قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ویدئو و تصاویر دیدار پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی + بیانیه دفتر مرجعیت و واتیکان
ویدئو و تصاویر دیدار پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی + بیانیه دفتر مرجعیت و واتیکان

صبح امروز صورت گرفت؛

ویدئو و تصاویر دیدار پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی + بیانیه دفتر مرجعیت و واتیکان

شبکه اجتهاد: پاپ فرانسیس که صبح امروز برای دیدار با آیت الله سیستانی وارد نجف اشرف شده بود، ساعتی پیش به دیدار یک ساعته خود با آیت‌لله سیستانی پایان داد و از بیت ایشان خارج شد. قرار است پاپ بعد از این دیدار راهی اور، زادگاه حضرت ابراهیم (ع) شود. پاپ فرانسیس دیروز جمعه سفر چهار روزه خود را به عراق آغاز کرد.

دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف امروز (شنبه) بیانیه‌ای درباره دیدار مرجع عالیقدر شیعیان با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان صادر کرد.

در متن این بیانیه چنین آمده است: حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی صبح امروز(شنبه) با پاپ فرانسیس پاپ کلیسای کاتولیک و رئیس دولت واتیکان دیدار کرد.

در این دیدار درباره چالش‌های بزرگی که بشریت در این دوران با آن روبروست و نقش ایمان به خداوند سبحانه و تعالی و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی برای غلبه بر آنها گفتگو و تبادل نظر شد.

آیت‌الله سیستانی در این دیدار در مورد بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت‌های مذهبی و فکری، سرکوب آزادهای اساسی و فقدان عدالت اجتماعی که کشورهای مختلف از آن رنج می‌برند، به ویژه جنگ‌ها و اقدامات خشونت بار، محاصره اقتصادی، آوارگی و دیگر مواردی که ملت‌های منطقه ما به ویژه ملت فلسطین در اراضی اشغالی از آن رنج می‌برند، صحبت کردند.

معظم‌له در ادامه به نقشی اشاره کردند که رهبران بزرگ مذهبی و معنوی باید برای جلوگیری از آن فجایع ایفا کنند و یادآور شدند که از آنها امید می‌رود که طرف‌های مربوطه- بویژه قدرت‌های بزرگ- را نسبت به غلبه دادن جانب عقل و حکمت و کنار گذاشتن زبان جنگ، و پرهیز از گسترش منافع شخصی به ضرر حقوق ملت‌ها در زمینه زندگی کریمانه و آزادانه ترغیب کنند و همچنین بر اهمیت دو چندان کردن تلاش‌ها برای تقویت ارزش‌های همبستگی، همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در همه جوامع برپایه رعایت حقوق و احترام متبادل بین پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف تاکید کردند.

همچنین، واتیکان در پی دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت‌الله سیستانی بیانیه‌ای صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است:

پاپ فرانسیس صبح امروز(شنبه) با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف دیدار کرد. در این دیدار صمیمی که حدود پنجاه و چهار دقیقه به طول انجامید، پدر مقدس بر اهمیت همکاری و دوستی بین فرقه‌های دینی تاکید کردند تا از طریق توسعه احترام متبادل و گفتگو بتوانیم در خیر عراق و منطقه و همه بشریت سهیم باشیم.

این دیدار فرصتی برای قدردانی پاپ از حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی به دلیل مبارزه او به همراه طایفه شیعیان با خشونت، و مشکلات بزرگ سال‌های اخیر در دفاع از ضعیف ترینها و مظلوم ترین‌ها و تاکید بر قداست زندگی انسان و اهمیت وحدت مردم عراق بود.

پاپ در حضور حضرت آیت‌الله سیستانی دعاهای خود را برای آینده‌ای با حاکمیت صلح و برادری برای سرزمین محبوب عراق، خاورمیانه و سراسر جهان تکرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics