به منظور پاسخگویی فقهی به شبهات مشتریان و مراجعین نسبت به بانکداری نوین و ارائه مشاوره به آنان در خصوص عقود شرعی بانکداری اسلامی، نخستین باجه مشاوره و پاسخگویی فقهی از سوی بانک انصار راهاندازی شد که میتوان آن را گامی در راه تحقق بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی دانست.
به گزارش شبکه اجتهاد، با حضور مسئولان، نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید و علمای عظام ؛ شعبه صفاییه قم در محل جدید و توسط حجتالاسلام والمسلمین اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) افتتاح شد.
در این مراسم، غیاثوند، مدیر شعب استان ضمن اشاره به تعهد اساسی بانک انصار به توسعه بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی و احساس مسئولیت نسبت به رفع شبهات شرعی و فقهی مشتریان و مراجعان از ایجاد باجه مشاوره و پاسخگویی فقهی در شعبه صفاییه به منظور رفع دغدغههای فقهی مردم درخصوص خدمات بانکی بدون ربا خبر داد و هدف از افتتاح این شعبه را توسعه خدمت رسانی به عموم مردم و به ویژه دفاتر مراجع عظام تقلید وعلمای براساس بانکداری بدون ربا اعلام کرد.
شایان ذکر است که بانک انصار براساس سیاستهای راهبردی خود مبنی بر توسعه و تعمیق هرچه بیشتر بانکداری اسلامی و اجرای صحیحترعقود اسلامی به جای قراردادهای بانکداری متعارف، اقدام به آموزش نیروهای انسانی خود درخصوص بانکداری بدون ربا کرده و آنان را موظف ساخته است که به هنگام عقد قرارداد با مشتریان و متقاضیان، آنان را نسبت به ویژگیهای عقوداسلامی توجیه کنند.
همچنین این بانک، تمامی قراردادهای خود را براساس موازین شرعی و أخذ تأییدیه از کارشناسان فقهی منعقد کرده و در گسترش سنت نیکوی قرضالحسنه از آنچنان اهتمامی برخوردار بوده که مقام نخست شاخص نسبت تسهیلات قرض الحسنه به کل تسهیلات را در میان بانک های تجاری جهان اسلام کسب کرده است.