قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی
نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی

با تأکید بر حقوق مردم؛

نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی

کتاب «نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی، با تأکید بر حقوق مردم» نگارش حجت‌الاسلام سید جواد ورعی در هفت فصل چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، «نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی، با تأکید بر حقوق مردم» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد ورعی نویسنده، پژوهشگر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به همت بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی تهیه و از سوی انتشارات روزنه به تازگی چاپ و منتشر شد.

«مجلس خبرگان و قانون اساسی در شورای انقلاب»، «شهید بهشتی و مجلس خبرگان قانون اساسی»، «حقوق ملت، قلمرو و مبانی فقهی»، «رهبری در قانون اساسی»، «شوراها و مجلس شورای ملی»، «شورای نگهبان» و «دستگاه قضایی» فصول هفت‌گانه این کتاب می‌باشد.

نویسنده بر این باور است که هر چه زمان می‌گذرد، خلا وجود شهید بهشتی در سپهر اجتماعی و سیاسی ایران بیش از پیش احساس می‌شود. هنر شهید بهشتی این بود که توانست “جمهوریت” و “اسلامیت” را در قانون اساسی کنار هم بنشاند تا هم “حق تعیین سرنوشت مردم” نهادینه شده، و همه امور کشور متکی بر آراء ملت باشد، و هم عقیده و ایمان اکثریت جامعه به مکتب اهل بیت پیامبر (ص) حرمت داشته باشد؛ نه کسی زمامداری جامعه را حق خویش بپندارد که می‌تواند آن را در خاندان خویش موروثی کند، و نه حق داشته باشد موازین دینی و قانونی را نادیده بگیرد؛ نه استبداد بار دیگر در این مرز و بوم جان بگیرد، و نه استعمار بتواند بر مقدرات این کشور چیره شود.

از این محقق توانا تاکنون کتاب‌هایی چون: «درس‌نامه فقه سیاسی» ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، «مبانی فقهی امر به معروف و نهی از منکر» ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، «تنبیه الامه و تنزیه المله» و «مبانی فقهی جهاد» ناشر: بوستان کتاب، «بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی» ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، «اندیشه‌های فقهی امام خمینی» و «امام خمینی و احیای تفکر اسلامی» ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج، «پژوهشی در اندیشه سیاسی نائینی»، «حقوق و وظایف شهروندان و دولتمردان» ناشر: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، «مبانی دینی و سیاسی برائت از مشرکان» ناشر: مشعر و «شهید حقوق و ارزش‌های انسانی» ناشر: میراث اهل قلم و … به چاپ رسیده است.

یادآوری می‌شود، کتاب «نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی، با تأکید بر حقوق مردم» به قلم حجت‌الاسلام سید جواد ورعی از سوی انتشارات روزنه به قیمت : ۳۳,۰۰۰ تومان به تازگی منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق این لینک اقدام نمایند.

یک دیدگاه

  1. تشکر از مطلب مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics