قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / فقه و نجوم / خبر و یادداشت فقه و نجوم / اعزام ۱۵۰ گروه استهلال برای شوال ۱۴۳۷/ مشکلی در مورد رؤیت هلال نخواهدبود
نظر رهبر معظم انقلاب درباره آغاز ماه رمضان امسال/ آیا شنبه اول ماه رمضان است؟

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد:

اعزام ۱۵۰ گروه استهلال برای شوال ۱۴۳۷/ مشکلی در مورد رؤیت هلال نخواهدبود

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: در غروب سه شنبه ۲۹ رمضان بیش از ۱۵۰ گروه استهلال از نقاط مختلف کشور برای رؤیت ماه شوال اعزام می‌شوند. پیش بینی‌ها این است که با شرایط جوی موجود، مشکلی در مورد رؤیت هلال ماه شوال نخواهد بود.

به گزارش شبکه اجتهاد، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در خصوص استهلال ماه شوال یکشنبه ۱۳ تیرماه برگزار شد.

چهارشنبه به احتمال بسیار زیاد عید فطر است

موحدنژاد گفت: ان‌شاءالله در غروب سه شنبه ۲۹ رمضان بیش از ۱۵۰ گروه استهلال از نقاط مختلف کشور برای رؤیت ماه شوال اعزام می‌شوند. پیش بینی‌ها این است که با شرایط جوی موجود، مشکلی در مورد رؤیت هلال ماه شوال نخواهد بود. اگر هلال سه شنبه دیده شود، چهارشنبه اول شوال است.

وی گفت: استهلال با دقت تمام انجام می‌شود و اگر نتیجه غیر از نتیجه‌ای باشد که در تقویم درج شده، طبیعتاً به اطلاع مردم عزیز ایران خواهد رسید. اما اطمینانی که برای مقام معظم رهبری حاصل شود، آن مهم است.

مجموعه استهلال‌ها با اهمیت است

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: مجموعه این استهلال‌ها با اهمیت است. مثلاً اگر در جایی که گزارش رؤیت داریم هوا مساعد بوده، طبیعی است که این احتمال را می‌شود داد که ماه دیده شده است و اگر جایی هوا مساعد نباشد، ماه رؤیت‌شده حساب می‌آید؛ اما اگر هوا مساعد باشد و ماه دیده نشود، اطمینانی برای رؤیت هلال حاصل نمی‌شود.

موحدنژاد تصریح کرد: ما سؤالاتی از گروه استهلال می‌کنیم. توهم در رؤیت را با رؤیت قابل قبول علمی تفاوت می‌دهیم. نوع و کیفیت رؤیت‌ها مهم است. تعداد زیاد آن‌ها مهم نیست اما اگر گزارش‌ها در کشور زیاد باشد، خودش اطمینان‌بخش خواهد بود. پیش‌بینی ما این است چهارشنبه روز اول شوال و عید فطر است و اگر خلاف این ثابت شود به مردم عزیز ایران اطلاع رسانی خواهیم کرد. شرایط جوی هم با اهمیت است. فصل هم فصلی است که مقداری گرد و غبار در هوا است اما در این حد نیست که جلوی رؤیت هلال ماه را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics