قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / تازه های نشر فقهی و اصولی / «الفِقهُ الأرقی»، تعلیقاتی بر عروه الوثقی
«الفِقهُ الأرقی»، تعلیقاتی بر عروة الوثقی

تازه‌های نشر؛

«الفِقهُ الأرقی»، تعلیقاتی بر عروه الوثقی

مجلدات اول و دوم مجموعه «الفِقهُ الأرقی» که تعلیقاتی است بر کتاب عروه الوثقی به قلم آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جلد اول مجموعه «الفِقهُ الأرقی» با بحث تقلید آغاز شده و در خلال آن به بعضی از مسائل مربوط به مجتهد و شرایط اجتهاد نیز پرداخته و مسائل تقلید ابتدائی، بقاء بر میت، عدول و مسائل مربوط به این بخش از فقه اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.

پس از آن بحث طهارت از تعریف تا مسائل مطهرات، شرایط تطهیر، وضو، غسل، تیمم، احکام اموات و مسائل مربوط به آن‌ها بیان شده و در پایان وارد کتاب صلاه شده است و پس از بیان اقسام نمازهای واجب به شرایط و موانع آن پرداخته و در پایان جلد دوم به موضوع اذان و اقامه و مسائل مربوط به آن‌ها اشاره شده است.

از نقاط قوت این اثر می‌توان اشاره کرد که نگارنده، به صرف اظهارنظر اعم از مخالف یا موافق اکتفا نکرده بلکه در موارد زیادی استدلال نیز صورت گرفته و نیز در خلال تعلیقات به محل نزاع و ریشه‌های آن اشاره شده است.

همچنین، در موارد فراوانی، مبانی آن مواردی که به عنوان مستحب یا مکروه ذکر شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته و مبانی آن‌ها تشریح شده و دیگر این‌که در موارد متعددی به نحوه جمع بین روایات که متعارض به نظر می‌رسند پرداخته شده و به صورت فنی، راه جمع بین آن‌ها توضیح داده شده است.

شایان‌ذکر است، مجموعه «الفِقهُ الأرقی» به قلم آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی در ۸ مجلد نگاشته شده و جلد اول و دوم آن توسط نشر شریف در شمار ٢٠٠٠ نسخه به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه را از طریق شماره تلفن ٠٢۵٣٧٧۴۶٧١۶ و یا سامانه پیامکی ٣٠٠٠٢۶٨١ تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics