قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پایگاه تخصصی «احکام، اوقات شرعی و استهلال ماه مبارک رمضان» راه‌اندازی شد
پایگاه تخصصی «احکام، اوقات شرعی و استهلال ماه مبارک رمضان» راه‌اندازی شد

به همت شبکه اجتهاد صوت گرفت؛

پایگاه تخصصی «احکام، اوقات شرعی و استهلال ماه مبارک رمضان» راه‌اندازی شد

پایگاه تخصصی «احکام، اوقات شرعی و استهلال ماه مبارک رمضان» در فضای مجازی، با چندین بخش از جمله «احکام و سؤالات شرعی»، «اوقات شرعی رمضان» و «نرم‌افزارهای موبایلی» به همت شبکه اجتهاد راه‌اندازی شد.

اختصاصی شبکه اجتهاد: با آغاز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۱ قمری، پایگاه تخصصی «احکام، اوقات شرعی و استهلال ماه مبارک رمضان» ویژه «رمضان ۱۳۹۹» در فضای مجازی، با چندین بخش از جمله «احکام و سؤالات شرعی»، «اوقات شرعی رمضان» و «نرم‌افزارهای موبایلی» با قابلیت‌های ویژه از سوی شبکه اجتهاد راه‌اندازی و در فضای مجازی در دسترس قرار گرفت.

محتوای این پایگاه با همکاری مشترک دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و اداره پاسخ‌گوئی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی تهیه شده است که در ادامه به معرفی کوتاه‌ بخش‌های این پایگاه تخصصی می‌پردازیم.

احکام و سؤالات شرعی: در این بخش بیش از ۲۵۰ استفتاء و فتاوی از ۱۲ مرجع تقلید در تمام موضوعات مرتبط با ماه رمضان چون: رؤیت هلال، شرائط وجوب و صحّت روزه، مبطلات و مکروهات روزه، روزه‌های حرام، روزه‌های مستحبّ، روزه‌های مکروه، کفّاره روزه، روزه قضا، روزه مسافر، سایر فتاوای روزه و آخرین استفتائات منتشر مشده است که در حال به‌روزرسانی می‌باشد.

در این بخش فتاوای حضرات آیات سیدعلی خامنه‌ای، سیدعلی سیستانی، حسین وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، امام خمینی، میرزا جواد تبریزی، ابوالقاسم خویی، محمد فاضل لنکرانی و محمدتقی بهجت قابل مشاهده می‌باشد و نیز اختلاف فتاوی مراجع قابل ملاحظه هست و فتاوی به کتب معتبر فقهی ارجاع داده شده است.

همچنین، پاسخ و فتاوی مراجع معظم تقلید به استفتائات مؤمنین نسبت به شرایط روزه‌داری در ایام شیوع بیماری کرونا منعکس شده است.

اوقات شرعی شهرهای مهم ایران و جهان: در این بخش، اوقات شرعی ۳۹ شهر مهم ایران منطبق با فرمول مورد تأیید مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مشخّص شده‌ است که به‌صورت PDF قابل دریافت می‌باشد.

همچنین، اوقات شرعی منطبق با فقه شیعه برای ۸۰ پایتخت و شهر مهم جهان در این بخش ارائه شده که حائز اهمیت ویژه است.

نرم‌افزارهای موبایلی: این بخش شامل نرم‌افزارهای مرتبط با ماه رمضان: «احکام شرعی روزه؛ مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی»، «رمضان، مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل البیت (ع)»، «رساله ۱۲ مرجع، مهاد شیراز»، «تقویم اذان‌گو باد صبا»، «اوقات شرعی گویا، رایمون» و … است که می‌توان از کافه‌بازار دریافت کرد.

براساس این گزارش، «بخش استهلال»، «کتابخانه الکترونیک»، «اخبار مرتبط» و دیگر بخش‌ها در روزهای آتی در این پایگاه بارگذاری می‌شود.

گفتنی است، بهینه‌سازی برای تلفن همراه، رعایت استانداردهای سئو و رابط کاربری(UI)، از ویژگی‌های فنّی پایگاه تخصصی ماه مبارک رمضان است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهدۀ پایگاه تخصصی «احکام، اوقات شرعی و استهلال ماه مبارک رمضان» اینجا کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics