قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جراحی زیبائی از منظر فقه کتاب شد
جراحی زیبائی از منظر فقه کتاب شد

تازه‌های نشر؛

جراحی زیبائی از منظر فقه کتاب شد

دانش جراحی زیبایی، پلاستیک، یکی از دستاوردهای عصر جدید در حوزه پزشکی است که به دلیل توسعه روزافزون، پرسش‌های نوپدیدی را فراروی دانشوران عرصه فقه نهاده است. این کتاب، بر آن است تا در مرحله نخست، با موضوع شناسی دقیق به مصادیق نوین این دانش پی برده و در مرحله بعد، با بهره‌گیری از روش اجتهادی، به استنباط احکام شرعی موضوعات این حوزه بپردازد و با پاسخی عالمانه، به پرسش‌های انسان در حیطه وظایف شرعی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «جراحی زیبائی از منظر فقه» به نگارش محمدعلی قاسمی علی جهانیان، از سوی انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به زیور طبع آراسته شد.

در معرفی اثر آمده است:جراحی زیبایی (پلاستیک) نوعی تخصص پزشکی است که به اصلاح و ترمیم فرم و عملکرد ظاهری بدن انسان می‌پردازد. توسعه روزافزون دانش پزشکی در این حوزه، چالش‌ها و پرسش‌های فروانی را فراروی دانشیان عرصه فقه نهاده است.

پژوهش حاضر با روش اجتهادی به این پرسش اصلی پاسخ می‌دهد که وظیفه مکلفان در برابر موضوعات مختلف در زمینه جراحی زیبایی چیست؟

بی‌تردید با توجه به مطالعه دقیق منابع دینی و به‌کارگیری ابزارهای اجتهادی شیعی، هیچ پرسشی در این عرصه بی‌پاسخ نخواهد ماند. در نتیجه با تحقیق، پژوهش و شناخت دقیق موضوعات این حوزۀ نوین و بررسی ادلۀ اصولی و فقهی، وظایف مکلفان در زمینه‌های گوناگون، مشخص و معین می‌شود.

در این فرایند، گاه به حرمت این عمل و گاه به جواز آن حکم می‌گردد و در نهایت با لحاظ همه شرایط و جوانب مسئله و مطالعه جامع‌نگر همه منابع و به‌کارگیری اصول اجتهادی و فقاهتی، پاسخ‌های قابل اطمینانی به پرسش‌های انسان در موضوع مورد نظر داده می‌شود.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «جراحی زیبائی از منظر فقه» به قلم محمدعلی قاسمی و علی جهانیان، در ۴۷۸ صفحه، توسط مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) روانه بازار نشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics