قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار متن درس خارج فقه رهبر انقلاب در موضوع «غناء و موسیقی»
اجتهاد موسیقایی رهبر انقلاب

توسط انتشارات انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

انتشار متن درس خارج فقه رهبر انقلاب در موضوع «غناء و موسیقی»

متن درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع غناء و موسیقی در ۵۶۲ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، «غناء» متن درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع «غناء و موسیقی» به‌تازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

این کتاب دربردارنده‌ی ۷۵ جلسه درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌العالی) در موضوع غناء و موسیقی است که در سال تحصیلی ۸۷- ۸۸ حوزه برگزار شده است. به‌گونه‌ای می‌توان این کتاب را جامع‌ترین کتاب در این موضوع و با این سطح علمی دانست. از اختصاصات این کتاب، بررسی تمام روایات مربوط به بحث غناء و موسیقی و رقص است. طلّاب و دانشجویان و عموم علاقمندان به فقه اسلامی می‌توانند از مباحث علمی این اثر فاخر بهره‌مند شوند.

رهبر معظم انقلاب در جلسه اول این درس‌ها می‌فرمایند: «بحث غناء جزو مباحث مهمّه است. خود مسئله، مسئله‌ی مشکلی است. مقدار روایتی که از ائمّه (علیهم‌السّلام) در باب غناء وارد شده است، درباره‌ی کمتر محرّمی از محرّمات وارد شده است. این‌همه سخن، موعظه و تحذیر از ائمّه (علیهم‌السّلام) در مورد غناء، نشان‌دهنده‌ی اهمّیّت مسئله است. به اینکه چرا این اندازه اهمّیّت دارد، در خلال بحث باید برسیم. علاوه بر اینکه در دوران ما، با این وسایل ارتباطیِ گوناگونی که وجود دارد، مسئله غناء از گذشته اهمّیّتش بیشتر است.»

در متن پشت جلد کتاب می‌خوانیم: بحث غناء جزو مباحث مهمّه است. خود مسئله، مسئله‌ی مشکلی است. مقدار روایتی که از ائمّه(علیهم‌السّلام) در باب غناء وارد شده است، درباره‌ی کمتر محرّمی از محرّمات وارد شده است. این‌همه سخن، موعظه و تحذیر از ائمّه(علیهم‌السّلام) درمورد غناء، نشان‌دهنده‌ی اهمّیّت مسئله است. به اینکه چرا این اندازه اهمّیّت دارد، در خلال بحث باید برسیم. علاوه‌براینکه در دوران ما، با این وسایل ارتباطیِ گوناگونی که وجود دارد، مسئله‌ی غناء از گذشته اهمّیّتش بیشتر است.

گفتنی است، کتاب «غناء» دربردارنده‌ی ۷۵ جلسه‌ی درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع غناء و موسیقی به تازگی از سوی انتشارات فقه روز وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۵۶۲ صفحه و در قطع وزیری و به قیمت قیمت: ۵۰۰۰۰۰ ریال چاپ و روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «غناء» می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics