قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بازتاب درگذشت «حکیم خراسان» در مطبوعات
بازتاب درگذشت «حکیم خراسان» در مطبوعات

بازتاب درگذشت «حکیم خراسان» در مطبوعات

روزنامه‌های کشور هم‌صدا باهم بخشی از جلد خودشان را به درگذشت علامه فقید استاد محمدرضا حکیمی اختصاص دادند و از نگاه خود برای او تیتر زدند و پرونده‌ای در پاسداشت مقام این عالم فرزانه تدارک دیدند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، علامه محمدرضا حکیمی، عالم و متفکر برجسته اسلامی پس از مدتی بیماری و در ۸۶سالگی، بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت. استاد محمدرضا حکیمی طی ماه‌های اخیر چند مرتبه به‌علت ابتلا به کرونا و ضعف جسمانی ناشی از بیماری در بیمارستان بستری شدند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند، مدت کوتاهی پس از بهبود وضعیت و با نظر پزشکان از بیمارستان ترخیص و روند درمان در منزل پیگیری می‌شد تا اینکه ساعت۲۲ آخرین شب مرداد۱۴۰۰ به‌علت ایست قلبی در بیمارستان دیده از جهان فرو بستند. پیکر مرحوم علامه محمدرضا حکیمی به مشهد منتقل و مورخ دوم شهریور در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد. استاد محمدرضا حکیمی دانشمندی جامع و ادیبی چیره‌دست و اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند که از آثار او می‌توان به «الحیاه»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، اشاره کرد.

روز گذشته، روزنامه‌های کشور هم‌صدا با هم بخشی از جلد خودشان را به درگذشت علامه فقید استاد محمدرضا حکیمی اختصاص دادند و از نگاه خود برای او تیتر زدند. وطن امروز «صدای سخن عدل» را تیتر زد. «وداع با وصی شریعتی» تیتر روزنامه سازندگی شد و تیتر «سیمای سپید عدالت» به روی جلد روزنامه ایران رفت. جام جم با درج تصویری زیبا از علامه حکیمی تیتر «همیشه در قید حیات» را به روی جلد برد. شرق «مرزبان توحید و فیلسوف عدالت» را تیتر کرد.  جوان تیتر «درگذشت اسلام شناس عدالت خواه» را برای جلدش برگزید و تیتر «حکیم عدالت» هم به روی جلد رسالت رفت. «در جستجوی عدالت» تیتر روزنامه فرهیختگان شد و «حکیم عدالت» هم تیتری بود که روزنامه قدس برای جلدش انتخاب کرد. صبح نو تمام صفحه خود را به این حکیم وارسته اختصاص داد «خداحافظی با حکیم خراسان» را تیتر زد.

[easy_image_gallery gallery=”740″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics