قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «غایه السؤول»، شرح کفایه الاصول در دو جلد منتشر شد
«غایة السؤول»، شرح کفایة الاصول در دو جلد منتشر شد

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

«غایه السؤول»، شرح کفایه الاصول در دو جلد منتشر شد

مجموعه دو جلدی «غایه السؤول (شرح کفایه الاصول)» نوشته احسان مهرکش در ۳۶ فصل و مجموعاً ۲۰۷۴ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله جعفر سبحانی در مقدمه این اثر نوشته است: تأسیس پایه‌‌های علم اصول در میان شیعه به عصر امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) بر‌ می‌گردد. فقهای شیعه پس از ائمه اطهار(ع) بر اساس روشی که مورد تأیید ائمه(ع) بوده، برای به دست آوردن اصول استنباط تلاش مستمری انجام داده اند.

از مهم‌ترین اثر اصولی که در فضای این جریان و روش تحریر گردید،‌ می‌توان از «کفایه الاصول» آخوند ملامحمدکاظم خراسانی نام برد که محور بحث‌‌های تألیفات پس از خود شد. از زمان تألیف کفایه الاصول تاکنون، شرح‌‌ها و حواشی زیادی پیرامون آن نگاشته شده است.

با ملاحظه قسمت‌‌هایی از اثر حاضر مشخص شد، مؤلف در این اثر سعی و کوشش نموده‌اند تا مطالب کفایه را با استفاده از مجموعه آنچه که در دسترس است، توضیح دهند. این توضیح در دو بخش «تبیین مطالب» و «تبیین عبارات مشکل کفایه» انجام گرفته است و در این دو امر تا حدود زیادی موفق بودند و لذا شرح ایشان از شروح خوب کفایه محسوب‌ می‌شود.

همچنین، استاد عابدی در مقدمه این اثر‌ می‌نویسد: علم اصول فقه رشد و بالندگی خود را مدیون و وام دار تلاش عالمان و فقیهان بزرگی است که آثاری فاخر و کم نظیر در این عرصه پدید آورده اند.

اصول فقه شیعی – و نه آنچه در حوزه‌‌های اهل سنت به نام اصول فقه متداول است – با آنچه امروز در غرب به عنوان «فلسفه تحلیل زبانی» یا «فلسفه تحلیلی» شناخته‌ می‌شود، قابل مقایسه است.

یکی از مهم ترین آثار در موضوع اصول فقه کتاب «کفایه الاصول» مرحوم آیت‌الله ملا محمدکاظم خراسانی است؛ این اثر، به شرح و تفسیر و توضیح عبارت‌‌ها و مطالب کفایه پرداخته است؛ مؤلف محترم از طلاب و فرهیختگان جوانی است که این اثر ایشان نویدبخش آینده پر فروغ علمی و تحقیقی اوست. این کتاب با قلمی روان و گویا با هدف تبیین آموزه‌‌های کفایه سامان یافته است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com‌ می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics