قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برنامه‌های دارالافتای مصر در سال ۲۰۲۰ برای مقابله با افراطی‌گری
دارالفتوای مصر استفاده از واکسن کرونا را واجب اعلام کرد

برنامه‌های دارالافتای مصر در سال ۲۰۲۰ برای مقابله با افراطی‌گری

دارالافتای مصر برای مقابله با گروه‌های افراطی به تغییر کیفی در سیستم کار خود اقدام کرده است و برای سال ۲۰۲۰ میلادی به راه اندازی انجمن پژوهش‌ها و مطالعات اقلیت مسلمان و مقابله با فتواهای تکفیری مبادرت می‌کند.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از الیوم السابع، دکتر ابراهیم نجم، مشاور مفتی مصر و دبیرکل هیئت‌های فتوا در جهان، گفت: دارالافتاء تلاش می‌کند تا در طول سال جدید ۲۰۲۰ میلادی یک تغییر کیفی را در سیستم کار دارالافتاء با گسترش کامل در اداره‌های آن و تکمیل دستاورهایی که در طول سال گذشته در افزایش بهره‌وری سامانه خدمات فتوایی  و مشاوره‌ای محقق کرد، ایجاد کند و اداره‌های جدیدی همگام با عصر حاضر راه اندازی کند تا در رساندن پیام صحیح فتواها به همه مسلمانان در شرق و غرب سهیم باشد.

نجم افزود: این دارالافتاء تلاش می‌کند تا حضور خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال میدیا با هدف رساندن پیامش به اقشار جوان با تابعیت‌های مختلف افزایش دهد.

وی ادامه داد: دارالافتاء در طول سال ۲۰۲۰ تلاش خواهد کرد تا برنامه آموزش به مفتی‌ها و نشر دانش فتوا را توسط مدیریت آموزش این دارالافتاء و با تداوم راه اندازی برنامه‌های آموزشی به منظور گسترش دین اسلام و مبارزه با افراط گرایی و جلوگیری از پدیده‌های اجتماعی خطرناک مانند افزایش طلاق گسترش دهد.

مشاور مفتی مصر گفت: این دارالافتاء تلاش‌های خود را در مبارزه و جنگ ضد گروه‌های افراطی و تروریسم و خشکاندن منابع فکری و ایدئولوژیکی تندورها ادامه خواهد داد.

نجم تاکید کرد: با روش استدلالی در علم اصول فقه و رد اصول باطل فقه افراط گرایان که برآن بنا شده است، می‌توان با تندروها مقابله کرد.

وی گفت: دبیرخانه در سال ۲۰۲۰ «انجمن تحقیقات و مطالعات اقلیت‌های مسلمان» را تاسیس خواهد کرد و پژوهشگران و محققانی با تخصص‌های مختلف در امور مسلمانان را گردهم می‌آورد.

مشاور مفتی مصر افزود: نشست‌هایی را درباره مسایل مسلمانان به شکل دوره‌ای برگزار خواهند کرد. تکمیل پروژه دایره المعارف «مرجع کل موسسه‌های فتوایی» و چاپ بخش پنجم آن، تاسیس دفترهای نمایندگی این دبیرخانه در جهان، چاپ بخش سوم از «جمهره اعلام المفتین» درباره علمای آسیا، گسترش برنامه‌های آموزشی مفتی‌ها و گسترش دانش فتوایی، راه ادازی پروژه کتاب‌های اینترنتی برای تولید فتوا از جمله برنامه این دارالفتواست.شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics