قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / هتک حرمت حریم قدس رضوی و تعرض به سه روحانی/ حجج‌الاسلام اصلانی و دارابی، شهیدان رمضان حرم رضوی/ محکومیت‌های گسترده علمای شیعه و سنی
هتک حرمت حریم قدس رضوی و تعرض به سه روحانی/ حجج‌الاسلام اصلانی و دارابی، شهیدان رمضان حرم رضوی/ محکومیت‌های گسترده علمای شیعه و سنی

هتک حرمت حریم قدس رضوی و تعرض به سه روحانی/ حجج‌الاسلام اصلانی و دارابی، شهیدان رمضان حرم رضوی/ محکومیت‌های گسترده علمای شیعه و سنی

سه روحانی جهادگر حجج‌اسلام محمد اصلانی، محمدصادق دارایی و محسن پاکدامن، سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ مصادف با سوم ماه رمضان توسط یک گرگ صفت تکفیری در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی مورد حمله وحشیانه و جراحت قرار گرفتند که متأسفانه حجت‌الاسلام اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس و روحانی جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد با زبان روزه آسمانی شد. همچنین حجت‌الاسلام دارایی پس از عمل جراحی در بیمارستان به شهادت رسید. درپی این اقدام تروریستی، جامعه روحانیت، با محکومیت این جنایت وحشیانه و هتک حرمت آستان ملکوتی امام مهربانی، از مسئولان ذی‌ربط، خواستار پیگیری، شناسایی و مجازات عاملان شدند.

اختصاصی شبکه اجتهاد: خبر بسیار تلخ بود و قلب هر ولایت‌مدار را جریحه‌دار کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی یکی از آن‌ها را شهید و دو روحانی دیگر را زخمی کرد.

ضارب، فردی ۲۱ ساله و ازبک تبار، دارای تفکرات تکفیری، ساعت ۱۳ روز گذشته با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم مطهر رضوی می‌شود و در صحن پیامبر اعظم منتظر می‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند! بدین ترتیب او ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه به سمت سه روحانی حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو آن‌ها را مورد ضربه قرار می‌دهد. این عملیات تروریستی کمتر از ۲ دقیقه انجام شد، سپس با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی می‌گردد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس، مسئول پهنه‌ی ستاد حاشیه شهر و خدمتگزار مردم محروم حاشیه شهر مشهد، در حال روزه و براثر جراحات وارده در حرم مطهر امام رئوف به مولایش ملحق می‌شود و نیز حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی و حجت‌الاسلام محسن پاکدامن از فعالان جهادی حاشیه مشهد به‌سرعت به بیمارستان منتقل می‌شوند و حجت‌الاسلام دارایی پس از عمل جراحی در بیمارستان به شهادت می‌رسد و وضعیت حجت‌الاسلام پاکدامن در شرایط ثابت قرار می‌گیرد.

دستور رئیسی، قالیباف و دادستان کل برای شناسایی عوامل حادثه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی ضمن محکومیت حادثه روز گذشته در حرم مطهر امام رضا (ع) و تسلیت شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، تأکید کرد: وزارت اطلاعات با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح موظف‌اند به‌سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

متن پیام رئیس‌جمهور بدین شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ حادثه دیروز در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام که مأمن تمامی انسان‌های آزاده جهان فارغ از هرگونه دین و مذهب است و موجب شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و مجروحیت دو طلبه عزیز جهادگر شد؛ باعث تأثر و جراحت قلبی اینجانب و همه محبان این امام رئوف گردید. ایشان از مبلغان جهادی اسلام ناب بود که مستضعفان شیعه و اهل سنت حاشیه شهر مشهد مقدس، مجاهدت‌های ایشان را از نزدیک دیده بودند.

قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی شده و رسوایی جریان‌های انحرافی به همراه خواهد داشت. وزارت اطلاعات با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح موظف‌اند به‌سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

اینجانب شهادت مظلومانه ایشان را به خانواده معظم شهید بزرگوار، همراهان و دوستان ایشان و حوزه علمیه خراسان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات ایشان و سلامتی و شفای دو عزیز دیگر مجروح این حادثه را خواستارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری از دادستان مشهد و نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی درخواست تعقیب و ریشه‌یابی دست‌های پشت پرده و پنهان حمله به سه روحانی جهادگر را درخواست کرد.

متن نامه دادستان کل کشور بدین شرح است: بسمه‌تعالی؛ خبر جنایت و حمله وحشیانه فردی با تفکرات تکفیری به سه روحانی جهادگر عزیز که از شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه‌السلام بوده‌اند موجب تأثر و تأسف گردید.

ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفدا و امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام که در ماه مبارک رمضان دشمنان اسلام و دست نشانده‌های خبیث و جنایتکار عناصر تکفیری و وابسته به اجانب موجب هتک حرمت آستان ملکوتیش گردیده و به جان زائران حریم امن آن امام تعرض کرده و موجب شهادت و جراحت آنان گردیدند مؤکدا از دادستان محترم مشهد مقدس و همچنین نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی درخواست تعقیب و ریشه‌یابی دست‌های پشت پرده و پنهان این اقدام را داشته و برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه را با فوریت در دستور کار قرار داده تا مطابق قوانین با آنان برخورد قاطعانه گردد.

دشمنان اسلام عزیز و اهل‌بیت علیهم‌السلام بدانند که هیچ‌گاه با این اقدامات پست و کثیف نخواهند توانست غباری بر پیکره جهان اسلام و مسلمین وارد کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت و صلابت همچون گذشته با دشمنان دین مبین اسلام و خاندان پاک و مطهر اهل‌بیت علیهم‌السلام مبارزه کرده و مایه عزت و آبروی جهان اسلام خواهد بود. نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها و نتایج حاصله به دفتر اینجانب گزارش گردد.

دکتر محمدباقر قالیباف در صحن علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور، با محکوم کردن جنایت رخ داده در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: این حادثه ناگوار و شهادت حجت‌الاسلام اصلانی روحانی جهادی و فعال در مناطق محروم مشهد و سایر مناطق را به مردم عزیز خراسان به‌ویژه مشهد و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوییم و برای سایر مجروحین نیز از خداوند بزرگ آرزوی شفا داریم.

لازم می‌دانم تأکید کنم که مسئولان مربوطه به این اتفاق رسیدگی کرده و پیگیری و ریشه‌یابی سریع این حادثه در داخل و خارج را در دستور کار قرار دهند، البته پیگیری‌های جدی آغاز شده و ان شاء الله با جدیت بیشتری این موضوع دنبال شود.

ملت عزیز، شریف و ارجمندمان باید هوشیار باشند، از این جهت که دشمنان این کشور و فرصت طلبان نتوانند از این قبیل جنایات برای برهم زدن دوستی و برادری بین ملت‌ها سوءاستفاده کنند.

بسیاری از برادران افغان ما در راه دفاع از همین کشور در دوران دفاع مقدس بدون هیچ ما به ازایی در میدان‌های جنگ حضور پیدا کردند، جنگیدند، دفاع کردند، مجروح شدند و به شهادت رسیدند و در بسیاری از موضوعات دیگر مشاهده کردیم که در جبهه مقاومت دفاع و سینه سپر کردند و حضور داشتند، از این رو ملت ما هوشیار بوده و هوشیارتر خواهند بود که این‌گونه اقدامات شیطنت‌آمیز، هرگز اثری در وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و همچنین عزت مسلمین و عظمت و زنده بودن بیش از گذشته اسلام نداشته باشد.

بیانیه ۱۹۶ نماینده در محکومیت حمله به ۳ روحانی در حرم امام رضا (ع)

سید محسن دهنوی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، بیانیه ۱۹۶ تن از نمایندگان را در جهت محکومیت جنایت اخیر و به شهادت رساندن یک روحانی در حرم مطهر رضوی قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: دست پلیدی از آستین آلوده شیطانی بیرون آمد و با تیر شقاوت، سمبل همت و دیانت را در حرم امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا مورد هجوم قرار داد و خون پاک یکی از شاگردان شایسته مکتب جعفری و مروجان فرهنگ و تعالیم رضوی را در حضور امام آزادگان و در خانه آن پیشوای مهربان در زمین ریخت تا یک‌بار دیگر خط سرخ شهادت موجبات بیشتر آگاهی و بصیرت را فراهم آورد و بر جرائم گرگ صفتان تکفیری و عوامل مزدور مستکبران بین‌المللی بیفزاید.

شهید والامقام حجت‌الاسلام اصلانی مورد هدف قرار گرفت تا با خون خود حرم رضوی را رنگین و عاشورایی کند. ما از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم تا ریشه‌ها و عوامل پشت صحنه این حادثه غم‌انگیز را برای مردم تبیین و نسبت به همه کسانی که در این جنایت نقش داشتند مجازات اسلامی را اعمال کنند.

آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه پیگیری می‌نماید

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در پی شهادت طلبه‌ی جهادگر در حرم مطهر رضوی پیام تسلیتی صادر کرد. متن کامل پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی به شرح ذیل است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون. با تأثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به‌ویژه زائران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌نمایم.

طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سوء قصد واقع شده‌اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اقدامات ارزشمندی را به ثمر می‌رساندند.

این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می‌آید و آحاد مردم شریف و متدین از این بی‌حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.

بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و هم‌چنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌نماید.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع منور رضوی مجدداً شهادت طلبه عزیز و جهادگر حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی را به محضر عموم ارادتمندان ساحت قدس رضوی به‌ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض می‌نمایم و عافیت و سلامتی را برای مجروحان این حادثه از درگاه ایزد منان خواهانم.

با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد. ان شاء الله

حادثه هتک حریم ثامن الحجج(ع) قلب هر ولایت‌مدار را جریحه‌دار می‌کند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به این حادثه‌‌ی تروریستی پیامی بدین شرح صادر کرد: انالله و انا الیه راجعون؛ حادثه دلخراش هتک حریم ثامن الحجج (علیه‌السلام) و تهاجم مسلحانه به سه نفر از علمای جهادگر و خدمتگزار حاشیه شهر و شهادت جان گداز شخصیتی مجاهد و انقلابی، خیری خدوم برای قشر آسیب‌پذیر آن سامان، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اصلانی، جانباز و برادر دو شهید، قلب هر ولایت‌مدار انقلابی را جریحه‌دار می‌کند.

این فاجعه جانکاه را به محضر مقدس بقیه‌الله فی الارضین ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جامعه روحانیت، خصوصاً جمع خدمتگزار و جهادگر علما در پهنه‌های “حاشیه‌ی شهر” و خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم.

شهادت این عالم مجاهد، حادثه فراموش نشده در حوزه علمیه خراسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی ضمن محکومیت حادثه هتک حرمت در حرم مطهر رضوی، شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی را تسلیت گفت و از مسئولان ذی‌ربط خواستار پیگیری و مجازات عاملان شد.

متن پیام به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم. من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (احزاب / ۲۳)

هتک حرمت حریم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و جنایت و حمله مسلحانه به سه روحانی انقلابی، جهادگر، مردمی و خدمتگزار به‌ویژه در حاشیه شهر و شهادت مبلغ جهادی و انقلابی و شخصیت دلسوز، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اصلانی، رزمنده دوران دفاع مقدس و برادر دو شهید، موجب تأسف و تأثر گردید.

شهادت این عالم بزرگوار و مجاهد، حادثه فراموش نشده در حوزه علمیه خراسان است که برای چندمین بار نشان داد که روحانیت با هدف ترویج تعالیم اهل‌بیت علیهم‌السلام نه صرفاً با قلم، سخن، منبر و خطابه، بلکه با جان و خون خویش به مصاف و میدان رفته و می‌رود.

این فاجعه جان‌گداز را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری مدظله العالی و حوزه علمیه خراسان، ارادتمندان و خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و ضمن آرزوی علو درجات این شهید والامقام، برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.

اینجانب ضمن محکومیت این هتک حرمت در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، از مسئولان ذی‌ربط خواستار پیگیری و مجازات عاملان استکباری و تکفیری این حادثه هستم.

این اقدام تروریستی و تکفیری اوج رذالت دشمنان را برملا ساخت

استاد سید‌ هاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اقدام تروریستی اخیر بیانیه‌ای بدین شرح صادر نمود:

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون. جنایت کوردلانه مزدوران تفکر تکفیر در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت و مجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد و تبلیغ گردید، قلب ملت شریف ایران را جریحه‌دار کرد.

این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه‌های علمیه، بیش‌ازپیش برملا ساخت.

ضروری است این جنایت سبعانه از طرف مسئولان قضایی و امنیتی قاطعانه و در اسرع وقت پیگیری شود و عاملان منحرف این جنایت به اشد مجازات برسند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شهادت آن فاضل مجاهد را به ملت شجاع ایران، روحانیت غیور و انقلابی و خانواده آن شهید ارجمند، تسلیت عرض می‌نماید و سلامتی کامل را برای مجروحین این جنایت از خداوند متعال مسألت دارد.

لزوم اقدام سریع و همراه با دقت در برخورد قاطع با عوامل تروریستی

استاد علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای، هتک حرمت به حریم قدس رضوی و تعرض به سه روحانی را محکوم کرد که متن آن به این شرح است: انا لله و انا الیه راجعون. خبر هتک حرمت حریم قدس رضوی و تعرض و سوء قصد به سه نفر از روحانیون فاضل با سابقه درخشان جهادی در سومین روز از ماه مبارک رمضان موجب تأسف و تأثر گردید.

اینجانب ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، به خانواده آن شهید والامقام تبریک و تسلیت گفته و از مسئولین امنیتی و قضایی اقدام سریع و همراه با دقت در برخورد قاطع با عوامل آن را خواستارم.

ان‌شاءالله خداوند متعال این مجاهد خستگی‌ناپذیر را در اعلی‌علیین و در جوار اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) جای داده و به خانواده ایشان آرامش قلبی همراه با اجر فراوان و پایدار مرحمت نموده و شفای عاجل و کامل به مجروحان حادثه عنایت فرماید.

هوشیاری و اتحاد بیش‌ازپیش مسلمانان در برخورد با این گونه مصائب را می‌طلبد

استاد صادق آملی لاریجانی با صدور پیامی ضمن محکوم کردن هتک حرمت حرم رضوی، شهادت طلبه جهادگر حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم. حادثه جنایت غم‌انگیز و تأسف‌بار واقع در آستان مقدس و نورانی علی ابن موسی الرضا سلام‌الله‌علیه در ماه رحمت و مغفرت رمضان که موجب شهادت و جراحت سه تن از طلاب جهادگر مشهد مقدس شد، موجب تأثر و تأسف گردید.

جریان تفرقه، انحراف و تکفیر در منطقه از بزرگ‌ترین فجایع است و هوشیاری و اتحاد بیش‌ازپیش مسلمانان را در برخورد با این گونه مصائب می‌طلبد، اینجانب ضمن محکومیت این حمله ددمنشانه، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده آسیب دیدگان و آرزوی مغفرت و رحمت الهی برای شهید حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اصلانی از درگاه خداوند متعال برای مجروحان این حادثه نیز بهبودی و شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.

انتظار آن است که مسئولان ذی‌ربط نسبت به شناسایی همه عوامل مرتبط با این جنایت و بررسی علت این حادثه تسریع و اقدامات لازم معمول دارند.

کشتار خادمان مردم، نخواهد توانست زمینه‌ نزاع مذهبی یا قومیتی را ایجاد کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طی اطلاعیه‌ای با محکومیت شدید واقعه تلخ و ناگوار مشهد بر ضرورت هوشیاری همگان تأکید کرد.

متن کامل اطلاعیه به این‌ شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم. وَالَّذِینَ‌ هاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا*لَیُدْخِلَنَّهُمْ مُدْخَلًا یَرْضَوْنَهُ ۗ وَإِنَّ اللَّهَ لَعَلِیمٌ حَلِیمٌ*و کسانی که در راه خدا هجرت کرده سپس کشته شده یا مرده اند، به یقین خدا رزقی نیکو به آنان می‌دهد؛ و قطعاً خدا بهترین روزی دهندگان است* مسلماً آنان را به جایگاهی که آن را می‌پسندند وارد می‌کند؛ و بی‌تردید خدا دانا و بردبار است* (حج: ۵۸ و ۵۹)

رحمت و رضوان الهی نصیب مجاهدان و مهاجران فی سبیل‌الله است که برای رضای حضرت حق جل جلاله از خود، شهر و دیار و همه‌ی زخارف، هجرتی عظیم را تا وصال حضرتش آغاز می‌کنند.

برخی توفیق خدمت به اسلام عزیز و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و مومنان و محبان و این ملت عظیم الشأن و همه‌‌ی خداجویان عالم نصیبشان می‌شود و برخی دیگر رزقی دوچندان دارند و شهد شهادت توفیقشان را مضاعف می‌کند.

برای سربازان حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه که لباس خدمت به تن کرده و از جهاد در میدان علم و اجتهاد تا سیل، زلزله، کرونا، دفاع از حریم حرم و یاری مظلومان و ستمدیدگان را رسالت ابدی خود می‌دانند، بدون شک این‌گونه نابخردی‌ها و تهاجمات و هتک حرمت آستان مقدس حضرت غریب الغربا علیه آلاف التحیه و الثناء، نه تنها بذر تردیدی نخواهد افکند که این پاکباختگان، مصمم‌تر از گذشته طریق خدمت به خلق و دین خدا را خواهند پیمود. إن شاء الله.

بدون شک اقدامات تروریستی و کشتار خادمان مردم در آستان حضرتش باشد یا در استان گلستان، نخواهد توانست زمینه‌ی نزاع مذهبی یا قومیتی را ایجاد کند و مردم هوشیار ایران اسلامی ضمن مطالبه‌ی جدی و دغدغه‌مندانه، مانع از هر گونه فتنه و تفرقه و آسیبی خواهند بود.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز ضمن محکومیت هر گونه اقدام تروریستی و به‌ویژه هتک حرمت مشاهد مشرفه خصوصاً آستان با سعادت حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام، مصیبت وارده را محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه و جامعه علمی کشور و ملت ارجمند ایران اسلامی تسلیت می‌گوید و یاد سفرکردگان آسمانی و شاهدان فیض الهی در غروب سوم رمضان‌المبارک را گرامی داشته و از مسئولان امر و نهادهای متولی انتظار دارد تا باسرعت، قاطعیت و شفافیت مسأله را پی‌گیری نموده و نسبت به آمران، مسببان و مجریان، برخورد قانونی را اعمال و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام دارد.

ریشه‌های حادثه حرم امام رضا(ع) شناسایی و مسببان را به سزای عمل خود برسانید

جامعه الزهرا علیهاالسلام و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در بیانیه مشترکی ضمن محکوم کردن جنایت روز گذشته در حرم امام رضا(ع)، خواستار شناسایی فوری مسببان این هتک حرمت و مجازات آن‌ها شدند.

متن این بیانیه مشترک بدین شرح است: بسم‌الله الرَّحمَن الرَّحیم. وَ لاَ تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَیِّنَاتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ. (آل عمران- ۱۰۵)

دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی بوده‌اند؛ اما ملت‌های مسلمان با کمک خداوند و وحدت کلمه به اهداف والای اسلام نایل خواهند آمد.

حادثه دلخراش حمله به سه تن از طلاب عزیز و روحانیان جهادگر و مجروحیت و شهادت ایشان در ماه مبارک رمضان در صحن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله حرم مطهر رضوی و هتک حرمت آستان ملکوتی امام علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام و نیز ایجاد رعب و وحشت در میان زائران حرم رضوی، موجب تأثر و تأسف شدید جامعه حوزوی و مردم متدین ایران اسلامی شد.

در این اتفاق جان‌سوز، حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی -از جانبازان دوران دفاع مقدس- به دو برادر شهیدش ملحق شد و مجروحان این حادثه، حجج‌اسلام «پاکدامن» و «دارایی» که از روحانیان جهادگر فعال بوده‌اند، هدف یکی دیگر از توطئه‌های شوم استکبار قرار گرفتند؛ که با بهره‌برداری از اندیشه‌های کوردلانه و پَست تکفیریان خبیث، قصد بر هم زدن آرامش و امنیت میهن عزیزمان را دارد.

«حوزه علمیه جامعه الزهراء علیهاالسلام» و «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» ضمن عرض تسلیت این حادثه به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفداء، امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌‌السلام، مقام معظم رهبری دامت برکاته و خانواده این روحانیان عزیز و امت اسلامی، از مسئولان امنیتی و قضایی می‌خواهد با سرعت و هوشیاری، تمام مسببین این حادثه و ریشه‌های آن را شناسایی کنند و به سزای عمل خود برسانند.

بیانیه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی

در پی شهادت مظلومانه روحانی محبوب مردمی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد بیانیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم. «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضَی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

سلام بر حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند.

تاریخ زرین تشیع، بار دیگر مزین به قطرات خون پاکمردی از تبار روحانیت شد.

حاشیه نشینان شهر امام مهربانی‌ها، پدر مهربانی را از دست دادند که سال‌ها غمگسارانه با آنان زندگی کرد و برای حل مشکلاتشان شب و روز نشناخت‌.

پایان دفتر زندگی روحانی محبوب و مردمی، حجت‌الاسلام شهید اصلانی همان‌گونه رقم خورد که چند روز پیش از حادثه در جوار مرقد نورانی سردار دل‌ها شهید سلیمانی از خداوند خواسته بود و این گونه با شهادت در آغوش امام رئوف، به برادران شهیدش پیوست.

جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این روحانی مجاهد به مردم شهیدپرور مشهد مقدس و خاندان مؤمن و انقلابی اصلانی که سومین فرزندشان را تقدیم اسلام و انقلاب نمودند، اعلام می‌دارد:

۱. از آنجا که این شهید سعید سال‌ها با اعتقاد به وحدت و همدلی در مناطق تلفیقی شهر، مشغول خدمت به ایرانی و افغانستانی و شیعه و سنی بود، نباید کسی خون به ناحق ریخته‌اش را دستاویز اقدامات تفرقه افکنانه نماید.

۲. از تولیت محترم آستان قدس رضوی می‌خواهیم ضمن دستور پیگیری و برخورد سریع و جدی با کسانی که به وظیفه اولیه خود در نگاهبانی از حریم امن رضوی و زائران حضرتش قصور یا تقصیری داشته‌اند، با تمهیدات لازم از حوادث احتمالی مشابه که به جایگاه امن حریم رضوی به شدت آسیب می‌رساند، پیشگیری نمایند و گزارش پیگیری‌ها و اقدامات مربوطه را هر چه زودتر به عموم مردم عزیزمان ارائه کنند.

۳. از استانداری خراسان رضوی می‌خواهیم به عنوان نماینده دولت، ضمن اعلام عزای عمومی، پیگیری سریع و مجدانه جهت شناسایی دیگر عوامل احتمالی این اقدام تروریستی و حامیان داخلی و خارجی آن‌ها را با هماهنگی همه نهادهای امنیتی در اولویت دستور کار خود قرار دهد.

۴. از مسئولان محترم مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان می‌خواهیم ضمن هر چه بیشتر ارج نهادن به طلاب و روحانیون جهادی و تجلیل درخور از این روحانی شهید محبوب و مردمی، شناسایی و برخورد با عاملان و مقصران این حادثه تروریستی را تا حصول نتیجه دنبال کنند و عموم طلاب و روحانیون را در جریان پیگیری‌ها قرار دهند.

۵. از مردم ولایتمدار و قدرشناس مشهد مقدس می‌خواهیم به پاس یک عمر مجاهدت و خدمت خالصانه شهید اصلانی، در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهید حریم رضوی حضور به هم برسانند.

در پایان به همه مردم عزیز و نجیب ایران اسلامی اعلام می‌داریم که روحانیت مردمی تا آخرین قطره خون در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله خدمت به مردم که سیره مستمر شهید عزیزمان تا پایان زندگی جهادی‌اش بود، از پا نخواهد نشست؛ و السلام علی عباد الله الصالحین

بیانیه تشکل طلبگی ربیون

درپی حادثه هتک حریم رضوی و شهادت مظلومانه روحانی مجاهد، حجت‌الاسلام محمد اصلانی، تشکل طلبگی ربیون مشهد بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم. «سلام بر حماسه‌سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند.» (امام خمینی ره، منشور روحانیت)

حادثه هتک حرمت حرم رضوی و شهادت مظلومانه‌ی طلبه مجاهد، حجت‌الاسلام اصلانی (ره) و مجروح شدن دو تن دیگر از طلاب جهادی موجب تأثر و اندوه میلیون‌ها مسلمان و مردم عزیز ایران گشت.

این روحانی عزیز شهید که عمر خویش را در دفاع مقدس از نظام اسلامی و همراهی با مستضعفین و محرومین و حمایت از ایشان صرف کرد، با مردم و برای مردم زیست و امروز با عروج معنوی خود، روح انقلابی گری، مجاهدت و ساده زیستی را در دل طلاب جوان زنده کرد.

بی‌شک این حادثه می‌تواند بخشی از تهاجم ترکیبی دشمن خناس بوده و با هدف شوم اختلاف افکنی میان امت اسلام و تفرقه میان ملت ایران و ملت‌های همسایه شده باشد. لذا از همه، خصوصاً طلاب معزز انقلابی، انتظار می‌رود در جهت حفظ و اعتلای وحدت امت اسلام تلاش کرده و از هرگونه کلام و رفتاری که موجب پیشبرد نقشه دشمن شود اجتناب ورزند.

تشکل طلبگی ربیون ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهید بزرگوار جناب حجت‌الاسلام اصلانی (ره)، از مردم شریف و شهید پرور مشهد دعوت می‌کند با حضور پرشور در مراسم تشییع این شهید بزرگوار بار دیگر میثاق خود با آرمان‌های والای اسلام ناب را تجدید کرده و نقشه دشمنان غدار را خنثی نمایند.

بیانیه شورای عالی حوزه علمیه خراسان

شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با صدور پیامی هتک حرمت حرم مطهر رضوی و سوءقصد به سه روحانی جهادی این حوزه را محکوم کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم. إنالله و إنا إلیه راجعون. هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام و سوء قصد به جان سه تن از روحانیون مخلص و جهادگر حوزه علمیه خراسان که منجر به شهادت حجج‌اسلام والمسلمین اصلانی و دارابی و مجروح شدن حجت‌الاسلام پاکدامن گردیده است، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

بی‌شک این جنایت و اقدام تروریستی، با برنامه‌ریزی قبلی و در راستای اهداف شوم دشمنان اسلام و ایران رخ داده است تا ضمن ایجاد تفرقه بین مردم و جامعه روحانیت، وحدت و یکپارچگی میان اقوام و مذاهب سرزمین اسلامی‌مان را بر هم زنند. در این شرایط حساس بر آحاد جامعه و ملت عزیز ایران واجب است ضمن آگاهی از پشت پرده این فاجعه هولناک، نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

شورای عالی حوزه علمیه خراسان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهیدان والامقام که با زبان روزه در حرم مطهر رضوی، به شهادت رسیدند و نیز آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای روحانی بزرگوار دیگر، از مسولین ذیربط می‌خواهد تا مسببان این جنایت هولناک را به اشد مجازات محکوم کنند.

محمد اصلانی

محکومیت گسترده علمای اهل سنت در پی هتک حرمت به حرم مطهر رضوی و روحانیت

در پی تعرض به حرم مطهر امام رضا(ع) و روحانیت شیعه، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان و کردستان این اقدام را ‏محکوم کرده و خواستار واکنش جدی در برابر این گونه اقدامات شدند.

مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیرمسلمان به شدت محکوم است.

در سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه در صحن پیامبر اعظم مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفتند که این جنایت عظیمی است و هم به دلیل اینکه حرمت ماه رمضان و حرم مطهر رعایت نشده است.

افراد مورد هجوم و حمله طلاب جهادی و مخلصی بودند که برای تبلیغ و امورات جهادی و محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر مشغول به فعالیت بودند و این در نگاه هر انسانی مورد احترام است.

این جنایتکاران تکفیری اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند. این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریع‌تر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

این افراد هدفشان اختلاف بین امت است. مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بارها دیدند تجربه کردند ولی هیچ‌گاه تحت تأثیر این جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایط و در حال حاضر و آینده حفظ می‌کنند و افرادی که از این جنایت‌ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه: همانطور که مشاهده شده یک فرد با رفتار و ظاهر مشابه جریان‌های تکفیری اقدام به مجروحیت و شهادت ‏عده‌ای از زائران حرم امام رضا علیهم‌السلام کرد که از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است.‏

محبت اهل‌بیت(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد، اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.‏ گروهک‌های تکفیری و تروریستی جایی در میان اهل سنت ندارند، از دستگاه قضا می‌‏خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آن‌ها را برهم ‏می‌زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند‎.‎

این اقدام آن هم در ماه رمضان که هر گونه خشونت، قتل و خونریزی در آن محکوم است به شدت محکوم ‏بوده، دشمنان بدانند چنین اقداماتی خدشه‌ای به وحدت، آرامش و اتحاد ملت ایران وارد نمی‌کند.‏

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز: توهین به مقدسات و ‏وحدت شکنی از نظر اهل سنت حرام و محکوم است، اهل سنت نسبت به اهل‌بیت(ع) محبت دارند و بیشترین نام‌های ‏فرزندان آن‌ها از اهل‌بیت(ع) است و ما به این نام‌ها افتخار می‌کنیم کسی که پیامبر را جدا از اهل‌بیت(ع) بداند مسلمان نیست و ‏ما اهل سنت از او بیزاریم‎.

اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند، از دیدگاه اهل سنت اقدام فردی با رفتار و ظاهر شبیه ‏به جریان‌های تکفیری وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند آن هم در ماه ‏مبارک رمضان به شدت محکوم است.‏

جامعه اهل سنت ایران هرگز از تکفیری و وهابیت حمایت نکرده و نخواهند کرد چرا که خط و مشی ‏اهل سنت از این‌ها جداست، ما در این کشور زندگی می‌کنیم و به قانون آن پایبند و از ولایت رهبری تبعیت کرده و هرگز با ‏افراطیون و تکفیری‌ها هم مسیر نخواهیم بود‎.

دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت‌های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ‌گاه اسیر چنین توطئه‌هایی نخواهد شد.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان: ما مردم استان کردستان این جنایت نابخشودنی را به شدت محکوم کرده و خواهان تقاص خون این شهید عزیزمان هستیم.

ماموستا محمدامین راستی، امام جمعه موقت سنندج: این اقدام جنایتکارانه گروه‌های تروریستی در حرم امام رضا(ع) را به شدت محکوم می‌کنیم. از همه مدافعان نظام و اسلام خواهانیم که برای محکومیت این اقدام لحظه‌ای ساکت ننشینند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه بانه: این اقدام اخیر گروهک‌های تکفیری آن هم در حرم مبارک امام رضا(ع) جنایتی بزرگ و همه وجدان بشریت آن را محکوم می‌کنند.

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان: یقیناً چنین جنایاتی از سوی گروهک‌های تکفیری و عوامل خودفروخته و نوکر استکبار جهانی، جز با خواست و چراغ سبز دولت مستکبر آمریکا و صهیونیست خون‌آشام انجام نمی‌شود.

مولوی عبدالحمید، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار پیام ویدئویی گفت: اتفاقات اخیری که رخ داده همه مردم را نگران کرده و قتل ۲ طلبه در استان گلستان و ترور سه عالم در حرم امام رضا(ع) از نظر ما ناجوانمردانه و شنیع است.

اولا ما این جنایات را محکوم می‌کنیم. هیچ کسی حق قتل خودسرانه کسی را ندارد. اگر کسی از کسی شکایت دارد قانون و دادگاه هم هست و او باید به قانون مراجعه کند. به هیچ بهانه‌ای این نوع قتل‌ها از لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیستند.

همه مردم شریف بیدار باشند که ما دشمنان کمی نداریم. دشمنان زیاد و خیلی قوی داریم. این دشمنان توطئه نکنند که امنیت ما را به هم بزنند و مشکلات مذهبی به وجود بیاورند. درگیری‌های قومی و مذهبی ایجاد کنند که بدترین نوع درگیری‌های دنیا است که این امر بیداری مردم ما را می‌طلبد.

شیعه و سنی در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند و با یکدیگر درآمیخته هستند و همه چیز ما مشترک است هم برادری وطنی و هم برادری اسلامی داریم.

ایران و افغانستان مشترکات تاریخی و فرهنگی دارند، انتظار داریم که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی حوادث گلستان و مشهد را ریشه یابی کنند.

طالبان حمله تروریستی مشهد را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی مرکزی طالبان حمله تروریستی مشهد را محکوم کرد. مجاهد در پیامی نوشت: «امارت اسلامی حمله بر عبادتگاه و روحانیون در کشور ایران را محکوم می‌نماید. این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.

مهاجرین افغان مقیم ایران در بیانیه‌ای حمله به طلاب در حرم رضوی(ع) را محکوم کردند

بخشی از مهاجرین افغان مقیم ایران در بیانیه‌ای حادثه تروریستی حمله به طلاب در حرم رضوی(ع) را محکوم کردند. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی. انالله و انا الیه راجعون. با اظهار تأسف و نا باوری ما امروز از رویداد خونینی و دلخراشی اطلاع یافتیم که در حرم مطهر امام رضا (ع) به وقوع پیوست که منجر به شهادت یکی از شخصیت‌های برجسته اهل تشیع گردید این ضایعه بزرگ قلب تمام مسلمانان را جریحه‌دار نموده است.

ما مردم افغانستان و مهاجرین اهل سنت ضمن اینکه به خانواده محترم شهید و مردم متدین ایران عرض تسلیت نموده و برای شهید جنت الفردوس و برای مجروحین شفاء عاجل خواسته، چنین رویدادی را اصلاً غیرانسانی و غیر اسلامی می‌دانیم و این حادثه المناک را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و خود را در این غم بزرگ با مردم کشور دوست و برادر (جمهوری اسلامی ایران) شریک می‌دانیم. از آنجایی‌که تفرقه انداختن بین مسلمین یکی از اهداف شوم دشمنان قسم خورده مسلمان‌ها است و این آرمان را به گور خواهند برد که بتوانند با چنین اعمال نا پسند و شومی در صفوف مسلمانان اختلاف ایجاد نمایند بناٌ تمام ملت مسلمان و جامعه فهیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به صبر و شکیبایی، اخوت و برادری دعوت نموده و خواهان مجازات هر چه عاجل عاملین این قضیه از مراجع مربوطه هستیم.

با احترام:

مولوی تاج محمد و مولوی گل احمد بهیج به نمایندگی از علما

سید اکرام الدین معصومی رئیس انسجام جمعیت اسلامی افغانستان

اسدالله عمرخیل والی اسبق ولایت کندز و نماینده دعوت اسلامی افغانستان

الحاج حفیظ الله سلطانی نماینده محاسن سفیدان و بخشی از مهاجرین افغانستان مقیم جمهوری اسلامی ایران

عبدالله آرزو به نمایندگی از روشنفکران

بیانیه جمعی از اساتید و فرهنگیان افغانستانی مقیم ایران درم حکومیت حمله به طلاب در حرم رضوی(ع)

جمعی از اساتید و فرهنگیان افغانستانی مقیم ایران در بیانیه‌ای حمله به طلاب در حرم رضوی(ع) را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاکْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ * وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ (آل عمران/ ۵۳ و ۵۴)

«پروردگارا! به آنچه نازل کرده ای، ایمان آوردیم و از فرستاده ی تو(رهبری أسمانی) پیروی کردیم، ما را در زمره گواهان (پیامبران/ شهیدان) بنویس! و (دشمنان برای نابودی او و آیینش)، نقشه کشیده‌اند و خداوند (بر حفظ او و آیینش)، برنامه و تدبیر دارد و خداوند، بهترین تدبیرگران است.»

بار دیگر دشنه دشمنان زخم خورده در میدان تقابل اسلام ولایت، عدالت، و عطوفت و جبهه وحشی و خشن وهابیت و تروریسم تکفیری در پهنه بزرگ جغرافیای مقاومت از فلسطین تا سوریه، یمن، عراق و افغانستان، در مقدس ترین زمان و مکان- ماه رمضان و کنار مضجع مطهر عالم آل محمد علی بن موسی الرضاع- قلب پاکان و سربازان اسلام و مکتب ولایت را نشانه گرفت و یاد حوادث تلخ و تروریستی در گوشه گوشه جهان اسلام را در خاطره‌ها زنده کرد.

ضمن تقبیح این جنایت ددمنشانه و نابخشودنی، و طلب غفران برای شهید عالی مقام و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه، و تسلیت این حادثه غم‌انگیز به رهبر انقلاب اسلامی و ملت مسلمان و سر افراز ایران اسلامی، به نمایندگی از جامعه مؤمن و رنج دیده افغانستانی ساکن در جمهوری اسلامی که هماره شریک مطمین و صمیمی در خوشی‌ها ورنج‌های ملت برادر، دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، نکاتی را شایان یاد می‌دانیم:

۱. امروز جغرافیای اسلامی به دو قطب جبهه مقاوت و ستم ستیز از یک سوی، و جبهه ظالم و مستکبر به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار، رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و اذناب و هم پیمانان آنان در منطقه و تروریسم تکفیری تقسیم شده است. شکست مفتضحانه و رو به زوال جبهه استکبار از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و یمن، دشمن را تا سر حد جنون به عصبانیت و انتقام جویی کشانده است، چندان که برای فرو نشاندن آتش خشم خود از هیچ اقدامی فرو گذاشت نخواهند کرد.

۲. آن چه پیروزی‌های کنونی را برای جبهه حق و ولایت در عرصه بین‌المللی به ار مغان آورده و دشمن را زمین‌گیر کرده دو عامل است:

نخست، شکل گیری جبهه وسیع مقاومت با اندیشه و نگاه آرمانی، شهادت طلبانه، ارزشی، فرامرزی و جهان وطنی اسلامی، مطیع رهبر و ولی امرزمان، جبهه‌ای که اهداف و ارزش‌های آن را در عملکرد و رویه‌ی افراد و گروه‌های پاک باخته‌ی چونان سردار شهید سلیمانی، سید حسن نصرالله، حزب الله سر بلند، لشکر سر افراز فاطمیون، زینبیون، حیدریون، انصار الله یمن و ده‌ها هسته و مجموعه‌‌ی خود جوش و مردمی در جای جای جغرافیای مقاومت می‌توان دید که در قلب ملتهای مستضعف روییده و با الهام از عاشورا و به امید بارقه سبز و عالم گستر عدل مهدوی تا پای جان رشادت وایستادگی کرده‌اند و نام و یاد آن‌ها بر تارک تاریخ آزادی خواهی و استکبارستیزی می‌درخشد.

عامل دوم، رهبریی جبهه مقاومت و موحدان و مظلومان زمان، توسط انسان وارسته، خرد ورز، بی بدیل در میان رهبران کنونی دنیا، فقیه زمان آگاه، مدیر و مدبر حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است که نقشه‌ها و استرا تژی دور ونزدیک دشمن را به خوبی می‌شناسد و با نفس مسیحای و راهبرد‌های حکیمانه خویش از توده‌های مظلوم و اما خفته انسانی حتا در ورای مرزهای جمهوری اسلامی، آتش فشان ستم سوز می‌پرورد، و از همین روی خار چشمی است، بر دیدگان دشمنان شکست خورده و زخمی که نه تنها با شخص و شخصیت او بل با لباس و کسوتی که او بر تن دارد نیز نمی‌توان دعناد و دشمنی خویش را پنهان کند.

۳. دشمنان در کمین نشسته، پس از شکست‌های پیاپی در عرصه نبرد میدانی، اکنون به سنگر نفاق، اختلاف، تضعیف وحدت داخلی، شکستن بنیان مقاومت بین المللی با شیوه‌های گوناگون، از جمله انجام اعمال تروریستی، جنایی و ضد انسانی در داخل قلمرو جمهوری اسلامی با شگرد جدید، و با سوء استفاده از شاخصه‌ها‌‌ی فیزیکی و ظاهری، و سنت‌های متعلق به بخش مؤمن، ولایت مدار، مقتدر و اما آسیب‌پذیر جبهه مقاومت روی آورده است. بی تردید و به گواهی تاریخ، مقابله با این طرفند و جنگ نرم دشمن بسی دشوار و مستلزم آگاهی، صبوری، درایت، پرهیز از پیش داوری، تنش افزایی، و اطاعت و تسلیم در برابر دستورات حکیم بصیر و مقام عظمای ولایت است.

۴. حادثه شوم سوم رمضان درحرم مطهر رضوی بی‌گمان ادامه حادثه تروریستی هفته پیش در گلستان و ترور دوتن از علمای اهل سنت درآن استان – ولایت- و در راستای ایجاد خلل و نفاق در صف متحد اقوام و جمعیت‌های ساکن در ایران است، و هیچ ربطی به ملیت، زبان وقومیت خاص ندارد، عامل حادثه امروز از هر ملیت، مذهب و قومی که باشد، بی‌مذهب، ملت و قوم است، چنان که عامل انتحاری عاشورای ۱۳۷۳ حرم رضوی به ظاهر شیعه ایرانی ولکن در واقع نه شیعه و نه ایرانی بود. از این روی به جا است که ملت، مذهب و گروهی را مورد اتهام و پیش داوری قرار ندهیم و ناخواسته کار نفوذی‌های دشمن را انجام ندهیم؛ که اگر جز این باشد و گامی جلوتر از پیشوا برداریم و تحت عناوین ملی و دل سوزی‌های مغرضانه به نفع این ملت و آن ملت، این قوم و مذهب و یا آن دیگری، تحلیل و خبر ارایه دهیم، و به تحریک احساسات پاک و پالوده مردم متدین دامن بزنیم و نهادهای مسؤل در تآمین امنیت را نا توان نشان دهیم، مصداق این جمله معصوم خواهیم بود که «المتقدم لهم مارق».

در پایان باید افزود، تردیدی نیست که راهیان راه اسلام و ولایت اعم از انصار و مهاجر، همچون همیشه با وحدت و همدلی، در پرتو راهکرد‌های آسمانی رهبری و با اعتما دو باور به تسلط سربازان گمنام امام زمان (عج) برشرایط و اوضاع، در این جبهه نیز پیروز و بر نقشه‌های دشمنان فایق خواهند آمد.

جمعی از اساتید حوزه، دانشگاه، فرهنگیان و اصحاب رسانه افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران

اعلام زمان مراسم بزرگداشت و تشییع شهید حجت‌الاسلام اصلانی

مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی چهارشنبه شب، ساعت ۲۱ در محل صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

تشییع پیکر این شهید بزرگوار روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ از محل عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر امام هشتم (ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌گردد.

گفتنی است، با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، شهید حجت‌الاسلام اصلانی در حرم مطهر امام رئوف به خاک سپرده می‌شود.

حوزه علمیه خراسان پنجشنبه تعطیل شد

در پی هتک حرمت حرم امام رضا (ع) و شهادت حجت‌الاسلام اصلانی فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه خراسان پنجشنبه هجدهم فروردین تعطیل است. روابط عمومی حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: در پی هتک حرمت حرم امام رضا (ع) و شهادت حجت‌الاسلام محمد اصلانی و مجروح شدن ۲ روحانی دیگر در حرم رضوی، فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه خراسان پنجشنبه هجدهم فروردین تعطیل است.

لازم به‌ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با حضور در بیمارستان از وضع دو مجروح این حمله جویا شد و پس از آن برای عرض تسلیت به منزل شهید اصلانی رفت.

همچنین حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان برای تسلیت به منزل شهید رفت و سپس با حضور در بیمارستان در جریان روند درمان و وضع حجج‌اسلام پاکدامن و دارایی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی نیز برای عرض تسلیت در منزل شهید اصلانی حضور یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics