قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دوره پودمانی «فقه اقتصاد» در مشهد آغاز شد
دوره پودمانی «فقه اقتصاد» در مشهد آغاز شد

به همت هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه خراسان؛

دوره پودمانی «فقه اقتصاد» در مشهد آغاز شد

مدیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: حضور نخبگان و استعداهای برتر در فقه الاقتصاد، زمینه تحول در نظام اقتصاد اسلامی است.

به گزارش شبکه اجتهاد، دکتر سیداحمد عاملی در افتتاحیه دوره پودمانی «فقه اقتصاد» که توسط هیئت اندیشه ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، گفت: کار کردن با نخبگان، سیستم مدیریتی را ارتقا خواهد داد.

وی با بیان اینکه هیئت‌‌های اندیشه ورز باید یک پیشرانه از خلاقیت و ابتکار باشند، ابرازکرد: آموزش، پژوهش و ترویج باید به عنوان بازوهای اجرایی در کنار آن کار کنند.

مدیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان با اشاره به درس مکاسب در حوزه‌‌های علمیه گفت: نویسنده تمام جزئیات اقتصادی زمان خود را بررسی کرده است و نیز امروزه باید طلاب، بسیاری از اصطلاحات اقتصادی را دانسته و حکمش را نیز بیان کنند.

وی به مجموعه مباحث پژوهشی طرح آموزشی فقه الاقتصاد اشاره کرد و افزود: در سه حوزه پژوهشی، مجموعه مسائل در حوزه فقه و اقتصاد به عنوان مباحث پایه‌ای پوشش داده‌ می‌شوند.

عاملی، بررسی نظام موضوعات و نسخه ادبیات اقتصاد با ادبیات ژورنال‌‌های بین المللی (JEL) را یکی از موضوعات پژوهشی این طرح برشمرد و ادامه داد: نظام موضوعات اقتصاد اسلامی از دیگر مباحث و عناوین پژوهشی در این دوره است.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح آموزشی فقه اقتصاد از جمله تهیه کتب و کتابخانه فارسی و اتاق پژوهش آماده شده است، گفت: تهیه منابع تحقیقات و جامع ترین کتابخانه در شرق کشور با نسخ عربی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال با منابع زبان انگلیسی از مراحل بعدی این طرح است.

مدیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان به مجموعه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای به ثمر رسیدن این طرح اشاره و در پایان ابرازکرد: تاکنون مبانی اقتصادی دولت و پول را مورد بررسی قرار دادیم و بدون شک در ادامه مسیر این مباحث تکمیل‌تر خواهد شد.

بنابر گزارش حوزه، دوره پودمانی «اقتصاد اسلامی» حوزه علمیه خراسان نیز از ۲۸ خرداد به همت هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی این حوزه، در مشهد شروع‌ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics