قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از «افتتاح مَدرَس «السید السیستانی» در دارالعلم نجف اشرف» تا «درخواست دفتر آیت‌الله سیستانی»
از «افتتاح مَدرَس «السید السیستانی» در دارالعلم نجف اشرف» تا «درخواست دفتر آیت‌الله سیستانی»

از «افتتاح مَدرَس «السید السیستانی» در دارالعلم نجف اشرف» تا «درخواست دفتر آیت‌الله سیستانی»

شبکه اجتهاد: هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و در شب ۱۵ رمضان مصادف با ۵ آوریل سال ۲۰۲۳، در دارالعلم آیت‌الله خویی نجف اشرف، نمازخانه‌ و مدرس با نام «مصلّی السید علی الحسینی السیستانی» گشایش یافت؛ اما دفتر آیت‌الله سیستانی خواستار حذف نام ایشان از مصلای تازه افتتاح شده مدرسه دارالعلم شد.

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی آمده است: «از نامگذاری مدرسه (دارالعلم) به نام حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در مراسم افتتاحیه این مصلی غافلگیر شدیم و قطعا این نام‌گذاری به هدف تجلیل از جایگاه مرجعیت عالی دینی و قدردانی از ایشان به دلیل تکمیل ساخت بخش مسکونی این مدرسه مبارک بوده است که جای تقدیر دارد. اما از آنجایی که ایشان تمایلی ندارند که نامشان روی اماکن عمومی گذاشته شود، بنابراین امید می‌رود که نامگذاری مذکور را تغییر دهید».

پس از انتشار این بیانیه، مدرسه دارالعلم نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این نام‌گذاری، تیمن و تقدیر از مواضع بزرگ آیت‌الله سیستانی و کمترین وظیفه از سوی این مدرسه بوده است.

در بیانیه مدرسه دارالعلم وابسته به آیت‌الله خویی (ره) آمده است که پیش از این نیز سالن‌های درسی به نام اعلام و اساتید شهید و سایر شاگردان آیت‌الله خوئی نامگذاری شده اما با توجه به تمایل نداشتن آیت‌الله سیستانی که ناشی از زهد و تواضع بی‌نظیر ایشان است، نام ایشان از نمازخانه مذکور برداشته می‌شود.

گفتنی است، مصلای مذکور با وسعتی بالغ بر هفت‌صد متر مربع، به عنوان محل برگزاری دروس و مباحثات علمی طلاب و محل اقامه نماز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است، در مراسم افتتاح این مصلا، آیت‌الله اسحاق فیاض و شماری از علما و اساتید حوزه علمیه و نمایندگانی از مراجع عظام حضور داشتند.

یک دیدگاه

  1. سلام علیکم
    واقعا چرا باید ساختمان های منتسب به حوزه اینگونه اشرافی ساخته بشوند ؟؟؟
    آیا این اسراف نبست ؟
    تا یه انتقادی بکنیم میگن در نجف عادی شده
    یعنی چه ؟ مگه اشتباه اگه عادی بشه از اشتباه بودنش خارج میشه ؟
    بر فرض خود شخصی که بانی هستش اینگونه خواسته ، باز هم حوزه نباید قبول کنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics