قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / فقه و نجوم / خبر و یادداشت فقه و نجوم / حلول ماه شوال ۱۴۳۷ قمری برای رهبر انقلاب و مراجع تقلید در قم و نجف محرز شد

حلول ماه شوال ۱۴۳۷ قمری برای رهبر انقلاب و مراجع تقلید در قم و نجف محرز شد

دفتر مقام معظم رهبری و نیز مراجع قم و نجف در اطلاعیه‌ای اعلام کردند فردا شانزدهم تیر ماه، روز اول شوال و عید سعید فطر است.

به گزارش شبکه اجتهاد، متن اطلاعیه‌ی دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم- با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملّت عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می‌رساند، براساس گزارش‌های راصدان مورد وثوق و خبره که از چند نقطه‌ی کشور واصل شده است، رؤیت هلال ماه شوال المکرّم در غروب سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ مطابق با ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۳۷ هجری قمری برای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظلّه‌العالی) محرز گردیده است؛ بنابراین فردا چهارشنبه ۱۶ تیر، عید سعید فطر خواهد بود.

ضمن عرض تبریک این عید سعید به تمامی برادران و خواهران ایمانی و ملّت بزرگوار ایران، نماز پُرشکوه عید سعید فطر در مصلاهای سراسر کشور اقامه خواهد شد. در تهران نیز نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی (رحمه‌الله) و به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد.

همچنین، رؤیت هلال ماه شوال در غروب سه‌شنبه برای آیت‌الله سیدعلی سیستانی در ایران و افغانستان و کشورهای عربی مجاور ثابت شده است و نیز آیت‌الله بشیر نجفی و آیت‌الله محمدتقی مدرسی فردا چهارشنبه را عید سعید فطر اعلام کردند.

قابل ذکر است، تاکنون، هلال ماه شوال برای آیات عظام: وحید خراسانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، نوری همدانی، هاشمی شاهرودی و جوادی آملی ثابت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics