قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حاکم و حکومت در نظام سیاسی اسلام
حاکم و حکومت در نظام سیاسی اسلام

تازه‌های نشر؛

حاکم و حکومت در نظام سیاسی اسلام

کتاب «حاکم و حکومت در نظام سیاسی اسلام، به ضمیمه کتاب بازجویی در اسلام»، اثر استاد احمد عابدی توسط نشر معارف به‌زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، فقه  برنامه زندگی انسان از گهواره تا گورو جوابگوی نیاز بشری در ساحت‌های فردی و اجتماعی اعم از فرهگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی است. با وجود هزار و اندی سال از پویایی این علم با ظهور انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم پیش آمد تا مباحثی جدید، با  نگاه کلان و همه جانبه به زندگی انسان در فقه بررسی شود. از جمله آن  نظریه ولایت فقیه است، ولایت فقیه و نهاد مرجعیت دینی بر مسند حکومت داری با تشکیل جمهوری اسلامی ایران ابعاد وسیعی یافت و بحث آن جدی‌تر و عمیق‌تر از قبل وارد مرحله عمل شد. البته دشمنان حکومت دینی هم در راستای تقابل با آن بی کار ننشستند و پا به پای رشد آن نقشه و هجمه‌هایشان بیشتر و پیچیده‌تر شد.

تبیین، تعریف و تشریح جایگاه ولایت فقیه و ضرورت بسط و اشاعه آن نه فقط در کنفرانس‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی بلکه برای تمام اقشار جامعه در رئوس وظایف دانشمندان این بحث است.

کتاب «حاکم و حکومت در نظام سیاسی اسلام» از استاد احمد عابدی به قلم محمدحسین علیجان‌زاده کوتاه و گویا با قلمی روان و جذاب مفاهیم و کلیات حکومت از منظردین را بیان و حکومت دینی با غیر دینی را مقایسه می‌کند، در ادامه نظری کوتاه به مبانی حکومت دینی از منظر آیات و روایات دارد. همچنین شرایط و اختیارات حاکم دینی دیگر بخش‌های این اثر را شامل می‌شود.

کتاب «حاکم و حکومت در نظام سیاسی اسلام» در ۴۹۲ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان توسط نشر معارف منتشر و در اختیار کتاب فروشی‌ها قرار گرفت.

کلیک کنید: خرید آنلاین کتاب «حاکم و حکومت در نظام سیاسی اسلام، به ضمیمه کتاب بازجویی در اسلام»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics