قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / غدیر؛ بزرگراه سعادت/ ابوالفضل فروتن
غدیر؛ بزرگراه سعادت/ ابوالفضل فروتن

غدیر؛ بزرگراه سعادت/ ابوالفضل فروتن

اختصاصی شبکه اجتهاد: حدود ۷۰ روز قبل از رحلت حضرت محمد(ص) هجدهمین روز از ماه ذی الحجه سال دهم هجری، پیامبر خوبی ها؛ مامور شد تا در موقعیتی خاصّ، در مسیر برگشت از خانه خدا، در جمعی با حضور حداکثری حُجّاج؛ برای باری دیگر جانشینی امیرالمومنین علی (ع) را یادآوری و مورد تاکید قرار دهد.

پیامبر مهربان، سخنرانی فرمودند؛ ابعاد مهم و مختلف این جانشینی را گوشزد فرمودند و نکات قابل توجهی را بیان کردند (تمرکز بر این شد که راه رسیدن به سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت، در پیروی کامل از ولیّ خداست) و از حاضرین خواستند که این مطالب را به غائبین و فرزندانشان برسانند ….

در پایان سخنرانی که در گرمای شدید صورت گرفت، همه حاضرین (مرد و زن) برای بیعت و پایبندی به مساله رهبری علی علیه السلام آماده شدند، جمعیتی حداقل، در حدود ۱۲هزار نفر در سه روز برای این امر اقدام نمودند (حاضرین را تا ۴۸۰ هزار نفر هم گزارش دادند).

غدیر خم و مساله جانشینی امام علی ع فقط مساله تاریخی نیست، مساله ایست که آغاز تاریخ تمدن بشری و حیات مدینه فاضله انسانی را رقم می زند، مساله بر سر الگوپذیری از شخصی است که دارای همه صفات پسندیده و اینکه از هر صفت زشتی، دور است … (معصوم است)

غدیر خم تفسیر (اهدنا الصراط المستقیم) است که راه و مسیر بندگی خداوند با همراهی امام زمان ع ممکن است و شکر خداوند که به ما این نعمت را روزی فرموده است .

غدیرخم بیانگر حکمت خداوندست که بعد از آخرین پیامبر آسمانی، جامعه ی انسانی را بدون راهنما و رهبر، رها نمی کند .

غدیر خم نشانگر پُل ارتباطی مردم با خداوند است که تجلی بخشیدن به ( و ابتغوا الیه الوسیله) می باشد. (مائده؛۳۵)

غدیر خم نشان از فاصله عرب و عجم نیست؛ فریادِ عرب و عجم، یک بلندگوی تفرقه افکنانه دشمن، برای ایجاد فتنه و دشمنی است‌.

غدیر خم ترسیم بزرگراهی برای رسیدن به بالاترین کمالات و درجات انسانیت، که تحقق در پرتو اطاعت از ولیّ خداست.

غدیر خم عینیت بخشیدن به (انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا) است که ما سرپرست داریم و ایشان اولیای حقیقی ما هستند. (مائده؛۵۵)

غدیر خم روشن کردن مصادیق (اطیعوا الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم) است که پیروِ معصومین باشیم. (نساء؛۵۹)

واقعا اگر شریعت آسمانی اسلام و راهنمایی امامان معصوم علیهم السلام و دستورات انسان ساز ایشان نمی بود، در این عصری که هرگونه انحراف و شهوت پرستی ترویج می شود ، هر مطلبی را به نام آزادی به خورد مردم می دهند و هرگونه مطالب خرافی و باطل و عرفان های نوظهوری را برای سوء تغدیه روح انسانها تجویز می کنند و اندیشه خودپرستی و امانیسم را به جای خداپرستی رواج می دهند، چه نعمتی بالاتر از این که غدیر خمّی هستیم ؟؟؟

ما حق پرستیم نه عرب پرست (علی مع الحق و الحق مع علی)

غدیر خم از آنِ کسانی است که شکر گزار نعمت ولایت هستند .

غدیر خم پاسخ سوال از امامت در قیامت است، (قفوهم انهم مسئولون) و (ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم) ایستگاهی که از محبت و مودت و پیروی از ائمه اطهار می‌پرسند.

غدیر خم فقط در محبت علی و فرزندانش خلاصه نمی شود، پیام غدیر همراهی کردن امام معصوم علیه السلام است، تا کوفه و کربلا و سامراء ها بر علیه امامان به وجود نیاید…

پیام غدیر؛ تاکید پیامبر اکرم ص بر همراهی و توجه به امام زمان (عج) است ….

غدیریون زینت امام زمانشان هستند‌….

مطیع امام زمانشان هستند ….

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و ابنائه المعصومین علیهم السلام

نویسنده: ابوالفضل فروتن، مدرس حوزه و دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics