قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بانک‌ها ظرفیت لازم برای نهادینه شدن عقود اسلامی را ندارند/ نیازمند بازنگری اساسی در ساختار بورس و بانک هستیم
جزئیات پیش‌نویس لایحه اصلاح نظام بانکداری در حوزه

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی:

بانک‌ها ظرفیت لازم برای نهادینه شدن عقود اسلامی را ندارند/ نیازمند بازنگری اساسی در ساختار بورس و بانک هستیم

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه گفت: برخی از ساختارهای اقتصادی کشور مانند بانک و بازار سرمایه بورس نیازمند بازنگری اساسی است زیرا ریل نظام پولی و بانکی موجود در کشور اساسا این ظرفیت را ندارد که بتوانیم عقود اسلامی را در آن نهادینه کنیم و این ریل‌ها نیاز به اصلاح و ترمیم و بازسازی دارند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه، در نشست کمیته رسانه این مرکز، گفت: مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی و همه اقتصاددان‌های منصف ضمن آشنایی با اقتصاد سرمایه‌داری، فقه الاقتصاد و نظام اقتصادی اسلام با تمام وجود به این باور رسیده اند که نسخه نجات‌بخش برای اقتصاد ایران، الگوی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: با ایمان به این موضوع به ترویج و گفتمان‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی اهتمام داریم و در این راه احساس خستگی نمی‌کنیم زیرا راه دیگری پیش روی خود نمی‌بینیم و در حال توسعه فعالیت‌ها هستیم.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه ابراز داشت: موضوعاتی چون «حمایت از کالای ایرانی» و «جهش تولید» ابعاد و اجزاء اقتصاد مقاومتی هستند که رهبر معظم انقلاب هر سال یکی از این ابعاد را به طور ویژه مطرح می‌کنند و ما تلاش داریم تا بخش‌های مختلف حوزه علمیه، مجموعه‌های مردمی و لایه‌های حکومتی ارتباط و عملکرد بیشتر و جدی‌تری با این موضوعات داشته باشند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی ده‌ها سخنرانی به تبیین ابعاد و اضلاع «اقتصاد مقاومتی» پرداخته‌اند گفت: نیازمند عزم جدی در زمینه تحقیق، فرهنگ، گفتمان‌سازی و عملیات در این زمینه هستیم.

یوسفی، فهم اقتصاد مقاومتی بر اساس تفسیر رهبر انقلاب را یکی از اصلی‌ترین گام‌ها برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از افراد و دست‌اندرکاران، تفاسیر لیبرالیستی از اقتصاد دارند و تا به فهم لازم در این حوزه دست پیدا نکنیم، گره اقتصادی کشور باز نخواهد شد.

وی دومین مانع را وجود برخی ساختارهای اقتصادی کشور دانست و گفت: برخی از این ساختارها مانند بانک و بازار سرمایه بورس نیازمند بازنگری اساسی است زیرا ریل نظام پولی و بانکی موجود در کشور اساسا این ظرفیت را ندارد که بتوانیم عقود اسلامی را در آن نهادینه کنیم و این ریل‌ها نیاز به اصلاح و ترمیم و بازسازی دارند.

تشکیل بیش از ۱۰ حلقه علمی در مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه از تشکیل بیش از ۱۰ حلقه علمی در مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه خبر داد و گفت: این حلقه‌های علمی، امور زیرساختی و عمیق اقتصادی را بررسی می‌کنند و نتیجه را در قالب ایده و راهکار به نهادهای حاکمیتی خواهیم داد.

در این نشست محسن رفیعی تهیه‌کننده برنامه‌های اقتصادی صداوسیما هم گفت: تولیدات هنری و رسانه‌ای ما هیچ تناسبی با میزان اهمیت مسائل اقتصادی که به طور خاص در سال‌های اخیر به عنوان شعار سال مطرح شده ندارد.

وی افزود: حوزه علمیه می‌تواند در تعامل با مدیران گروه‌های اقتصادی در شبکه‌های مختلف صداوسیما نقش ویژه‌ای در تامین محتوا و سوژه بر اساس مبانی اقتصادی اسلام ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics