قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تأثیر دیدگاه‌‌های فقهی بر قوانین کیفری در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص
تأثیر دیدگاه‌‌های فقهی بر قوانین کیفری در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص

معرفی کتاب؛

تأثیر دیدگاه‌‌های فقهی بر قوانین کیفری در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص

کتاب «تأثیر دیدگاه‌‌های فقهی بر قوانین کیفری در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص» توسط دکتر اسماعیل آقابابائی بنی در گروه مسایل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه گردیده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، در پشت جلد این کتاب آمده است: از جمله دغدغه‌ها در قانونگذاری، تدوین قانون بر اساس مبانی شرعی است که اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله اصول‌۴ و ۹۴ بر آن تأکید دارد. قانونگذاری گر چه دامنه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، کتاب حاضر به تأثیر پذیری قوانین از آرای فقهی در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص پرداخته و پس از بیان مشکلاتی که در قانونگذاری مطرح است، از برخی قوانین ماهوی و شکلی متأثر از فقه به تفصیل بحث می‌کند. مسائل مطرح به مواردی اختصاص دارد که بیشترین تأثیر را از فقه داشته و در عمل با مشکلات یا نقدهایی مواجه بوده است. بررسی اقوال فقهی و پرداختن به ضرورت‌های قانونگذاری در هر مسئله، راه حلی است که نوشته حاضر در پیش گرفته و به حسب مورد پیشنهادهایی برای اصلاح قوانین مورد بحث می‌دهد.

بنابر گزارش پژوهشکده فقه و حقوق، این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در‌۴۷۱ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics