قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توصیه‌های مراجع به رئیس‌جمهور منتخب چه بود؟
توصیه‌های مراجع به رئیس‌جمهور منتخب چه بود؟

حجت‌الاسلام رئیسی به دیدار مراجع عظام تقلید رفت؛

توصیه‌های مراجع به رئیس‌جمهور منتخب چه بود؟

«سامان‌دهی وضع موجود و تلاش شبانه‌روزی»، «اولویت در حل مشکلات معیشتی، بیکاری، گرانی»، «تأکید بر برقراری و تقویت ارتباط مسالمت‌آمیز با جهان اسلام به‌ویژه کشورهای همسایه»، «هوشیاری در عرصه سیاست خارجی»، «بهر‌ه‌مندی از ظرفیت نیروی جوان در دولت سیزدهم» و «جلب رضایت مردم و برطرف شدن محرومیت‌ها»؛ از جمله توصیه‌های مراجع به حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برای دیدار با مراجع تقلید و علما، در سفر یک روزه به شهر قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی به صورت جداگانه دیدار و گفتگو نمود و در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور پیدا کرد.

«سامان‌دهی وضع موجود و تلاش شبانه‌روزی»، «اولویت در حل مشکلات معیشتی، بیکاری، گرانی»، «تأکید بر برقراری و تقویت ارتباط مسالمت‌آمیز با جهان اسلام به‌ویژه کشورهای همسایه»، «هوشیاری در عرصه سیاست خارجی»، «بهر‌ه‌مندی از ظرفیت نیروی جوان در دولت سیزدهم» و «جلب رضایت مردم و برطرف شدن محرومیت‌ها» »؛ از جمله توصیه‌های مراجع به رئیس‌جمهور منتخب بود.

همچنین ‌‌«تأکید بر بهره‌مندی از نظرات مراجع تقلید و نخبگان در مسیر رفع مشکلات مردم»، «ایجاد گشایش و بهبود وضعیت کسب‌وکار مردم»، «ایجاد ثبات در بازار»، «تلاش برای قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار»، «شناسایی و اتکاء به ظرفیت‌های داخلی»، «تقویت و ایجاد مناسبات و روابط همه جانبه با کشورهای همسایه» و «تلاش برای احیای اعتماد عمومی» از محورهای سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در این دیدارها بود.

بر اساس این گزارش؛ محورهای مهم بیانات مراجع عظام تقلید در دیدار و گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بدین شرح است:

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی: مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود و امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند لذا هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.

بی‌تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می‌توانید گام‌ها‌ی مفید و مؤثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.

برقراری و تقویت ارتباط مسالمت‌آمیز با جهان اسلام و به‌ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی: امروز مردم از وضعیت معیشت و کسب‌وکار ناراضی هستند و باید علت اصلی این نارضایتی‌ها‌ به‌درستی شناسایی و برطرف شود. سامان دادن به وضعیت نابسامان موجود امکان‌پذیر است و با همت، آمادگی و شجاعتی که از رئیس‌جمهور منتخب مردم سراغ دارم، این نابسامانی‌ها‌ می‌تواند سامان پیدا کند. اینکه تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است.

استفاده از ظرفیت‌های کشور و اجرای طرح‌های عملی و دقیق در بهبود وضعیت مردم حائز اهمیت است و بدون شک اگر وضعیت مردم سامان یابد، نور امید در دل مردم روشن خواهد شد و به‌واسطه آن مردم مشارکت و همکاری بیشتری با برنامه‌ها‌ی دولت خواهند داشت.

هوشیاری و اعتماد نکردن به دشمن در عرصه سیاست خارجی ضروری است و در این حوزه بایستی بر مبنای واقعیت‌ها و نه خوش‌باوری و با قاطعیت، شجاعت، تدبیر و حسن عمل گام برداشت و یقین دارم که شما مرد این کار هستید.

آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.

اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم حائر اهمیت است و این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.

برای شما و دولت سیزدهم دعا می‌کنیم و آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی: امیرالمؤمنین علی‌ (علیه‌السلام) به مالک اشتر می‌فرمایند: با مردم باشید و میان مردم بروید و به مشکلات آنان پی برده و آن را حل کنید. شما هم باید از این سخنان الهام بگیرید، با مردم باشید و احیای حق کنید.

متأسفانه امروز دنیا به دو بخش استکبار جهانی و ایادی آن‌که مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه داشته‌اند و جبهه مردم عادی، تقسیم شده است. مردم امروز زیر چنگال ظلم و ستم استکبار قرار گرفته‌اند، البته مردم عادی بیدارند و به این مطلب پی برده‌اند که در دنیای امروز با چه مشکلاتی مواجه‌اند و مستضعفین جهان از این مشکلات به ستوه آمده و به‌شدت به دنبال کسی هستند که بتواند پرچم عدالت‌خواهی را به دست بگیرد.

امروز استکبار جهانی با زر و زور و تزویر در مقابل جبهه مستضعفین قرار گرفته و مردم از شیطنت‌ها‌ی استکبار به ستوه آمده و به دنبال عدالت و حق هستند، به همین خاطر است که دولت‌ها و ملت‌های دنیا از پیروزی شما خوشحال شدند و پیام‌های تبریک بی‌سابقه‌ای که از اقصی نقاط جهان ارسال کردند، مؤید این حرف است.

باید در انجام مسئولیت سنگینی که بر عهده گرفته‌اید به نحوی عمل کنید که رضایت مردم جلب شده و محرومیت‌ها برطرف شود. مردم شما را شخصیت متواضع و طرفدار عدالت می‌دانند و باید از فرصت ایجاد شده با اولویت‌بندی در مسیر رفع مشکلات گام برداشت.

امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی روبه‌رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه‌بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد. مردم ما متدین علاقه‌مند به‌نظام هستند، مسئولان باید سعی کنند رضایت مردم را جلب نمایند.

آیت‌الله جعفر سبحانی: اقدام رئیس‌جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف بسیار ارزشمند است و بی‌تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات مؤثر باشد.

مساله مهم در درجه اول، معیشت مردم است، این مسئله دو اساس دارد؛ فعال کردن تولید داخل و برداشتن موانع از یکسو و از سوی دیگر جلب سرمایه‌گذاری است.

البته این مطلب البته مدنظر جنابعالی است، امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی: زید شحام از اصحاب امام صادق(ع) به‌عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم، ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می‌ترسم از عهده این مسئولیت بر نیایید. امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سرو سامان دهید.

ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود. بهره‌مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور لازم است. مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند.

نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره‌مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید کردند.

موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است چون در نظام بشر همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد. همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد اعتنا باشند.

حُسن عمل شما در قوه قضائیه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسبتان در قوه قضائیه قابل تقدیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics