قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / رساله جامع ۴ جلدی آیت‌الله سیستانی منتشر شد + دانلود
رساله جامع ۴ جلدی آیت‌الله سیستانی منتشر شد + دانلود

تازه‌های نشر؛

رساله جامع ۴ جلدی آیت‌الله سیستانی منتشر شد + دانلود

رساله جامع چهارجلدی، احکام شرعی مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله سیستانی از سوی دفتر معظم‌له منتشر شد و مقلدان ایشان می‌توانند از این کتاب استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، «رساله توضیح المسائل»، مجموعه‌ای است که عهده‌دار قسمتی از نیاز مکلفین در بخش احکام شده و جزء ثابت و انفکاک ناپذیر کتابخانه مؤمنین است. بر اهل اطلاع پوشیده نیست که رساله‌های موجود، چند دهه قبل و زیر نظر مرجع بزرگ جهان تشیع، حضرت آیت‌الله بروجردی، نگارش یافته و مسائلش بر اساس نیازهای آن روز جامعه تنظیم شده است و فقهای بزرگوار در طول سال‌های بعد، پس از ملحق کردن برخی از مسائل جدید، بدون تغییر زیادی در ساختار آن، نظر شریف خویش را در همان متن اعمال فرموده و پاسخ دیگر سؤالات مکلفین را در کتاب‌های عربی خود و نیز پاسخ استفتائات، مطرح نموده‌اند.

اما با توجه به اینکه استفاده از کتب مختلف عربی و بررسی استفتائات گوناگون برای یافتن پاسخ مسأله مورد نظر، همواره مشکلات زیادی برای عموم مردم در بردارد، دفتر آیت‌الله سیستانی تصمیم گرفت رساله‌ای تدوین نماید که در آن، مسائل بیشتری از احکام محل ابتلای امروز مردم و با ساختار مناسب‌تر، لحاظ شده باشد.

ازاین رو، رساله حاضر که توضیح المسائل مرجع عالیقدر آیت‌الله سید علی حسینی سیستانی می‌باشد، زیر نظر دفاتر معظم‌له در مشهد، قم و نجف اشرف تنظیم شده و دارای ویژگی‌های ذیل می‌باشد.

۱- حجم وسیع کتاب، که ثمره تکمیل و تصحیح مسائل است، باعث شده تا این رساله در چهار جلد تنظیم گردد.

۲- بعضی از ابواب کاربردی و مورد نیازی که در رساله قبل بیان نشده؛ مثل مباحث اعتکاف، کفارات، نفقات، شفعه، دیات و… در این رساله مطرح شده است.

۳- بسیاری از مسائل شرعی مورد نیاز عموم با اقشار خاصی از مردم، به مسائل قبل اضافه شده است.

۴- در بسیاری از موارد جهت فهم بهتر مطلب، مسائل به صورت دسته بندی ارائه شده است.

۵- جهت دسترسی آسان و سریع به موضوع مورد نیاز، کلیه مباحث عنوان بندی شده و ابتدای رساله نیز، فهرست نسبتأ جامعی از آنها مطرح شده است.

۶- برخی از مسائل موجود در رساله پیشین، بدون تغییر محتوایی و معنایی با کمی تغییر نگارش ذکر شده و بعضی از مثال‌های قدیمی آن، تبدیل به مثال‌های جدید محل ابتلاء در عصر حاضر گردیده است.

۷- جهت تسهیل در بازیابی مطلب یا تکمیل مباحث یک موضوع، در بعضی موارد، مساله‌ای از بخشی از رساله پیشین به بخش دیگر منتقل شده و سعی شده تا حد امکان مسأله‌ای حذف نگردد.

۸- در بسیاری از موارد جهت تبیین موضوع یا مسأله، در پانوشت، توضیحات تکمیلی ارائه شده است و در ابتدای بعضی فصول، در مورد فضیلت و اهمیت عملی که مسائل آن ذکر شده، توضیحاتی آمده است.

۱۰- منابع فقهی استفاده شده در این رساله عبارت هستند از تعلیقه بر العروه الوثقى، منهاج الصالحین، المسائل المنتخبه، الفقه للمغتربین و آخرین نظرات فقهی و استفتائات معتبر از معظم له. همچنین، اهتمام بر این بوده که در صورت مشاهده اختلاف در متون، مسأله مذکور استفتا شده و نظر صحیح نهایی در مورد آن، در متن رساله ذکر گردد.

گفتنی است، در ابتدای این رساله جامع که به امضاء و مهر آیت‌الله سیستانی رسیده، چنین آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم این نسخه چهار جلدی رساله (توضیح المسائل جامع) مورد تأیید است و عمل به آن -ان شاءالله تعالی- مجزی است. ۲۷ شوال ۱۴۴۳

علاقمندان برای دانلود رایگان این رساله جامع، می‌توانند بر روی لینک‌های زیر کلیک نمایند.

دانلود جلد اول در ۷۶۴ صفحه

دانلود جلد دوم در ۶۰۰ صفحه

دانلود جلد سوم در ۷۶۴ صفحه

دانلود جلد چهارم در ۷۶۴ صفحه 

یادآوری می‌شود، تقریرات دروس حضرت آیت‌الله سیستانی نیز در سایت http://taghrirat.net/ جمع‌آوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics