قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ثبت «قاعده اختصاص الجزئیه» به عنوان اولین نظریه رسمی در حوزه‌های علمیه
ثبت «قاعده اختصاص الجزئیه» به عنوان اولین نظریه رسمی در حوزه‌های علمیه

ثبت «قاعده اختصاص الجزئیه» به عنوان اولین نظریه رسمی در حوزه‌های علمیه

قاعده «اختصاص الجزئیه و الشرطیه بغیر القاصر و المضطر» به عنوان اولین نظریه رسمی در حوزه‌‌های به نام استاد محمد قائینی علمیه ثبت شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، در جلسه شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی که ۱۵ دی ماه با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور برگزار شد، اولین نظریه رسمی در حوزه‌‌های علمیه ثبت شد.

بنابراین گزارش، این نظریه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی‌‌های نظریه پردازی، با موضوع: «اختصاص الجزئیه و الشرطیه بغیر القاصر و المضطر» از سوی انجمن اصول فقه حوزه برگزار شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قائینی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ارائه کننده این نظریه در نخستین کرسی نظریه پردازی حوزه، دی ماه ۱۳۹۴ برگزار شد توانست نظر داوران را جلب و آن را به عنوان یک نظریه جدید مطرح کند.

در این کرسی نظریه پردازی؛ حجج‌اسلام والمسلمین آقایان سید محمد غروی، مهدی علی نکونام و سیدمحمد رضا مدرسی به عنوان داور و حجج‌اسلام والمسلمین آقایان ‌‌هاشم نیازی، محمد عندلیب، عباس ظهیری و جعفر نجفی بستان به عنوان ناقد حضور داشتند.

لازم به ذکر است، نخستین کرسی نظریه پردازی حوزه از سوی انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم با موضوع: «اختصاص الجزئیه و الشرطیه بغیر القاصر و المضطر» با مجوز کمیسیون کرسی‌‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره حوزوی در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شده بود.

ثبت «قاعده اختصاص الجزئیه» به عنوان اولین نظریه رسمی در حوزه‌های علمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics