قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

به همت دفتر نشر معارف منتشر شد؛

مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کتاب «مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» تألیف محمد فلاح سلوکلایی به همت دفتر نشر معارف در اسفندماه ۱۳۹۷ منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آنچه در کتاب مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی سامان یافته است بررسی گردیده توجه به روی‌کرد آرمان گرایانه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مبانی آن است.

این کتاب در سه فصل، یک خاتمه و یک ضمیمه که هر فصلی از چند گفتار در ۲۵۶ صفحه که در فصل اول به کلیات، مفاهیم، مباحث کلی، تعریف واژگان و اصطلاحات مبانی، آرمان‌گرایی، قانون اساسی، حکومت حاکمیت، ولایت فقیه، امامت، امت، و مفهوم سعادت اختصاص دارد و فصل دوم به مواردی از اصول قانون اساسی که با روی‌کرد آرمان گرایانه، مبانی و روی‌کرد قانون اساسی تدوین شده اشاره دارد و مبانی هر کدام را بیان کرده است.

فصل سوم به رابطه روی‌کرد آرمان گرایانه با حکومت واحد جهانی امام عصر (ع) و نیز راه‌کارهای اجرایی شدن روی‌کرد آرمان‌گرایانه و اهداف و وظایف حکومت اسلامی پرداخته است و در خاتمه برخی آثار و نتایج فرهنگی، اقتصادی و سیاسی روی‌کرد آرمان گرایانه مورد بحث قرار گرفته است و بخش ضمیمه به متن عربی و فارسی منشور مدینه اختصاص یافته است.

بنابر گزارش مهر، کتاب مبانی آرمان‌گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تألیف محمد فلاح سلوکلایی به همت دفتر نشر معارف در اسفندماه ۱۳۹۷ به بهای ۲۵,۰۰۰ تومان منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics