شرکت زنان در دستههاى سینه زنى و زنجیر زنى (هرچند با حفظ حجاب و پوشیدن لباس خاصى که بدن آنان را بپوشاند) شایسته نیست. (خامنهای+منبع)
خواندن زن در مجالس عزادارى با علم او به اینکه مردان نامحرم صداى او را مىشوند در صورتی که خوف مفسده باشد باید از آن اجتناب شود. (خامنهای+منبع)
روضهخوانی زنان در مجالس زنانه درصورتیکه نامحرم صدای آنها را نشنود، مانعی ندارد. و الله العالم. صافی گلپایگانی (جامع الأحکام ج ۲ص ۱۳۰)
عزادارى خامس آل عبا(علیه السلام) و سایر معصومین(علیهم السلام) از افضل قربات است؛ ولى مردان و زنان باید طورى رفتار کنند که آمیخته با خلاف شرع نشود. (مکارم شیرازی+منبع)
مدّاح مرد اگر رعایت جهات شرعى را نماید (در گوینده و مستمع) مانعى ندارد در بین عزداران خانم وارد شود؛ ولى هم نوایى خانمها با او اشکال دارد. (مکارم شیرازی+منبع)
عزادارى و سینه زنی خانم ها و یا درآوردن روسری و پریشان کردن موی، در مجالس مخصوص به خودشان اشکالى ندارد مشروط به آنکه آسیبى به بدن نرسانند. (مکارم شیرازی+منبع)
گریه کردن زنها با صدای بلند در مجالس عزای ائمه اطهار علیهم السلام بخصوص حضرت سید الشهداء علیهالسلام با توجه به حضور مردان نامحرم در مجلس مذکور اشکال ندارد. (صافی گلپایگانی+منبع)
راه رفتن خانمها در عقب دسته های عزاداری اگر مستلزم ارتکاب معصیت نباشد اشکال ندارد. اما ایستادن و نگاهِ خانمها به بدن مردانی که مشغول عزاداری هستند، جایز نیست. (صافی گلپایگانی+منبع)