قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / فقه و نجوم / خبر و یادداشت فقه و نجوم / تبعیت از کشورهای دیگر در برگزاری عید فطر مشروعیت ندارد
ماموستا راستی

ماموستا راستی:

تبعیت از کشورهای دیگر در برگزاری عید فطر مشروعیت ندارد

امام جمعه موقت سنندج گفت: اعلام پایان ماه رمضان و عید فطر از سوی حاکم جامعه اسلامی قاعده‌ای فقهی است که تمام فقها در آن اتفاق نظر دارند، اما متأسفانه عده‌ای مانند سلفی‌ها و وهابی‌ها از این مسئله بهره‌برداری سیاسی کرده و تفرقه ایجاد می‌کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، ماموستا محمدامین راستی، با بیان اینکه نماز عید فطر، سنت مؤکده رسول اکرم(ص) است اظهار داشت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)، با رؤیت هلال ماه، آغاز و پایان ماه رمضان مشخص می‌شود اما برای انجام آن حکم حاکم جامعه اسلامی لازم است که با اعلام او، عید فطر می‌شود.

وی گفت: اعلام پایان ماه رمضان و عید فطر از سوی حاکم جامعه اسلامی قاعده‌ای فقهی است که تمام فقها در آن اتفاق نظر دارند، اما متأسفانه عده‌ای مانند سلفی‌ها و وهابی‌ها از این مسئله بهره‌برداری سیاسی کرده و تفرقه ایجاد می‌کنند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: تبعیت از کشورهای دیگر در برگزاری عید فطر مشروعیت نداشته و باطل است؛ چرا که ما خود در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که هلال ماه در تمام ماه‌های قمری از سوی دفتر مقام معظم رهبری رصد می‌شود و نیازی به فتوای کشورهای اسلامی دیگر نیست.

گفتنی است، چندین سال است برخی از محافل مذهبی در سنندج، نماز عید فطر خود را بر اساس اعلان عربستان سعودی برگزار می‌کنند که با واکنش بسیاری از علمای شافعی مذهب و مسئولان استانی روبرو شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics