قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تصاویر کمتر دیده شده از آیت‌الله عباس واعظ طبسی

گزارش تصویری؛

تصاویر کمتر دیده شده از آیت‌الله عباس واعظ طبسی

اختصاصی شبکه اجتهاد: آیت‌الله شیخ عباس واعظ طبسى، نماینده سابق ولى فقیه در استان خراسان و تولیت فقید آستان قدس رضوى در سال ۱۳۱۴ در مشهد مقدس و در خانواده‌اى مذهبى و روحانى متولد شد و در یک سالگى پدرش را که از نوابغ گویندگان اسلامى در ایراد سخنرانى‌هاى مذهبى و خطابه و از لحاظ اخلاق، تقوى و پرهیزگارى زبانزد خاص و عام بود از دست داد و دوران کودکى را با سرپرستى مادر پشت سر گذاشت.

آیت‌الله واعظ طبسى در ۱۶ سالگى به حوزه علمیه وارد شد و دروس مقدماتى، سطوح متوسطه و عالیه و خارج را به طور جدّى دنبال کرد و از محضر اساتید و عالمان برجسته‌اى همچون آیات عظام و حجج الاسلام والمسلمین خالقى، جاویدى، ادیب نیشابورى، سید احمد مدرس یزدى، حاج شیخ مجتبى قزوینى، حاج شیخ هاشم قزوینی، میرزا جوادآقا تهرانی و آیت‌الله میلانى بهره‌مند گردید، به طورى که مرحوم آیت‌الله بروجردى وى را طلبه‌اى خوش فکر و به عنوان زبان حوزه‌هاى علمیه دانسته و با تقدیر و تفقد از ایشان نام مى‌بردند.

وى همراه با حدود ۳۰ سال کار علمى دقیق و پیگیر، چندین دوره دروس منطق، اصول، معالم، قوانین، رسائل و کفایه را تدریس نمود که کلاسهاى درس ایشان با استقبال گرم طلاب مواجه بود.

آیت‌الله واعظ طبسى در دوران تحصیل و تدریس خویش بر مبانى حضرت امام خمینى (ره) و بعضاً مرحوم آیت‌الله نائینى، مرحوم آیت‌الله خویى و مرحوم آیت‌الله حکیم توجّه خاص داشته و در ادبیات، منطق، معانى و بیان و اصول داراى نوشته‌هایى است که در آینده به چاپ خواهد رسید و مورد استفاده حوزه‌هاى علمیه قرار خواهد گرفت.

وی پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى همواره به عنوان یکى از استوانه‌هاى نظام مقدس مورد توجّه قرار داشته و از سوى امام خمینى(ره) به عنوان نماینده معظم‌له در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوى منصوب گردید و پس از رحلت آن بزرگوار، این حکم از سوى آیت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و ولى امر امت اسلام تأیید شد.

آیت‌الله واعظ طبسى علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوى در نهادهاى همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبرى عضویت و ریاست حوزه علمیه خراسان را به عهده داشت و در جهت اعتلاى اسلام و نظام مقدس اسلامى تلاش می‌نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics