدار با علما و مردم شاهرود و تصاویر حضور در قم  و دیدارها می‌باشد.

شبکه اجتهاد: آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی از فقهای حوزه علمیه قم، متولد سال ۱۳۰۴ در نجف و فرزند مرحوم آیت‌الله ‌العظمی سید محمود شاهرودی بود. تحصیلات مقدماتی و سطح را از محضر والد معظم خود و آیات میرزا هاشم آملی و شیخ عبدالحسین رشتی بهره برد و در جلسات خارج فقه و اصول آیت‌الله شاهرودی شرکت جست. پس از چندی خود به تدریس سطوح پرداخت و از ۳٩ سالگی تدریس خارج را آغاز نمود.

ایشان ۴ سال پس از ارتحال والد خود، اقدام به انتشار رسالۀ عملیه نموده و ۲ سال پس از آن به ایران هجرت کرد. از آن فقیه عالی‌قدر کتب فتوایی متعددی به چاپ رسیده و علاوه بر آن، تقریر مباحث فقهی ایشان از سوی برادرشان آیت‌الله حاج سید حسین شاهرودی منتشر شده است. «کتاب الحدود» و تقریرات مرحوم آیت‌الله سید محمود شاهرودی نیز از آثار مخطوط آن فقید سعید می‌باشد.

آیت‌الله شاهرودی در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سوی حرم مطهر بانوی کرامت (س) توسط علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه و همچنین عموم مردم قم تشییع شد و پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله سید حسین حسینی شاهرودی، پیکر ایشان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

 

(تصاویر فوق از سایت مرکز ارتباطات دینی آل مرتضی (ع) و سایت وارثون انتخاب شده است)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics