قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «حقوق اساسی ۳» منتشر شد + دانلود
«حقوق اساسی 3» منتشر شد + دانلود

تازه‌های نشر؛

«حقوق اساسی ۳» منتشر شد + دانلود

کتاب «حقوق اساسی ۳ (حقوق بشر، حقوق شهروندی، مردم‌سالاری)» اثر حجت‌الاسلام دکتر حسین جوان آراسته (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) و حجت‌الاسلام دکتر محسن ملک افضلی (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی) از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حقوق اساسی مهم‌ترین شاخه از شاخه‌های حقوق عمومی است و با بهره‌گیری‌های از منابعی چون قانون اساسی-که عالی‌ترین سند سیاسی و حقوقی هر کشور است- به بررسی ماهیت حاکمیت، نوع حکومت، تشکیلات و صلاحیت‌های قوای سه‌گانه و نهادهای دیگر حکومت، صلاحیت مقام‌های دولت و نیز حقوق و آزادی‌های بنیادین ملت، می‌پردازد.

پس از بازنگری دروس دوره کارشناسی حقوق از سوی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، همه مباحث حقوق اساسی در سه درس حقوق اساسی ۱ و ۲ و ۳ توزیع شد. مباحث درس حقوق اساسی۳، ذیل عنوان کلی «مردم و حکومت»، در سه محور حقوق بشر (مبانی و مصادیق)، حقوق شهروندی (مبانی و مصادیق) و مردم‌سالاری (ساز و کارهای اعمال حاکمیت) سازماندهی شده است و مطابق سرفصل‌های مصوب، همه این مباحث از دو منظر اسناد بین‌المللی حقوق بشر و حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، بررسی می‌شود.

اثر حاضر به قلم حسین جوان آراسته و محسن ملک افضلی، تلاش کرده است تا بخشی از زیربنایی‌ترین مباحث حقوقی را در قالب متنی آموزشی– پژوهشی، در اختیار جامعه حقوقی، به‌ویژه دانشجویان حقوق قرار دهد.

«حقوق اساسی ۳» در سه فصل: «حقوق بشر، حقوق شهروندی، مردم‌سالاری» و چندین گفتار در ۲۴۹ صفحه به همراه پیوست و نمایه‌ها منتشر شده است. نویسندگان کوشیده‌اند در پایان هر فصل، گزیده مطالب، نمودار ترسیم کننده محورها و سیر مباحث و سؤالاتی ذیل عنوان پرسش (از متن) و پژوهش (خارج از متن) ارائه کنند و ترجمه همه آیات قران کریم را از استاد محمدمهدی فولادوند نقل نمایند.

یادآوری می‌شود، کتاب «حقوق اساسی ۳ (حقوق بشر، حقوق شهروندی، مردم‌سالاری)» اثر حجت‌الاسلام دکتر حسین جوان آراسته و حجت‌الاسلام دکتر محسن ملک افضلی در ۲۴۹ صفحه، به قیمت ۳۱ هزار تومان توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ و منتشر شده است.

«حقوق اساسی 3» منتشر شد + دانلودعلاقه‌مندان برای مشاهده فهرست کتاب و مطالعه ۳۰ صفحه اول اثر می‌توانند اینجا کلیک نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics