قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سلسله نشست‌های تخصصی «عرصه‌های نوین فقاهت» برگزار می‌شود
سلسله نشست‌های تخصصی «عرصه‌های نوین فقاهت» برگزار می‌شود

فراخوان؛

سلسله نشست‌های تخصصی «عرصه‌های نوین فقاهت» برگزار می‌شود

سلسله نشست علمی «عرصه‌های نوین فقاهت» با حضور اساتید فقه و اصول و طلاب سطح سه و چهار در موضوعات مستحدثه فقهی از جمله فقه رسانه، فضای مجازی، فقه تربیت، فقه محیط زیست، فقه شهروندی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، گستردگی مسائل نوپدید در جامعه دینی و نیاز متدینان به احکام عملی در این عرصه‌ها از سویی و رسالت حوزویان برای پاسخگویی به نیازهای روز و حرکت به سوی تمدن سازی از سوی دیگر، آشنایی طلاب و محققان جوان را با این عرصه‌ها ضرورت می‌بخشد. لذا بر اساس ماموریت دفتر در توانمندسازی علوم اسلامی ناظر به نیازهای روز، برگزاری این نشست‌ها در جهت جریان سازی و گفتمان سازی لازم برای تولید محتوا و پژوهشهای مورد نیاز در این عرصه‌ها پیشنهاد می‌گردد.

این برنامه در قالب شش نشست علمی با حضور اساتید فقه و اصول و طلاب سطح سه و چهار در موضوعات مستحدثه فقهی از جمله فقه رسانه، فضای مجازی، فقه تربیت، فقه محیط زیست، فقه شهروندی و … برگزار خواهد شد.

سلسله نشست‌های تخصصی عرصه‌های نوین فقاهت، از ۶ آبان الی ۱۱ آذر هر هفته پنجشنبه‌ها از سوی مرکز تخصصی طوبی با حمایت میز توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی و همکاری معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و «شبکه اجتهاد»؛ برگزار می‌شود.

این جلسات با اهداف «آشنایی بیشتر اساتید و طلاب جوان با عرصه‌های نوین فقهی»؛ «جریان سازی و گفتمان‌سازی نگاه مساله محور در پژوهش‌های فقهی» و «زمینه‌سازی برای ورود طلاب به مسائل نوین فقهی در پایان نامه های سطح سه و چهار» برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام تا تاریخ چهارم آبان به واحد آموزش مدرسه محل تدریس یا تحصیل خود مراجعه نمایند.

گفتنی است، شرکت در این سلسله نشست‌ها فقط از طریق ثبت‌نام امکان پذیر است و پس از ثبت‌نام میز کار شما فعال و دسترسی به نشست فراهم خواهد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics