قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ثبت‌نام دوره مجازی «فقه حکومتی» با اعطای گواهی‌نامه معتبر آغاز شد
ثبت‌نام دوره مجازی «فقه حکومتی» آغاز شد

ثبت‌نام دوره مجازی «فقه حکومتی» با اعطای گواهی‌نامه معتبر آغاز شد

«حوزه علمیه و فقه حکومتی»، «تبیین نظریه فقه نظام»، «تبیین نظریه فقه سرپرستی»، «تبیین رابطه فقه و قانون» و «تبیین نظریه امام خمینی (ره) در فقه حکومتی» سرفصل‌های آموزشی دوره مجازی «فقه حکومتی» است.

به گزارش شبکه اجتهاد، ثبت‌نام دوره آموزشی مجازی تابستانه مدرسه آفاق با رویکرد فقه حکومتی همراه با اعطای گواهی‌نامه معتبر از سوی مؤسسه آفاق حکمت و دانشگاه باقرالعلوم(ع) آغاز شد. این دوره مشتمل بر ۲۵ ساعت برنامه آموزشی است که به صورت مجازی در فصل تابستان ارائه می‌شود. مهلت ثبت‌نام نیز تا ۱۵ شهریور ماه جاری است.

هدف از این درس گفتار، آشنایی طلاب و دانش‌‌پژوهان با رویکردهای مختلف در باب فقه حکومتی در بستر انقلاب اسلامی است. کلان‌ مسأله‌‌‌ای که بروز و ظهور آن از ثمرات انقلاب و حرکت عظیم امام راحل بوده و هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد. قطعاً آشنایی با این پدیده علمی مهم‌‌‌‌ می‌‌تواند علاوه بر گفتمان ‌سازی و ترویج این رویکرد پژوهشی مؤثر در اداره کشور و نظام اسلامی، تأثیرات عمیقی بر روند آموزشی و تحصیلی طلاب انقلابی و روند پژوهشی حوزه انقلابی داشته باشد.

در این دوره مجازی موضوعاتی توسط آیات مؤمن «حوزه علمیه و فقه حکومتی»؛ محسن اراکی «تبیین نظریه فقه نظام»؛ سیدمحمدمهدی میرباقری «تبیین نظریه فقه سرپرستی»؛ ابوالقاسم علیدوست «مفاهیم، مبانی و پیش‌فرض‌های فقه حکومتی» و عباس کعبی «تبیین رابطه فقه و قانون» مطرح می‌شود.

همچنین حجج اسلام احمد مبلغی درباره فقه الاجتماع، نجف لکزایی درباره نظریه امام خمینی(ره) در فقه حکومتی، سیدصمصام قوامی در خصوص نظریه فقه‌ الاداره، سیدسجاد ایزدهی درباره تراث فقه حکومتی و محمدرضا ملک‌زاده به تبیین نظریه شهید صدر در فقه حکومتی به طرح موضوع می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس afaghehekmat.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۱۰۹۹۸۸۱۱۳ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics