قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دیدار فرستاده سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی
دیدار فرستاده سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی

دیدار فرستاده سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی

دفتر اطلاع رسانی آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق از دیدار «یان کوبیچ»، فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور با وی در نجف اشرف خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، بر اساس بیانیه‌ای که بعد از این دیدار منتشر شده است، آیت‌الله سیستانی در این دیدار گفت: «دولت جدید [عراق] مأموریت بزرگی دارد و ایشان منتظرند آثار موفقیت این دولت به ویژه در زمینه مبارزه با فساد، ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیکاران، بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ، بازگرداندن آوارگان به مناطق خود به شیوه مناسب و تأمین خدمات ضروری به شهروندان عراقی را ببینند».

مرجع عالی شیعیان عراق همچنین طی این دیدار، بر ضرورت این نکته تأکید کردند که همکاری ائتلاف‌های سیاسی در پارلمان عراق با دولت این کشور  گام‌های واقعی در راستای بهبود اوضاع این کشور بوده است.

آیت‌الله سیدعلی سیستانی همچنین بر اهمیت حاکمیت عراق و عدم دخالت دیگران در امور داخلی این کشور تأکید کردند.

یان کوبیس، نماینده سازمان ملل در عراق پس از دیدارش با آیت‌الله سیستانی، گفت: سیستانی بر اهمیت تکمیل روند تشکیل کابینه و حمایت نیروهای سیاسی از دولت به منظور ارائه خدمات تاکید کرد. همچنین مرجع دینی عراق بر آمادگی این کشور برای همکاری با کشورهای همسایه به عنوان کشورهای مجاور و دوست و نه مداخله گر تاکید کرد.

بنا بر اعلام السومریه نیوز، نماینده سازمان ملل با تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت عراق و کمک به مردم آن بدون مداخله در امور داخلی این کشور گفت: عراق باید محل ثبات و نه میدانی برای منازعات بین‌المللی باشد.

کوبیس گفت: سیستانی را از تلاش‌هایمان در راستای توسعه، آبادسازی موصل و خدمات‌رسانی مطلع کردم.

وی بر لزوم بازگرداندن آوارگان و آبادسازی مناطق ویران شده تاکید کرد و گفت: مسئولیت نیروهای سیاسی تکمیل ساختار کابینه و حمایت دولت است زیرا فرصت کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics