قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مدرسه تابستانی «مسائل فقهی معاصر»
مدرسه تابستانی «مسائل فقهی معاصر»

موسسه عالی فقه و علوم اسلامی برگزار می‌کند؛

مدرسه تابستانی «مسائل فقهی معاصر»

موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری «مدرسه تابستانه مسائل فقهی معاصر» را با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در شش گروه «فقه معاملات، فقه جزاء، فقه سیاسی، فقه اقتصاد، فقه خانواده، فقه تربیت» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، با تحولات زندگی اجتماعی در دهه‌های اخیر مسائل فقهی نوپدیدی برابر حوزه‌های علمیه قرار گرفت. پرداختن به این حوزه علاوه بر تسلط فقهی نیازمند بهره‌مندی از دانش متناظر روز نیز است. حل این مسائل که هم در سطح اجتماعی و هم برای نظام اسلامی مورد نیاز و موثر است مستلزم تربیت پژوهشگرانی است که در کنار تربیت حوزوی در دو بعد دانش روز و مهارت‌های پژوهشی توانمند باشند.

موسسه عالی فقه و علوم اسلامی برای رفع چنین نیازی برنامه‌های رسمی و غیر رسمی متعددی را برنامه ریزی کرده است. از این رو، مدرسه تابستانی «مسائل فقهی معاصر» به هدف آشنایی طلاب حوزوی مستعد با حوزه‌های جدید فقهی که معمولاً در موسسه پیگیری می‌شود طراحی شده است.

براساس این گزارش مدرسه تابستانی «مسائل فقهی معاصر» به صورت حضوری و مجازی از ۱۹ الی ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در قم، بلوار جمهوری اسلامی، سالن اجتماعات مرکز تحقیقات اسلامی نور برگزار خواهد شد.

در این مدرسه تابستانی اساتید: سیدحسن شبیری، محمود حکمت‌نیا، احمد حاج ده‌آبادی، سعید واعظی، غلامرضا پیوندی، سید سجاد ایزدهی، احمد واعظی، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی، سید حسین میرمعزی، غلامرضا مصباحی مقدم مقدم، مجید رضایی، مجید دهقان، هادی فاضل بابلی، فرج‌الله هدایت‌نیا، ابوالقاسم مقیمی، مجید طرقی و سید نقی موسوی؛ در شش گروه: «فقه معاملات، فقه جزاء، فقه سیاسی، فقه اقتصاد، فقه خانواده، فقه تربیت»، به ارائه بحث می‌پردازد.

طلاب علاقمند جهت ثبت‌نام می‌توانند، نام و نام خانوادگی و مشخصات تحصیلی خود را در پیام رسان ایتا به آیدی @admin_kharejtakhasosi_mfos_ir ارسال نمایید و نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۴۰۱۵۴۵ تماس حاصل نمایند.

جدول نشست‌‌ها و اساتید همراه اطلاعات تکمیلی به شرح ذیل می‌باشد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics