قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تصحیح و انتشار اثری فقهی از «ابن المطهر حلّی»
تصحیح و انتشار اثری فقهی از «ابن المطهر حلّی»

تازه‌‌های نشر؛

تصحیح و انتشار اثری فقهی از «ابن المطهر حلّی»

آثار مادی و معنوی باقیمانده از شخصیت‌های بزرگ از تأثیر به‌سزایی در احیای حقایق در اذهان و ماندگاری اندیشه‌ها برخوردار است. اهتمام به آثار قدیمی و شخصیت‌های علمی و دینی امری است که انسانهای اندیشمند از تمامی ملت‌ها پیوسته در آن کوشیده‌اند.

به گزارش شبکه اجتهاد، مرکز تراث الحله، وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی العتبه العباسیه المقدسه، در راستای اهتمام به آثار گذشتگان و شخصیت‌های علمی و دینی، به تازگی یک نسخۀ فقهی از آثار شیخ محمد حلی مشهور به فخر المحقّقین وابن العلّامه الحلّی، پسر علامه حلی را برای نخستین بار به چاپ رسانده است. این نسخه در چارچوب مجموعۀ نسخ خطی حلی است که مورد تحقیق قرار گرفته است.

نام این اثر «مسائلُ متفرقهٌ؛ إملاَءات الفقیه الأعظم والهمام المعظّم فخر المحقِّقین ابن المطهَّر الحِلِّی» است که توسط شیخ قاسم إبراهیم خاقانی مورد تحقیق قرار گرفته و توسط مرکز تراث الحله بازنگری و تنظیم شده است. این اثر دربرگیرندۀ ۲۰۹ مسئلۀ فقهی است که در دو نسخه تنظیم شده است.

بنابر گزارش میراث مکتوب، آستان مقدس عباسی به دلیل اهمیت بسیاری که برای تحقیق و پژوهش کتب و نسخ خطی و ارائه آن از طریق مراکز متخصص در این زمینه قائل است، تاکنون صدها اثر را مورد تحقیق قرار داده که به مرجعی برای پژوهشگران تبدیل شده‌اند.

تصحیح و انتشار اثری فقهی از «ابن المطهر حلّی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics