قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آئین رونمایی از تقریرات درس خارج آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی برگزار شد
آئین رونمایی از تقریرات درس خارج آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی برگزار شد

گزارش تصویری؛

آئین رونمایی از تقریرات درس خارج آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی برگزار شد

کتاب «مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان(عج)»، حاصل تقریرات درس خارج آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی است که در حاشیه همایش «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» در مدرسه عالی نواب مشهد رونمایی شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آئین رونمایی از کتاب «مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان(عج)» که حاصل تقریرات درس خارج فقه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی (عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان) در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ است، ظهر نهم دی‌ماه ۹۹، با حضور جمعی از اساتید و مدیر حوزه علمیه خراسان در حاشیه همایش «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» و در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی مرویان که تحقیق و تنظیم کتاب تقریرات را بر عهده داشته، با بیان این‌که یکی از پرسش‌های مهم مرتبط با فقه حکومتی، پرسش از مشروعیت تشکیل حکومت دینی در عصر غیبت امام زمان است، اظهار کرد: استاد محترم در نخستین سال تدریس خارج فقه، طی هفتاد جلسه نظریه «مشروعیت تشکیل حکومت در عصر غیبت» را تبیین و تحلیل کردند.  از آنجا که در برخی شرایط، مقدمه تشکیل حکومت دینی، مبارزه با نظام حاکمیت جائر و قیام علیه آن است، استاد محترم، جواز قیام برای تشکیل حکومت را نیز مورد بررسی فقهی قرار دادند.

مرویان درباره این اثر گفت: مباحث این کتاب که هدف کلی آن تبیین نظریه مشروعیت قیام و اقامه حکم در عصر غیبت است، در سه فصل «حکومت و دولت از منظر آموزه‌های اسلامی»، «ادلّه مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت» و «بررسی اشکالات نظریه مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت» ارائه شده است و به‌عنوان اولین مجلد از مجموعه سلسله درس‌های «فقه استدلالی» از سوی انتشارات حوزه علمیه خراسان به زیور طبع آراسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics