قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار پنجمین شمار دوفصلنامه «قرآن، فقه و حقوق اسلامی»
انتشار پنجمین شمار دوفصلنامه «قرآن، فقه و حقوق اسلامی»

تازه‌های نشر؛

انتشار پنجمین شمار دوفصلنامه «قرآن، فقه و حقوق اسلامی»

 شماره پنجم دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «قرآن، فقه و حقوق اسلامی» به همت انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه به چاپ رسید.

به گزارش شبکه اجتهاد، پنجمین شماره از دوفصلنامه علمی پژوهشی قرآن، فقه و حقوق اسلامی چاپ شد. در این شماره استاد ابوالقاسم علیدوست در بخش سخن مدیر مسؤول مطلبی با عنوان «روش شناسی استنباط احکام جهاد» نوشته است.

«قرآن و مشروعیت جهاد ابتدایی» نوشته محمد جواد فاضل لنکرانی، «بررسی ادله قرآنی جهاد ابتدایی» نوشته محمد قائینی، «آیات جهاد و اصل ممنوعیت توسل به زور» هم‌خوانی یا تقابل؛ نوشته سید مصطفی میر محمدی و حسین آل کجباف، حسین مهدی‌ ها‌دی از جمله مطالبی است که در این شماره به چاپ رسیده است.

«گونه شناسی آیات قتال و صلح با کافران و رفع تعارض آنها» نوشته سید محمد موسوی مقدم و حسین محمدی، «قرآن و عملیات استشهادی» نوشته محمد جواد اسکندرلو و محمد حسین اکرمی، «قرائت‌های گوناگون از موضع جهاد در قرآن» نوشته سید مهدی علیزاده موسوی را نیز می‌توانید در این شماره بخوانید.

تلاش برای تبیین هر چه بیشتر و بهتر آیات‌الاحکام مرتبط با حقوق، تلاش برای شناسایی احکام فقهی ـ حقوقی مستخرج از قرآن کریم، تبیین مباحث اصولی مرتبط با قرآن کریم، مطالعه تطبیقی مکاتب و مذاهب فقهی درباره مقدار و چگونگی بهره‌برداری از قرآن کریم، ایجاد بستر مناسب برای مطالعات فقه مقارن با توجه به منبع مشترک بودن قرآن کریم در میان مذاهب اسلامی، از جمله اﻫﺪافی است که مسؤولان این دوﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ دنبال می‌کنند.

بنابر گزارش وسائل، دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «قرآن، فقه و حقوق اسلامی» با مدیرمسؤولی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست و سردبیری احمد حاجی ده آبادی از سوی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics