قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ثبت‌نام دوره «فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی»
ثبت‌نام دوره «فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی»

به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود؛

ثبت‌نام دوره «فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی»

دوره حضوری و مجازی «فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» به همت گروه فقه رسانه و فضای مجازی مؤسسه فتوح اندیشه با همکاری دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود و ثبت‌نام آن تا ۲۸ خردادماه ۹۹ تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دوره حضوری و مجازی «فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» همراه با اعطای مدرک معتبر با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

اهداف دوره: آشنایی عمیق طلاب با یکی از مهم‌ترین فقه‌های تخصصی و پر کاربرد. انگیزه‌بخشی به طلاب در ابتدای دروس خارج برای مطالعه فقه با رویکرد حکومتی واجتماعی و تخصصی رسانه. کاربردی‌سازی فقه عام در جهت تربیت مجتهد متخصص تراز انقلاب اسلامی. توزیع مسأله‌های پژوهشی جامعه و مشکلات واقعی مردم و حکومت در میان فقه‌آموزان جهت تحریک انگیزه آنان برای پژوهش‌های غنی‌تر فقهی ـ اصولی و مطالعه تخصصی فقه؛ از اهداف این دوره برشمرده شده است.

عناوین دوره: برخی از مفاد و عناوین این دوره عبارتنداز: اقتصاد رسانه و تأثیر آن در فقه رسانه، اقتضائات ساختاری، مدیریتی، فنی و محتوایی «شبکه ملّی اطلاعات» از منظر فقه رسانه، رویکرد فقه فردی، اجتماعی و حکومتی، مکاتب قم و نجف با تأکید بر مبانی فقهی امام و رهبری، مبانی، اصول، ابواب و منابع فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی، رویکرد تاریخی، حکمی و فلسفی در رسانه شناسی، قواعد پرکاربرد فقهی در باب رسانه، ارتباطات و فضای مجازی، موضوع شناسی و مسائل فقه رسانه، رصد و آسیب شناسی فقهی نهادهای رسانه ای در جمهوری اسلامی ایران.

سیاست‌های دوره: ذهنیت‌سازی و جهت‌دهی طلاب جوان در راستای فقه حکومتی و تخصصی در راستای گفتمان‌سازی فقه حکومتی. کشف استعدادهای ویژه و علاقه‌مند در راستای جذب به گروه فقه رسانه و تربیت کارشناس. برجسته‌سازی اساتید فقه رسانه در ذهن طلاب و علاقه‌مندان در راستای معرفی آنها به جامعه علمی. بسط و ترویج اندیشه فقه حکومتی حضرت امام و مقام معظم رهبری؛ از سیاست‌های این دوره می‌باشد.

اساتید دوره: حجج‌اسلام والمسلمین «محمدعلی حیدری»، «علی نهاوندی»، «عبدالحسین خسروپناه»، «سیدسجاد ایزدهی»، «احمد رهدار»، «ذبیح الله نعیمیان»، «محمدعلی لیالی»، «محمدحسین ملک زاده»، «حسن یوسف زاده»، «علی محمدی»، «عبدالحسین مشکانی»، «اصغر اسلامی تنها»، «محمدرضا پیری» همچنین «سیدمحمد غمامی» و «سید حسین شرف الدین» از اساتید دوره «فقه رسانه ارتباطات و فضای مجازی» به شمار می‌روند.

ثبت‌نام دوره: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند تا ۲۸ خردادماه نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی و مدارک علمی، شماره همراه و رزومه را از طریق پیام رسان ایتا به آیدی moghavem_1998@ یا شماره ۰۹۱۰۳۵۵۲۴۷۵ پیامک دهند.

خاطرنشان می‌شود، اکثر جلسات دوره «فقه رسانه ارتباطات و فضای مجازی» بعد از ظهر پنج شنبه و جمعه همزمان به صورت حضوری و آنلاین (وبینار) برگزار می‌شود و از شرک کنندگان مبلغ ۱۰۰ هزار تومان ودیعه گرفته خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics