قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / قمه زنی زخمی بر چهره تشیع
قمه زنی زخمی بر چهره تشیع

تازه‌های نشر؛

قمه زنی زخمی بر چهره تشیع

این نوشتار بعد از بررسی سیر و منشأ پیدایش قمه زنی، به تبیین ادله فقهی عدم جواز قمه زنی پرداخته و کوشیده تا ادعاهای مدافعان این پدیده را ارزیابی و نقد کند و به بخشی از آسیب‌های قمه زنی در عرصه‌های مختلف اشاره نماید.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب قمه زنی زخمی بر چهره تشیع نوشته محمدعلی افضلی در سه فصل از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

در پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: از روایات و سیره اهل بیت علیهم‌السلام می‌توان دریافت که پیشوایان دین به منظور حفظ درس‌های واقعه کربلا و انتقال فرهنگ آن به نسل‌های آینده، توصیه‌های فراوانی بر برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا علیه‌السلام می‌کردند.

از این رو عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه امام حسین علیه‌السلام را می‌توان رمز بقای اسلام ناب و تشیع دانست که در روایات معصومین علیهم‌السلام مورد تأکید فراوان قرار گرفته و خبر از جاودانه ماندن آن داده شده است.

همچنین در اهمیت عزاداری و گریه بر سیدالشهدا علیهم‌السلام، روایات متعددی وجود دارد؛ مثلا در فرمایش دیگری از امام صادق علیه‌السلام آمده است: «هیچ چشمی نزد خدا محبوب تر از چشمی که بر او(امام حسین) گریه کند نیست»؛ لذا علمای تشیع همواره بر برپایی این عزاداری‌ها تأکید داشته و آن را رمز بقای مذهب اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانند.

این کتاب در سه فصل با عناوینی همچون «بازخوانی تاریخ قمه زنی»، «قمه زنی از دیدگاه فقه و فقها» و «بررسی آسیب‌های قمه زنی» گردآوری و تقدیم علاقه مندان شده است که فصل اول شامل سه گفتار «بررسی تاریخ پیدایش قمه زنی»، «خاستگاه و منشأ پیدایش قمه زنی» و «تبیین و تحلیل سیر برخورد بزرگان شیعه با قمه زنی» می‌باشد.

فصل دوم کتاب نیز دربردارنده گفتارهایی همچون «دیدگاه‌ها و فتاوای عالمان معاصر در مسأله قمه زنی»، «تبیین ادله عدم جواز قمه زنی در عصر حاضر» و «نقد و بررسی ادله و شبهات مدافعان قمه زنی» است.

در فصل سوم کتاب نیز سه گفتار با عناوینی چون «آسیب‌های قمه زنی بر افراد»، «آسیب‌های عقیدتی و مذهبی قمه زنی بر تشیع» و «آسیب‌های سیاسی و مذهبی قمه زنی بر جامعه تشیع» به چشم می‌خورد.

قمه زنی یکی از شیوه‌های نامتعارف عزاداری و از مصادیق بارز تحریف در سوگواری بر پیشوایان دین علیهم‌السلام در زمان حاضر است؛ پدیده ای که در عمر کوتاه خود بارها موجب سوء استفاده دشمنان اسلام در تبلیغ علیه شیعیان شده است و زمینه وهن و بدنام شدن مذهب تشیع را فراهم می‌آورد.

این نوشتار بعد از بررسی سیر و منشأ پیدایش قمه زنی، به تبیین ادله فقهی عدم جواز قمه زنی پرداخته و کوشیده تا ادعاهای مدافعان این پدیده را ارزیابی و نقد کند و به بخشی از آسیب‌های قمه زنی در عرصه‌های مختلف اشاره نماید.

بنابر گزارش رسا، کتاب قمه زنی زخمی بر چهره تشیع نوشته محمدعلی افضلی با شمارگان ۱۱۵۰ جلد و به قیمت ۸۰۰۰ تومان در ۱۴۸ صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شده است.

قمه زنی زخمی بر چهره تشیع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics