قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اعلامیه رسمی برخی از علمای عربستان علیه اخوان مصداق اختلاف افکنی است
اعلامیه رسمی برخی از علمای عربستان علیه اخوان مصداق اختلاف افکنی است

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد:

اعلامیه رسمی برخی از علمای عربستان علیه اخوان مصداق اختلاف افکنی است

اعلامیه رسمی برخی از علمای وابسته به دربار عربستان سعودی علیه پیروان مسلمان اخوان المسلمین مصداق روشنی از اختلاف افکنی و تکفیر است؛ آن هم در بحبوحه ضیافت سردمداران استکبار جهانی و صهیونیست‌های جنایتکار مغرور از حمایت کور و بی لجام آمریکا در منطقه. آیا بهتر نبود به جای تضعیف صفوف آزادگانِ مسلمان که همواره در مقابل زیاده خواهی صهیونیست‌ها و هواداران بی پروایشان ایستاده اند، دشمنان اسلام و انسانیت را نشانه می‌گرفتید.

به گزارش شبکه اجتهاد، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه ای، بیانیه اخیر برخی از علمای عربستان سعودی علیه اخوان المسلمین را محکوم کرد. متن پیام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَتَبَیَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَیٰ إِلَیْکُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَیَاهِ الدُّنْیَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغَانِمُ کَثِیرَهٌ ۚ کَذَٰلِکَ کُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَیْکُمْ فَتَبَیَّنُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا(سوره نساء آیه۹۴)

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ(سوره بقره آیه ۲۰۸)

متأسفانه اندکی پس از روزهای پر برکت هفته وحدت و ایام ولادت مبارک و پر برکت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و در پی تاکید همه علمای جهان اسلام بر وحدت و همکاری کشورهای اسلامی در مواجهه با بلایا و دشمنی‌ها، بار دیگر علمای وابسته به دربار آل سعود بر طبل مخالفت کوبیدند و بی اعتنا به پیام انسان سازِ وحدت و دوستی، سازِ دشمنی و نفرت کوک کردند و مسلمین علاقمند و پیرو اخوان المسلمین و اندیشه اخوانی را خارج از اسلام و تروریست معرفی کردند. اصرار بر تفرقه و اختلاف از سوی وابستگان به استکبار بسی دردناک تر از انحراف و ناآگاهی دیگران است. دیگرانی که به رفتار همین افراد به ظاهر عالم چشم دوخته اند و از ایشان صبر و بردباری انتظار دارند اما شاهد نفرت پراکنی از سوی آنان هستند.

اعلامیه رسمی برخی از علمای وابسته به دربار عربستان سعودی علیه پیروان مسلمان اخوان المسلمین مصداق روشنی از اختلاف افکنی و تکفیر است؛ آن هم در بحبوحه ضیافت سردمداران استکبار جهانی و صهیونیست‌های جنایتکار مغرور از حمایت کور و بی لجام آمریکا در منطقه. آیا بهتر نبود به جای تضعیف صفوف آزادگانِ مسلمان که همواره در مقابل زیاده خواهی صهیونیست‌ها و هواداران بی پروایشان ایستاده اند، دشمنان اسلام و انسانیت را نشانه می‌گرفتید. بهتر نبود که حتی به ظاهر در حمایت از مردمان مظلوم منطقه به خصوص برادران و خواهران فلسطینی بیانیه «کبار العلمایی» صادر می‌کردید که مظلومان رنج کشیده عالم اندکی آرام بگیرند. و یا فرآیند عادی سازی روابط با رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را تسهیل نمی‌کردید.

گفتنی است، در بیانیه کبار العلماء عربستان آمده است: گروه اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که نماینده راه روشن دین اسلام نیست؛ بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می‌کند که با هدایت‌های دین حنیف ما مغایرت دارد. این گروه تظاهر به دین کرده و تفرقه، فتنه انگیزی، خشونت و تروریسم را که با دین در تضاد است، دنبال می‌کند.

این گروه از زمان تأسیس هیچ گونه توجهی به عقیده اسلامی و قرآن و سنت نداشته بلکه هدف نهایی‌اش رسیدن به قدرت بوده است.

اخوان المسلمین در رأس گروه‌هایی است که ما نسبت به آن‌ها هشدار می‌دهیم، اخوان المسلمین یک گروه منحرف است که بر پایه منازعه با متولیان امر و مخالفت با حاکمان، فتنه انگیزی در کشورها، تضعیف همزیستی در یک میهن، توصیف کردن جوامع اسلامی به جاهلیت بنا شده است.

هر آنچه بر وحدت در مقابل والیان امور مسلمانان تاثیر بگذارد، همچون اشاعه برخی شبهه‌ها و افکار یا تاسیس گروه‌های دارای بیعت و سازماندهی، یا دیگر اقدامات بر اساس قرآن و سنت حرام است.

در مقابل، گروه اخوان المسلمین به بیانیه هیئت علمای سعودی واکنش نشان داد و تاکید کرد که خوان المسلمین قطعا یک گروه دعوت کننده به اصلاح است و یک گروه تروریستی نیست.

طلعت فهمی، سخنگوی اخوان المسلمین تصریح کرد که این گروه که سال ۱۹۲۸ در مصر تاسیس شد، کاملاً از خشونت، تررویسم و تفرقه افکنی در امت به دور است و از زمان تاسیسش، گروهی دعوت کننده به اصلاح بوده که همواره با حکمت وموعظه حسنه و به دور از افراط یا تفریط، به سمت خداوند دعوت کرده است.

فهمی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه اخوان المسلمین همه اتهاماتی را که هیئت علمای سعودی علیه آن مطرح کرده، رد می‌کند، تاکید کرد: روش و منش این گروه براساس کتاب خداوند و راه صحیح سنت و به دور از هرگونه تحریف و یا رادیکالیسم بوده و تاریخش و سابقه گروه گواه این موضوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics