قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در سایت مدرسه فقاهت
ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در سایت مدرسه فقاهت

مدیر پایگاه مدرسه فقاهت خبر داد؛

ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در سایت مدرسه فقاهت

مدیر پایگاه مدرسه فقاهت گفت: متن تقریر ۸۳ هزار و ۷۱۷ جلسه دروس سطوح عالی حوزه‌های علمیه در سایت مدرسه فقاهت به آدرس www.eshia.ir منتشر شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، جواد جوادی با اشاره به ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در سایت مدرسه فقاهت، اظهار داشت: این دروس شامل ۳۵۴ عنوان درسی، نزدیک به ۱۹۶ نفر از مراجع معظم تقلید، اساتید شاخص و برجستگان علمی حوزه در موضوعات خارج فقه و اصول، تفسیر، فقه معاصر و مستحدثه، کلام و فلسفه، نهج البلاغه، رجال است.

وی با اشاره به حدیث نشر علوم از قم به دیگر شهرها، گفت: بسیاری از دروسی که در این مجموعه گردآوری شده، حاصل علم عظیم تولید شده توسط اساتید یا دانش آموختگان قم در طول حدود ۵۰ ساله گذشته بوده و تقریبا به صورت روزانه به این حجم عظیم محتوایی افزوده می‌شود، که باید بر این نکته نیز تاکید کرد آنچه گردآوری شده، تنها بخش اندکی از میزان علم تولید شده توسط مراجع معظم تقلید و اساتید برجسته حوزه‌های علمیه در کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و عربستان سعودی است.

مدیر پایگاه مدرسه فقاهت افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این مجموعه از نظر محتوا، بیش از یک هزار و پانصد جلد کتاب معمولی در حجم ۲۰۰ صفحه را شامل می‌شود که تقریبا در هر ماه محتوای حدود ۹ کتاب جدید به این مجموعه افزوده می‌شود، البته تمامی این تقریرهای نگاشته شده، در یک سایت و به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان به ویژه طلاب سطوح عالی حوزه در سراسر جهان قرار گرفته است.

جوادی گفت: نگارش بسیاری از این تقریرات توسط شاگردان برتر هر کدام از اساتید صورت گرفته و مستندات علمی و ماخذ کتابخانه‌ای هر کدام از این مکتوب نیز به شکل یکپارچه توسط کتابخانه مجازی مدرسه فقاهت تنظیم شده است تا امکان یکسان سازی ماخذ براساس نوع نسخه و مشخصات هر کتاب فراهم شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این کتابخانه دیجیتال، ۷۴۶۷ عنوان کتاب در ۱۶۹۱۶ جلد در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

یادآوری می‌شود، مدرسه فقاهت با «پخش زنده درس‌ها» ارتباط حوزه‌های علمیه قم، مشهد، نجف و سایر مراکز حوزوی را برقرار و با ارائه «تقریر دروس حوزوی با قابلیت دسترسی به مستندات آن در کتابخانه» زمینه مستندسازی مفاهیم دینی را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics