قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / روایت رحیم پور ازغدی از درس‌های خارجی که فقه سکولار‌ می‌سازند/ ریشه سکولاریسم در حوزه است!
روایت رحیم پور ازغدی از درس‌های خارجی که فقه سکولار‌ می‌سازند/ ریشه سکولاریسم در حوزه است!

روایت رحیم پور ازغدی از درس‌های خارجی که فقه سکولار‌ می‌سازند/ ریشه سکولاریسم در حوزه است!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ریشه سکولاریسم در حوزه است، گفت: درس خارج‌‌هایی برگزار‌ می‌شود که به جای این که تمدن دینی را تئوریزه کنند فقه سکولار‌ می‌سازند.

به گزارش شبکه اجتهاد، رحیم پورازغدی پیش از ظهر پنجشنبه در تجمع طلاب و تشکل‌های طلبگی در حمایت از بیانات رهبر انقلاب و مراجع تقلید و با هدف پیگیری عدالت اقتصادی که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و روحانیت یکپارچه در کنار توده‌های مردم ایستاده و خود را از طبقات محروم جدا‌ نمی‌داند.

او با بیان اینکه اغلب طلاب نیز خود از اقشار پایین جامعه هستند گفت: همین طلاب با شهریه‌های پایینی که دارند در این مشکلات اقتصادی همراه گروه‌های مختلف مردم زندگی‌ می‌کنند و همدرد با مردم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلابی که در قم ایجاد شده است در قم هم پاسداری‌ می‌شود، افزود: این نشست و تجمع به این معناست که حوزه و روحانیت در کنار مستضعفین و حامی نظام است و انقلاب و نظام جدا از هم نیستند.

او تصریح کرد: حوزه با این تجمعات اعلام‌ می‌دارد که در برابر تخلفات مسؤلین‌ می‌ایستد و وظیفه خود‌ می‌داند که اگر تخلفی مشاهده‌ می‌کند مسؤلین را در سه قوه امر به معروف و نهی از منکر نماید.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دشمن اسلام را هدف گرفته است گفت: هدف اصلی دشمن زدن پایه‌های اصلی بنیاد اسلام است‌ می‌خواهند مردم و نسل جوان را نسبت به انقلاب بد بین کنند.

او با اشاره به این که دشمن‌ می‌خواهد به کمک برخی از ما در داخل، بنیاد نظام را نابود کند و به لحاظ عملی ما و نظام را فاسد و بی عرضه نشان دهد، ابراز داشت: درست است که اقلیتی از مسؤلین دچار فساد شده‌‌اند اما دشمن اینگونه القا‌ می‌کند که همه مسؤلین این نظام فاسد هستند در حالی که اکثریت افرادی با ایمان، تقوا و همدرد مردم هستند.

دشمن‌ می‌خواهد روحانیت شیعه، قوای سه گانه، نظام و حکومت را فاسد نشان دهد

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه دشمن‌ می‌خواهد روحانیت شیعه، قوای سه گانه، نظام و حکومت را فاسد نشان دهد و مقصر آن را متوجه اصل ولایت و ریشه نظام کند، افزود: بنای بر تضعیف و براندازی دولت و مجلس نیست بلکه باید اینها بمانند تا پاسخگو باشند و به وظایف و قول‌هایی که دادند عمل کنند؛ آیا تضعیف سه قوه دامن زدن به وضع موجود، ندیدن مشکلات، ترک امر به معروف و نهی از منکر و دفاع نکردن از اقشار محروم است؟

او تصریح کرد: این تجمعات باید ادامه داشته باشد و حوزه از مرجعیت تا طلبه وظیفه دارد هم به لحاظ هم نظری و هم عملی حمایت نماید.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه بیت المال توسط برخی میل و توسط برخی حیف‌ می‌شود توضیح داد: نباید بیت المال حیف و میل شود.

او بیان کرد: دشمن القا‌ می‌کند که جمهوری اسلامی دچار فساد سیستماتیک است و تلاش‌ می‌کند تا افکار عمومی به این نتیجه برسد که نظارت و بازرسی منصف و متخصص وجود ندارد و قصد تضعیف روحانیت را دارند.

اسامی قضات فاسد زودتر اعلام شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: چرا چند گانه با مردم سخن گفته‌ می‌شود و این همه شبهاتی که در رسانه‌ها مطرح‌ می‌شود پاسخ داده‌ نمی‌شود. رؤسای قوا اگر اتهاماتی به آنها‌ می‌شود چه درست چه غلط باید پاسخ دهند و برای مردم توضیح دهند که این از مطالبات جدی مردم است.

او افزود: اگر رئیس قوه قضاییه اعلام‌ می‌نماید اسم قضات فاسد را اعلام‌ می‌دارد هرچه زودتر اعلام کند تا مردم اطمینان پیدا کنند و زمانی مردم به قوه شک‌ می‌کنند که دادگاه‌های برخی مفسدین غیرعلنی برگزار‌ می‌شود؛ اینکه همه مسؤلین را دزد و فاسد بخوانیم غلط است و زمانی این تفکر ایجاد‌ می‌شود که برخورد صورت‌ نمی‌گیرد و نهادها به وظایف خود درست عمل‌ نمی‌کنند.

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: اگر انحرافی ایجاد‌ می‌شود حوزه‌های علمیه مقصرند چرا که عطش معنویت وجود دارد و لذا باید حوزه‌ها پاسخگوی شبهات باشند و این عطش را رفع نمایند.

او با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب دهه خطر انحراف نظام است و اکنون در سر پیچ انحراف انقلاب قرار داریم، افزود: نسل جدید از خیلی مسائل اطلاع ندارد و امکانات بیشتر شده و عده‌ای وسوسه پول، شهوت و قدرت پیدا کرده‌‌اند.

این سخنران ادامه داد: آیا در این دستوری که رهبری به رئیس قوه قضا دادند ضربه اصلی باید به مفسدان حکومتی بخورد و یا به مفسدان خارج از حکومت؟ ضربه اصلی باید به فساد داخل حکومت وارد بیاید؛ آیا یک نوع اشرافیت مذهبی داخل حکومت اسلامی شکل گرفته است یا خیر که باید این‌ها پاسخ داده شود.

او توضیح داد:‌ نمی‌شود مرگ بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندانمان هم در آمریکا و انگلیس باشیم، گرچه اینها اقلیت هستند اما چون برخورد نشده مردم فکر‌ می‌کنند همه همینطور هستند.

عقلانیت اقتصادی در کشور کجاست؟

ازغدی با بیان اینکه بدنه بیشتر نظام ما فاسد نیست بلکه ضد فساد هم است، گفت: ما هروقت از موضع خودعقب نشستیم توهین‌ها و تحریم‌های آمریکا بیشتر شد؛ قرار بود شعارها و دانش هسته‌ای را کنار بگذاریم که اقتصاد درست شود اما همه را کنار گذاشتیم ولی اقتصادمان بدتر شد.

او با اشاره به اینکه نه تنها امریکا بلکه بسیاری از خیانت‌ها را اروپا‌ می‌کند، مطرح کرد: مرفهین بی دردی که از هردو جناح وارد هر سه قوه شدند و جهاد گریزان ترسو که مدام در حال عقب نشینی در برابر استکبارند تن به این خیانت‌ها‌ می‌دهند.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه عقلانیت اقتصادی در کشور کجاست و چه مقدار از این تصمیمیات که گرفته‌ می‌شود عقلانی است، افزود: بازرسی‌های بی فرجام، دادگاهای طولانی و فرساینده که علنی هم نیستند چه معنایی‌ می‌تواند داشته باشد.

او با بیان اینکه حوزه غیر از اعتراضات و تبلیغ دین وظیفه‌ی اجتهاد اقتصادی را هم بر عهده دارد گفت: درس خارج‌هایی برگزار‌ می‌شود که به جای این که تمدن دینی را تئوریزه کنند فقه سکولار‌ می‌سازند و در مورد بانک‌ها و روابط اجتماعی و این دست مسائل حرفی‌ نمی‌زنند.

ازغدی تصریح کرد: ریشه سکولاریسم در حوزه است، سکولاریسم یعنی تفکیک دین از حکومت و دولت و تمدن؛ حوزه به جای این همه رساله مسائلی که حل نشده است را پاسخ دهید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نباید به گونه‌ای باشد که حوزویان و دانشگاهیان را بی سواد بخوانند عنوان کرد: با وجود این همه دانشگاهی متخصص در کشور نباید این مقدار مشکل در جامعه باشد و در فقه حکومتی نیز حوزه هنوز در مسائل اصلی جوابی ندارد؛ حوزه هنوز بعد از ۴۰ سال دارد بحث‌ می‌کند بانک‌ها ربوی هستند یا خیر. شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics