قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد
پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد

پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد

پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد که علاوه بر بخش‌های کتاب، رساله علمی، مقاله، ایده و نرم افزار پژوهشی، در سه بخش ویژه «بیانیه گام دوم انقلاب؛ راهبردها و راهکارها»، «سردار سلیمانی و مکتب مقاومت» و «حوزه انقلابی، حوزه تحوّلی» نیز آثار طلاب پذیرفته می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، در راستای فعالیت‌های تحولی حوزه علمیه خراسان و همزمان با اعیاد رجبیه،، «پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان» (سال تحصیلی ۹۸-۹۹) فعالیت خود را آغاز نمود.

حوزه‌های علمی ه(به مثابه سیستم آموزشی، تربیتی و…) که در طول تاریخ، نهادی تاثیرگذار و جریان‌ساز در میدان‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده‌اند؛ توفیقات خود را مرهون مجاهدت‌های علمی و پژوهشی علماء و محققان نامور و تلاشگری هستند که با به کارگیری عنصر شناخت و کوشش علمی،‌ نقش بی‌بدیلی در ایجاد و بقاء تمدن ایرانی و اسلامی ایفا نموده‌اند.

از جمله اقدام‌های لازم برای نیل به این هدف و دست‌یابی به مواهب و ثمره‌های آن، بسترسازی برای رشد پژوهش و ترویج فرهنگ تحقیق‌ورزی می‌باشد.

فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان، به منظور فراهم سازی تمهیدات ظهور ایده‌ها و اندیشه‌های نو در ساحت علوم اسلامی و انسانی و ظرفیت‌سازی برای بروز شخصیت‌های پژوهشی، آغاز به کار و هم چنان ادامه مسیر می‌دهد، و معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان به عنوان متولی، بر آن است تا با اجرای فراخوانهای متعدد در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی؛علاوه بر شناسایی استعدادهای پژوهشی، آنها را سازماندهی و حمایتهای لازم را انجام دهد.

براساس سیاست‌های نظام جامع پژوهش حوزه علمیه خراسان، و در راستای مأموریت‌ها، راهبردها و برنامه‌های کلان پژوهش محوّل شده به این معاونت؛ فراخوان پانزدهم آثار پژوهشی می‌‌تواند در ارتقاء کیفی و کمی پژوهش‌های دینی حوزه علمیه خراسان به منظور پاسخ گویی به نیازهای جامعه، انقلاب، نظام اسلامی و جامعه بین الملل نقش آفرینی فعالی داشته باشد.

این فراخوان با در نظر گرفتن چهار محور اصلی برنامه‌های کلان نظام پژوهش که عبارتند از: زیرساخت‌های پژوهشی؛ فرهنگ سازی پژوهش؛ منشورات علمی و تخصصی و نیاز سنجی، فعالیت خود را به حول و قوه الهی آغاز کرده و لذا اساتید، پژوهشگران و طلاب محترم می‌‌توانند آثار خود را (حداکثر ۵ اثر) در قالبهای کتاب، پایان نامه، مقاله، طرح و ایده‌های پژوهشی و نرم افزارهای پژوهشی تا تاریخ ۹۹/۳/۱۵  از طریق سامانه فرخوان آثار پژوهشی به آدرس http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ارسال نمایند.

فراخوان پانزدهمین همچنین در سه بخش ویژه «بیانیه گام دوم انقلاب؛ راهبردها و راهکارها»، «سردار سلیمانی و مکتب مقاومت»، «حوزه انقلابی، حوزه تحوّلی» نیز از آثار طلاب استقبال می‌‌کند.

برخی از مهمترین ویژگی‌های پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان که حاصلِ چندین جلسه کارگروه تخصصی می‌‌باشد به شرح زیر است:

۱- بهره مندی از توانایی علمی اساتید سطوح عالی حوزه در فرآیند ارزیابی و داوری مقالات؛

۲- حمایت از چاپ آثار فاخر اساتید سطوح عالی حوزه؛

۳- شناسایی و حمایت از پژوهشگران و نویسندگان جوان؛

۴- برگزاری کارگروه‌های تخصصی برای ارتقای سطح پژوهشی نویسندگان جوان؛

۵- معرفی برگزیدگان جهت شرکت در همایش‌های علمی و بین المللی؛

۶- احیاء و تبلیغ اندیشه مقاومت اسلامی (در بخش ویژه فراخوان با عنوان: سردار سلیمانی و مکتب مقاومت)؛

۷- ایجاد اهتمام به موضوع تحول حوزه (در بخش ویژه فراخوان با عنوان: حوزه انقلابی، حوزه تحوّلی)؛

۸- آشنایی و ترویج آرمان‌های انقلاب (در بخش ویژه فراخوان با عنوان: بیانیه گام دوم انقلاب؛

۹- راهبردها و راهکارها)؛

۱۰- اعطای تسهیلات چاپ اثر؛

۱۱- چاپ و انتشار مقالات برگزیده در دوفصلنامه‌های علمی تخصصی حوزه علمیه خراسان؛

۱۲- چاپ آثار طلاب سطح یک و دو در نشریات داخلی مدارس علمیه خراسان؛

۱۳- چاپ چکیده مقالات برگزیده؛

۱۴- چاپ مجموعه مقالات برگزیده؛

۱۵- تسریع در فرآیند ارزیابی و داوری آثار به طور روزانه و آنلاین ؛

۱۶- سرعت دهی در مراحل اجرایی فراخوان با حفظ دقت‌های بایسته.

علاقمندان می‌‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۰۰۸۳۲۷- ۰۵۱ (دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان) تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics