قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی ابعاد شخصیت علامه حسینی طهرانی
بررسی ابعاد شخصیت علامه حسینی طهرانی

بررسی ابعاد شخصیت علامه حسینی طهرانی

اولین نشست از سلسله نشستهای بررسی ابعاد شخصیت علامه حسینی طهرانی در مشهد برگزار شد. در این نشست که توسط موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام برگزار شد، ابعاد عرفانی، فقهی، تفسیری و نگاه تمدنی علامه طهرانی تبیین شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی از فقهای عارف و فیلسوف قرن اخیر است که در مباحث عرفانی و تفسیر قرآن از محضر علامه طباطبایی بهره برد. علامه طهرانی در سن ۳۳ سالگی به درجه اجتهاد رسید. وی در این زمینه از محضر آیات عظام بروجردی، مرتضی حائری یزدی، عبدالجواد سدهی، حجت کوه کمره ای، ابوالقاسم خویی، محقق داماد و سید محمود شاهرودی بهره برد.

علامه طهرانی همچنین در مباحث فلسفی و عرفانی از محضر اساتیدی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهاءالدینی، آیت‌الله گلپایگانی و علامه محمدجواد انصاری همدانی بهره‌مند شد.

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به مناسبت رحلت این فقیه عارف، در سال ۱۳۷۴ فرمودند: ایشان از جمله فرزانگان معدودى بودند که مراتب برجسته علمى را با درجات والاى معنویّت و سلوک توأما دارا بودند، و در کنار فقاهت فنّى و اجتهادى، به فقه‌الله‌الأکبر نیز که از مقوله شهود و محصول تجربه حسّى و مجاهدت معنوى است نیز نائل گشته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics