نام رشته: فقه و معارف اسلامی
|
مرکز ارائه دهنده: |
جامعهالمصطفی العالمیه(ص) |
|
مقطع: |
کارشناسی ارشد |
|
واحد: |
نظری |
|
تعداد واحد: |
۱۰۸ |
|
توضیحات اضافی: |
دارد |
تعریف
دورهى کارشناسى ارشد فقه و معارف اسلامى، یکى از دورههاى آموزشى است که طلبه و دانش پژوهان در این دوره ضمن گذراندن دروس اصلى حوزه (اصول و فقه) در یکى از حوزه هاى معارف اسلامىدروس تخصّصى را به عنوان گرایش مىگذرانند و پس از موفقیت، به دریافت دانشنامهى کارشناسى ارشد در رشتهى فقه و معارف اسلامى(با گرایش مربوط) نایل مىگردند.
اهداف کلى دوره
دورهى کارشناسى ارشد فقه و معارف اسلامىبر اساس ضوابط عام تأسیس و فعّالیّت مراکز آموزش عالى، با اهداف زیر انجام وظیفه خواهد کرد:
۱٫ تربیت اسلام شناس و محقق و استاد براى دورههاى کارشناسى در زمینهى فقه و معارف اسلامى؛
۲٫ تربیت عالمان دینى و مبلّغان اسلامىکه از رهگذر آشنایى و تحلیل علوم دینى و معارف اسلامىبه گسترش فرهنگ اسلامىو معارف اهل بیت(ع)در داخل و خارج از کشور همت گمارند؛
۳٫ جذب داوطلبان مایل به تحقیق و مطالعه و تربیت پژوهشگر توانا براى تألیف، تدریس و ترجمه در زمینه هاى مختلف علوم و معارف اسلامى؛
۴٫ تحفّظ بر سنّتها و روشهاى حسنهى حوزه، تقویت نقاط قوت آن در کنار بهره گیرى از روشها و تجربیات خوب دانشگاه براى تربیت دانش پژوهان و مبلّغان اسلامىآشنا به مسایل روز؛
نقش و توانایى
دانش آموختهى این رشته با توانایى به دست آورده در فقه و معارف اسلامىبه عنوان مبلّغ، محقق و استاد در عرصه هاى فرهنگى و علمىداخلى و خارجى خواهد درخشید و همچنین پس از طى دورهى کارشناسى ارشد و کسب معلومات آمادهى ورود به دورهى دکترا خواهد شد و با ادامهى تحصیل، انتظار مىرود نقش مؤثّرترى در نشر و اعتلاى فرهنگ اصیل اسلامىو شناساندن آن به مردم ایفا کند.
طول دوره و شکل نظام آموزشى
طول دورهى کارشناسى ارشد فقه و معارف اسلامى۴ سال است و دروس به صورت واحدى ارایه مىشود و کل دروس دوره، در ۸ نیمسال تحصیلى برنامه ریزى مىگردد. زمان تدریس هر واحد نظرى در یک نیمسال تحصیلى ۱۶ هفته که هر واحد نظرى ۱۶ ساعت و هر واحد عملى ۳۲ ساعت مىباشد.
برنامه درسى دوره
تعداد کل واحدهاى درسى دورهى کارشناسى ارشد در رشتهى فقه و معارف اسلامى۱۰۸ واحد است که محورهاى دروس آن به شرح زیر است:
محورهای دروس
ردیف |
محورهای دروس |
تعداد واحد |
۱ |
دروس حورزوی |
۷۶ |
۲ |
دروس پایه |
۸ |
۳ |
دروس تخصصی |
۲۰ |
۴ |
پایان نامه |
۴ |
جمع کل |
۱۰۸ |
الف) دروس حوزوى:
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
فقه (۱) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
مکاسب محرّمه |
|
۲ |
فقه (۲) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
فقه (۱) |
مکاسب محرّمه |
۳ |
فقه (۳) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
فقه (۲) |
مکاسب بیع تا شرایط عوضین |
۴ |
فقه (۴) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
فقه (۳) |
مکاسب بیع تا شرایط عوضین |
۵ |
فقه (۵) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
فقه (۴) |
مکاسب از شرایط عوضین تا خیار غبن |
۶ |
فقه (۶) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
فقه (۵) |
مکاسب از شرایط عوضین تا آخر |
۷ |
اصول (۱) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
قطع و ظن یا قسم اوّل حلقه ثالثه |
|
۸ |
اصول (۲) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۱) |
قطع و ظن یا قسم اوّل حلقه ثالثه |
۹ |
اصول (۳) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۲) |
برائت واشتغال یا قسم دوّم حلقه ثالثه |
۱۰ |
اصول (۴) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۳) |
برائت واشتغال یا قسم دوّم حلقه ثالثه |
۱۱ |
اصول (۵) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۴) |
استصحاب |
۱۲ |
اصول (۶) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۵) فقه (۸) |
اصول فقه مقارنو استصحاب |
۱۳ |
قرآن (۱)[تفسیر موضوعی] |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
خداشناسی |
|
۱۴ |
قرآن (۲)[تفسیر موضوعی] |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
قرآن (۱) |
امامت و ولایت |
۱۵ |
تاریخ اسلام |
۳ |
۴۸ |
۴۸ |
– |
تاریخ تحلیلی |
|
۱۶ |
عقاید (۱) |
۴ |
۶۴ |
۶۴ |
– |
کلام سنتی |
|
۱۷ |
عقاید (۲) |
۳ |
۴۸ |
۴۸ |
– |
کلام جدید |
|
۱۸ |
روش تحقیق |
۲ |
۴۸ |
۱۶ |
۳۲ |
||
جمع کل |
۷۶ |
۱۲۳۲ |
۱۲۰۰ |
۳۲ |
ب) دروس پایه:
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
فقه (۱) |
۴ |
۶۴ |
۶۴ |
– |
فقه ۱-۶ در بخش دروس حوزوی |
مکاسب خیارات تا خیار غبن،در اجرا ۵ واحد ارایه گردد. |
۲ |
فقه (۲) |
۴ |
۶۴ |
۶۴ |
– |
فقه (۱) |
مکاسب خیارات تا خیار غبن الی آخر ، در اجرا ۵ واحد ارایه گردد |
جمع کل |
۸ |
۱۲۸ |
۱۲۸ |
تذکّر:
ـ فقه ۱ و ۲ که در دروس پایه ى آمده، ادامه فقه ۱ ـ ۶ در بخش دروس حوزوى است.
ج) دروس تخصّصى:
۱٫ گرایش تاریخ اسلام
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
تاریخ اسلام(۱) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
از امام سجاد (ع) تا پایان غیبت صغری |
|
۲ |
تاریخ اسلام (۱) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
از آغاز غیبت کبری تا سقوط بغداد |
|
۳ |
سیرهی اهل بیت (ع) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
با تاکید به سیرهی عملی،تربیتی و اخلاقی |
|
۴ |
تاریخ معاصر |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
وضیعت کنونی جهان اسلام |
|
۵ |
تاریخ تشیع |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۶ |
تاریخ نگاری اسلامی و شناخت مأخذ ها |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۷ |
تاریخ استعمار |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۸ |
مسشرقان و تاریخ اسلام |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۹ |
جغرافیای تاریخی کشورهای اسلامی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۰ |
فلسفه تاریخ |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۱ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۲۴ |
۴۴۸ |
۳۲۰ |
۱۲۸ |
۲٫ گرایش فقه و اصول
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
علم الرجال |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۲ |
درایه الحدیث |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۳ |
القواعد الفقهیه |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۴ |
کلیات علم حقوق |
۴ |
۶۴ |
۶۴ |
– |
||
۵ |
آیات الاحکام |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۶ |
ادوار اجتهاد |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
ادوار فقه و اصول |
|
۷ |
فقه العبادات |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فقه(۵) و اصول(۴) |
|
۸ |
فقه السیاسات |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فقه(۵) و اصول (۴) |
|
۹ |
فقه المعاملات |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فقه (۵) و اصول (۴) |
|
۱۰ |
اصول (۱)* |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
کفایه (ج۱) |
|
۱۱ |
اصول (۲)* |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۱) |
کفایه (ج۱) |
۱۲ |
اصول (۳)* |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۲) |
کفایه (ج۲) |
۱۳ |
اصول (۴)* |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
اصول (۳) |
کفایه (ج۲) |
۱۴ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۴۴ |
۷۶۸ |
۶۴۰ |
۱۲۸ |
تذکّر:
ـ اصول (۱، ۲، ۳، ۴) [جلد ۱ و ۲ کفایه الاصول]در گرایش فقه و اصول، براى طلبه اختیارى است و در صورت انتخاب، این واحدها از سوى دانش پژوهان مدرسه ى مربوط موظّف است این درس را برگزار کند.
۳٫ گرایش قرآن
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
مبانی و قواعد تفسیری |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۲ |
روش ها و گرایش های تفسیری |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
با تاکید بر سیره تاریخی و معرفی متون |
|
۳ |
آیات الاحکام تطبیقی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۴ |
علوم قرآن (۱) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۵ |
علوم قرآن (۲) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
علوم قرآن (۱) |
|
۶ |
تفسیر ترتیبی (۱) |
۲ |
۴۸ |
۱۶ |
۳۲ |
با نگاه تطبیقی |
|
۷ |
تفسیر ترتیبی (۲) |
۲ |
۴۸ |
۱۶ |
۳۲ |
تفسیر ترتیبی (۱) |
با نگاه تطبیقی |
۸ |
تفسیر موضوعی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
تفسیر ترتیبی (۱و۲) |
|
۹ |
اصول و روش ترجمهی قرآن* |
۱ |
۳۲ |
– |
۳۲ |
||
۱۰ |
قرآن و مستشرقان* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
پاسخگویی شبهات مطرح در رابطه با قرآن |
|
۱۱ |
قرآن و عهدین* |
۱ |
۱۶ |
۱۶ |
– |
||
۱۲ |
مبانی فهم و نقد حدیث* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
بررسی فهم حدیث و اسرائیلیات |
|
۱۳ |
بررسی فهم حدیث و اسرائیلیات* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۴ |
منابع حدیث شیعه و اهل سنت* |
۲ |
۴۸ |
۱۶ |
۳۲ |
||
۱۵ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۳۰ |
۶۰۸ |
۳۵۲ |
۲۴۰ |
تذکّر:
ـ دروسى که ستاره دارند اختیارى بوده که باید طلاّب ۶ واحد آن را انتخاب و بگذرانند.
۴٫ گرایش حدیث
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
درایه الحدیث تطبیقی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
شیعه و اهل و سنّت |
|
۲ |
فقه الحدیث (۱) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
بیان مشکلات الاخبار |
|
۳ |
فقه الحدیث (۲) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فقه الحدیث |
بیان مشکلات الاخبار |
۴ |
تاریخ و منابع حدیث شیعه و اهل سنت |
۲ |
۴۸ |
۱۶ |
۳۲ |
||
۵ |
مبانی فهم و نقد حدیث |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۶ |
علم الرجال تطبیقی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۷ |
حدیث مستشرقان |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
پاسخگویی به شبهات مطرح در زمینهی سنت |
|
۸ |
جایگاه و حجیت حدیث |
۱ |
۱۶ |
۱۶ |
– |
آشنایی با تاریخ و منابع حدیث |
|
۹ |
آشنایی با پژوهش های حدیثی معاصر |
۱ |
۱۶ |
۱۶ |
– |
تاریخ و منابع حدیث شیعه و اهل سنت |
برخی ساعات عملی است |
۱۰ |
بررسی وضع حدیث و اسرائیلیات* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
مبانی فهم و نقد حدیث |
|
۱۱ |
بررسی تطبیقی روایات تفسیری* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
تاریخ و منابع حدیث شیعه و اهل سنت |
|
۱۲ |
فقه الحدیث موضوعی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
مبانی فهم و نقد حدیث، تاریخ و منابع حدیث |
|
۱۳ |
مبانی و قواعد تفسیری* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۴ |
روش ها وگرایشهای تفسیری* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
مبانی و قواعد تفسیری |
|
۱۵ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۳۰ |
۵۶۰ |
۴۰۰ |
۱۶۰ |
تذکّر:
ـ دروسى که ستاره دارند، اختیارى بوده که طلاّب باید ۴ واحد را انتخاب و بگذرانند.
۵٫ گرایش کلام
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
کلام امامیه |
۴ |
۶۴ |
۶۴ |
– |
عقائد (۱) [کلام جدید] |
پیشرفته |
۲ |
کلام تطبیقى بین المذاهب |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۳ |
کلام جدید |
۴ |
۶۴ |
۶۴ |
– |
عقائد (۲) |
پیشرفته |
۴ |
تفکر عقلی و کلامی در کتاب و سنّت |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۵ |
تاریخ کلام اسلامی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۶ |
شبهات کلامی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۷ |
روش مناظره* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
تفکر عقلی و کلامی در کتاب سنت |
با نگاه به احتجاجات کلامی ائمه (ع) |
۸ |
آشنایی با عرفان اسلامی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
عقائد (۱) و کلام امامیه |
پیشرفته |
۹ |
کلام بین الادیان* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
با توجه به نیاز منطقه ای |
|
۱۰ |
آشنایی با عرفان اسلامی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۱ |
تاریخ فلسفه ای اسلامی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۲ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۳۰ |
۵۴۴ |
۴۱۶ |
۱۲۸ |
تذکّر:دروسى که ستاره دارند اختیارى بوده که طلاّب باید ۶ واحد را انتخاب و بگذرانند.
۶٫ گرایش فلسفه
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
فلسفه اسلامی(۱) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
نهایه الحکمه |
|
۲ |
فلسفه اسلامی (۲) |
۵ |
۸۰ |
۸۰ |
– |
فلسفه اسلامی (۱) |
نهایه الحکمه |
۳ |
تاریخ فلسفهی اسلامی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۴ |
تفکر عقلی و کلامی در کتاب و سنّت |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فلسفهی اسلامی (۱) |
|
۵ |
علم النفس |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فلسفهی اسلامی (۱و۲) |
|
۶ |
متون تخصصی فلسفی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فلسفهی اسلامی (۱و۲) |
|
۷ |
فلسفهی دین* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
عقائد و فلسفهی اسلامی |
|
۸ |
آشنایی با عرفان اسلامی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۹ |
تاریخ فلسفهی غرب * |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۰ |
معرفت شناسی* |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
منطق |
|
۱۱ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۳۰ |
۵۴۴ |
۴۱۶ |
۱۲۸ |
تذکّر:
ـ داوطلبان این گرایش باید کتاب بدایه الحکمه را به عنوان پیش نیاز بگذرانند.
۷٫ گرایش اخلاق اسلامى
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
اخلاق اسلامى(۱) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
نظری |
|
۲ |
اخلاق اسلامى(۲) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱) |
کاربردی |
۳ |
فلسفهی اخلاق |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) |
با رویکرد اسلامی |
۴ |
عرفان عملى |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) |
|
۵ |
روان شناسى عمومى |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
با تأکید برکاربرد آن در اخلاق اسلامی |
|
۶ |
تاریخ و مکاتب اخلاقى |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) |
|
۷ |
آشنایى با فقه الاخلاق |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) |
|
۸ |
سیرهى اخلاقی تربیتى معصومین(ع) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۹ |
تاریخ عرفان و تصوّف * |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
تاریخ و مکاتب اخلاقی و اخلاق عرفانی |
|
۱۰ |
متون تخصّصى * |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) و مکاتب اخلاقی |
|
۱۱ |
اصول و مبانى مشاوره و راهنمایى * |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
||
۱۲ |
اخلاق بین الادیان * |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) |
ناظر به نیازهای منطقه ای |
۱۳ |
تربیت اخلاقى * |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) |
تأکید بر کاربرد آن در اخلاق اسلامی |
۱۴ |
اخلاق در قرآن * |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
اخلاق اسلامی(۱و۲) |
|
۱۵ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۳۲ |
۵۷۶ |
۴۴۸ |
۱۲۸ |
تذکّر:
دروسى که ستاره دارند اختیارى بوده که طلاّب ۴ واحد را باید انتخاب و بگذرانند.
۸٫ گرایش تربیت اسلامى
ردیف |
عنوان درس |
تعداد واحد |
ساعت |
پیش نیاز |
توضیحات |
||
جمع |
نظری |
عملی |
|||||
۱ |
تربیت اسلامی(۱) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
فلسفهی اسلامی و منطق |
کلیات و مبانی |
۲ |
تربیت اسلامی(۲) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
تربیت اسلامی(۱) |
حیطه و روش ها |
۳ |
مکاتب تربیتی معاصر |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
– |
تربیت اسلامی(۱و۲) |
با تأکید بر کاربرد آن در تربیت اسلامی |
۴ |
فلسفهی تعلیم و تربیت |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
تربیت اسلامی و فلسفهی تعلیم و تربیت |
با تأکید بر کاربرد آن در اخلاق اسلامی |
|
۵ |
آرای تربیتی اندیشمندان مسلمان |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
تربیت اسلامی (۱و۲) |
با تأکید بر کاربرد آن در تربیت اسلامی |
|
۶ |
آشنایی با فقه التربیه |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
تعلیم و تربیت اسلامی |
||
۷ |
روان شناسی عمومی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
با تأکید بر کاربرد آن در اخلاق اسلامی |
||
۸ |
سیرهی تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
تربیت اسلامی(۱و۲) |
||
۹ |
اصول و مبانی مشاوره و راهنمایی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
با تأکید بر مشاوره و راهنمایی در اسلام |
||
۱۰ |
تربیت در قرآن |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
با تأکید بر مشاوره و راهنمایی در اسلام |
||
۱۱ |
تربیت در قرآن |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
تربیت اسلامی(۱و۲) |
||
۱۲ |
تاریخ تعلیم و تربیت اسلامی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
|||
۱۳ |
اخلاق اسلامی |
۲ |
۳۲ |
۳۲ |
|||
۱۴ |
پایان نامه |
۴ |
۱۲۸ |
– |
۱۲۸ |
||
جمع کل |
۳۰ |
۵۴۴ |
۴۱۶ |
۱۲۸ |
تذکّر:
ـ دروسى که ستاره دارند اختیارى بوده که طلاّب ۴ واحد را باید انتخاب و بگذرانند.
– See more at: http://ijtihad.ir/reshtehaDetails.aspx?itemid=289#sthash.AlaQYUHa.dpuf