قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری المپیاد علمی «فقه و اصول» در حوزه علمیه خراسان
برگزاری المپیاد علمی «فقه و اصول» در حوزه علمیه خراسان

از اول شهریور تا 15 مهرماه ثبت‌نام بعمل می‌آید؛

برگزاری المپیاد علمی «فقه و اصول» در حوزه علمیه خراسان

نخستین المپیاد علمی با رویکرد فقه و اصول توسط معاونت آموزش و مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان و با همکاری مدرسه علمیه سعادت، با هدف ایجاد فضای علمی، نشاط روحی، شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از طلاب فعال و مستعدّ، در دو مرحله  مجازی و حضوری در سطوح ۱ و ۲ و ۳ برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، رویکرد المپیاد، تطبیقی و کاربردی با محوریت کتب درسی می‌باشد و گروه علمی، ارزیابی و نظارت بر طراحی سوالات نیز، از اساتید برتر و سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و تحت اشراف اساتید دروس خارج هستند.

مرحله اول المپیاد، هشتم آبان ساعت ۸ صبح در سامانه LMS برگزار می‌شود و تمامی طلاب برادر و خواهر در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی امکان حضور در آن را دارند.

علاقمندان برای شرکت در المپیاد علمی، از اول شهریور تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام از طریق سایت حوزه علمیه خراسان قسمت ثبت نام‌ها با لینک (اینجا) اقدام کنند.

براساس این گزارش، محدوده‌ی آزمون سطح ۱ مباحث اصول (ناظر به اصول فقه مرحوم مظفر و حلقات شهید صدر حلقه ۱ و ۲ و الوسیط)، تعبدی توصلی، مفهوم شرط، اجزاء، اجتماع امر و نهی، عام و خاص، خبر واحد، حجیت ظواهر، سیره، تعادل و تراجیح، دلیل چهارم استصحاب (اخبار) و تنبیهات استصحاب، فقه (ناظر به لمعه الدمشقیه و دروس تمهیدیه فی فقه الاستدلالی؛ ایروانی)، کتاب الطهاره، کتاب الصلاه، کتاب الصوم و کتاب التجاره، مباحث سطح ۲، اصول، رسائل، فقه و‌ مکاسب و مباحث سطح ۳ نیز، از کفایه الاصول، فقه و مکاسب، عنوان شده است.

گفتنی است، برای برترین‌ها و منتخبین این المپیاد علمی، جوایز ارزنده و ویژه ای در ابعاد مادی و معنوی از جمله جوایز نقدی به نفرات برتر، اهدای کتب مرجع فقهی و اصولی و معرفی برای دریافت اخذ وام ۱۰۰ میلیون ریالی به مرکز خدمات، مهیا شده است.

لازم به ذکر است، المپیاد علمی، در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا در قالب مجازی برگزار می‌شود و با توجه به شرایط و در صورت امکان، قابلیت برگزاری آزمون به نحو حضوری، نیز اعلام خواهد شد.

یادآوری می‌شود، شماره تلفن ۳۷۲۷۴۴۴۵ مدرسه علمیه سعادت و آی دی https://eitaa.com/awaitor در پیام رسان ایتا، جهت کسب اطلاعات بیشتر در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics