قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / خانواده و اخلاق جنسی؛ آخرین اثر منتشر شده استاد مطهری
خانواده و اخلاق جنسی؛ آخرین اثر منتشر شده استاد مطهری

تازه‌های نشر؛

خانواده و اخلاق جنسی؛ آخرین اثر منتشر شده استاد مطهری

کتاب «خانواده و اخلاف جنسی» (مبانی حقوق زن از نظر اسلام۱) به همت انتشارات صدرا و همزمان با ایام شهادت استاد مرتضی مطهری روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «خانواده و اخلاق جنسی» گرد آوری شده از موضوع مبانی حقوق زن از نظر اسلام است که شامل مباحث «پیامبر (ص) و اخلاق جنسی»، «حکومت معنوی زن»، «تحفه‌های خلاق نوین جنسی»، «مرد و زدن زن؟» و «عفاف، غیرت و حیا» است.

«آیا درست است دختر از پسر خواستگاری کند؟»، «آیا صحبت از زدن زن در قرآن، توهین به زن است؟»، «آیا فقط زن ناموس مرد است یا هر دو ناموس یکدیگرند؟»، «چرا با اینکه مرد رئیس خانواده است، زن ریاست و حکومت معنوی بر مرد دارد؟»، «چرا مبارزه با عفاف و پوشش زن، مبارزه با حیثیت زن است نه دفاع از او؟»، «اخلاق نوین جنسی کار را به کدام ناکجاآباد کشانده است؟»؛ پاسخ این پرسشها و بسیاری نکات مهم دیگر را می‌توانید در این کتاب خواندنی بیابید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «عالم خلقت و آفرینش برای اینکه ضعف جسمانی زن یعنی اینکه مرد از نظر جسمی قویتر است جبران شده باشد، زن را در ناحیه روح قویتر قرار داده است در این جهت که به زن حس عفاف و حس حیا و حتی حس پوشش را داده است. اینها همه مظاهر خودداری در زن است برای اینکه مرد اجباراً به حکم فطرت به آن سو برود و حیثیت و شأن زن بالا برود.

این مبارزه‌ای که امروز با عفاف می‌شود و مبارزه‌ای که با حیا می‌شود و مبارزه‌ای که با پوشش زن می‌شود، تمام اینها مبارزه با حیثیت زن است نه مبارزه به نفع زن، مبارزاتی است علیه زن (ص۷۷)

رفع بسیاری اختلافات میان زوجین با درک یک نکته بسیار مهم

همچنین در بخشی دیگر می‌خوانیم: «دستگاه خلقت که زندگی خانوادگی را بر اساس امر فطری قرار داده و هدفش یکی شدن دو روح است، این تدبیر را کرده که در مرد حس تسلط بر زن از بالای سر زن قرار داده به صورت مردانه، حاکمه، قهرمانانه، نیرومند که مرد می‌خواهد زن امرش را اطاعت کند.

اتفاقا اینجا زن در حال تسلیم است و مرد در حال خشونت (مقابل لطافت) و فرمان‌ دادن، و زن را مانند مرئوس می‌داند.در مقابل، چیز دیگری در روح زن وجود دارد که آن هم حس تسلط بر مرد است، منتها نه از بالای سر مرد که مثلا ابروها را در هم بکشد و فرمان بدهد؛ بلکه به عکس، حس تسلط از راه تسخیر قلب مرد را دارد که مرد به میل خود در خدمت او قرار گیرد. پس حس تسلط مرد از راه قهرمانی و حس تسلط زن از راه جمال و زیبایی است. عجیب اینکه مرد هم این نوع حکومت زن را با میل خود می‌پذیرد (ص۱۱۱)

لازم به ذکر است، این کتاب که همزمان با چهل و یکمین سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در فضاهای مجازی اینستاگرام و آپارات رونمایی و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

خانواده و اخلاق جنسی؛ آخرین اثر منتشر شده استاد مطهریگفتنی است، چاپ اول کتاب «خانواده و اخلاف جنسی» در ۱۴۸ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات صدرا منتشر شده و ارسال آن به سراسر کشور رایگان است.

کلیک کنید: خرید کتاب «خانواده و اخلاف جنسی» به‌همراه ۱۰ درصد تخفیف

یک دیدگاه

  1. اصلا اینطور نیست..

    غلبه و تسلط زن بر مرد، به دلیل فضایل زن نسبت به مرد و بر تمام وجود مرد است.. و اصلا ربطی به قلب و زیبایی و عاطفه ندارد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics