قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مقررات شرعی ساختمان و مهندسان
مقررات شرعی ساختمان و مهندسان

تازه‌های نشر؛

مقررات شرعی ساختمان و مهندسان

کتاب «مقررات شرعی ساختمان و مهندسان؛ مبحث فقه و معماری» به قلم حجت‌الاسلام دکتر محمد معرفت، استاد حوزه علمیه قم و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «مقررات شرعی ساختمان و مهندسان» به قلم حجت‌الاسلام دکتر محمد معرفت، استاد حوزه علمیه قم و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال توسط انتشارات خادم الرضا (علیه السلام) منتشر شد.

در پشت جلد اثر آمده است: از دیدگاه اسلام، انسان‌ها در مرتبه رفتار و عمل نیز باید راه درست را از نادرست بشناسند، و ارزش‌ها و معیارهای والا را عمل کنند و از کجی‌ها و زشتی‌ها بپرهیزند. آنچه متعهد و متولیِ این قسم از برنامه‌ها و اهداف اسلام است احکام شرعی یا فقه نامیده می‌شود؛ در حقیقت، فقه، مجموعه مقررات عملیِ مکتب اسلام است که از آوای خداوندی پدید آمده و با کلام گهربار معصومان: تبیین و تفسیر شده است.

در کتاب حاضر، احکام شرعی مرتبط با ساختمان و مهندسان مطابق با فتاوا و استفتائات فقیهان با عباراتی ساده، روان و اصطلاحات مأنوس، همراه با برخی از مثال‌ها و نمونه‌ها بیان شده است؛ افزون بر آن، در پایانِ کتاب به تعریف و تبیین لغات و اصطلاحات فقهی نیز پرداخته‌ایم.

همچنین برای آگاهی و آشنایی بیشتر مهندسان با قواعد قانونیِ حاکم بر ارتباطات اشخاص با یک‌دیگر در جامعه، در موارد گوناگون به مواد «قانون مدنی» ارجاع داده شده است.

علاقه‌مندان جهت خرید این کتاب می‌توانند به آدرس اینترنتی انتشارات خادم الرضا، https://khademolreza.com/ مراجعه کنند. تلفن ناشر: ۰۲۵۳۷۷۳۶۱۶۵-۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵

۲ دیدگاه

  1. سلام کتاب بسیار خوب و عالی و جامعی هست امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد.
    با تشکر

  2. واقعا جای چنین کتابی در صنعت ساختمان خالی بود. خدا قوت می‌گم به مولف محترم و ناشر گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics