قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / درخواست شیخ الازهر برای برگزاری نشست علمای شیعه و سنی
احمد الطیب

درخواست شیخ الازهر برای برگزاری نشست علمای شیعه و سنی

شیخ الازهر در دیدار با رییس جمهور عراق خواستار برگزاری نشستی با حضور علمای شیعه و اهل سنت شد و تاکید کرد: الازهر برای تقویت وحدت امت اسلامی گام بر می‌دارد و اجازه نخواهد داد که هیچ اندیشه طائفه‌ای یا منحرفی یکپارچگی امت اسلامی را هدف قرار دهد.

به گزارش شبکه اجتهاد از مهر، شیخ احمد الطیب پس از دیدار با فؤاد معصوم، رییس جمهور عراق در قاهره، آمادگی خود را برای نشست با مراجع شیعه و سنی به منظور حل اختلافات موجود اعلام کرد.

شیخ الازهر هدف از این نشست را صدور فتواهایی در خصوص تحریم کشتار شیعیان و اهل تسنن به دست یکدیگر و از بین بردن عوامل طائفه گری میان مسلمانان عنوان کرد.

الطیب تاکید کرد: عراق کشور بزرگی در منطقه عربی و اسلامی است و برقراری امنیت در آن و بازیابی وحدت این کشور به منظور از بین رفتن مشکلات ملت دوست عراق، امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: الازهر کاملا آماده است تا هر گونه کمک و حمایت خود را برای مقابله با تلاش‌هایی که در جهت ایجاد تفرقه و دو دستگی میان مردم عراق می‌شود، در اختیار این کشور قرار دهد.

الطیب با تاکید بر خط مشی میانه روی الازهر گفت: این نهاد برای تقویت وحدت امت اسلامی گام بر می‌دارد و اجازه نخواهد داد که هیچ اندیشه طائفه ای یا منحرفی یکپارچگی امت اسلامی را هدف قرار دهد، با وجود اینکه برخی قدرت‌های منطقه و بین‌المللی تلاش می‌کنند تا به درگیری‌های طائفه‌ای و مذهبی را در کشورهای عربی و اسلامی دامن بزنند.

فؤاد معصوم، رییس جمهوری عراق نیز با تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های الازهر برای برقراری امنیت و ایجاد وحدت در عراق، تاکید کرد که مردم کشورش نقش الازهر را در ترویج اسلام میانه رو و مقابله با هر گونه اندیشه افراطی می‌ستایند و الازهر در میان اهل سنت و شیعیان و مراجع میانه رو در عراق از جایگاه مناسبی برخوردار است.

رییس جمهوری عراق همچنین بر تقویت همکاری‌ها با الازهر در همه زمینه‌های آموزشی و فرهنگی تاکید کرد.

گفتنیی است، این نخستین بار است که رئیس جمهوری عراق از الازهر دیدار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics