قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سه کتاب جدید از مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی
سه کتاب جدید از مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی

تازه‌های نشر؛

سه کتاب جدید از مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی

«تطهیر در ماشین‌های لباس‌شویی»، «تظاهر و تجاهر به فسق» و «روش‌های نوین تولید مثل انسان» سه کتاب جدیدی هستند که از سوی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «تطهیر در ماشین‌های لباس‌شویی، از گروه عبادات»، کتاب «تظاهر و تجاهر به فسق، با پژوهش حسین صنعت‌پور از گروه پژوهشی عبادی و حقوقی» و کتاب «روش‌های نوین تولید مثل انسان، با پژوهش دکتر حمید ستوده خراسانی از گروه علمی پژوهش‌های پزشکی و تغذیه» به‌تازگی توسط موسسه موضوع شناسی احکام فقهی چاپ و منتشر شد.

در کتاب «تطهیر در ماشین‌های لباس‌شویی» می‌‌خوانیم: امروزه اغلب شست وشوی لباس‌ها و وسائل دیگر پارچه‌‌ای با ماشین‌های لباس‌شویی صورت می‌گیرد. انواع ماشین‌های لباس‌شویی و فرایند شست وشوی آن‌ها این پرسش را مطرح‌‌ می‌کند که اگر لباس متنجسی در ماشین لباس‌شویی قرار داده شود آیا همان‌طور که تمیز‌‌ می‌شود از نظر شرعی نیز پاک‌‌ می‌گردد و یا لازم است جداگانه لباس آب کشیده شود؟ این پژوهش درصدد است نحوه عملکرد ماشین‌های لباس‌شویی تمام اتوماتیک را تبیین کند و به بررسی این نکته بپردازد که آیا فرایند شست وشوی ماشین‌های لباسشویی و انواع آن منطبق بر شرایط و کیفیت معتبر در تطهیر شرعی است یا خیر؟

در کتاب «تظاهر و تجاهر به فسق» می‌خوانیم: تظاهر و تجاهر به فسق از جمله موضوعاتی است که ابعاد متفاوتی دارد. مفهوم شناسی تظاهر، تجاهر، تهتک، فسق و تبیین آن‌ها و تعیین و تبیین مصادیق آن‌ها از دیدگاه آیات، روایات و فقه شیعه، از کارهای ضروری در حوزه موضوع شناسی است. تبیین و تعیین مصادیق فسق و تبیین مقومات تجاهر و علن و تعیین مرزهای تجاهر و بیان محدوده زمانی و مکانی صدق تجاهر بر شخص متجاهر و…؛ همچنین سایر نکاتی که به نوعی در تبیین این موضوع دخالت دارد،‌‌ می‌تواند کمک خوبی برای مقلدان باشد. این پژوهش بر آن است تا با تعریف «تجاهر» و «فسق» و تعیین مرزهای دقیق و حدود «تجاهر به فسق» و همچنین تبیین مصادیق آن و موارد مورد ابتلا در اجتماع، موضوع تظاهر و تجاهر به فسق را از منظر موضوع شناسی بررسی و تبیین نماید.

در کتاب «روش‌های نوین تولید مثل انسان، روش‌های نوین باروری مصنوعی» می‌خوانیم: از حکمت‌های خداوند در زمینه ازدواج، تداوم و بقای اجتماع انسانی و بنیان خانواده است؛ امید به بقا و ادامه نسل برای انسان‌ها، امری فطری و در حقیقت، یک نوع کمال برای آدمی به شمار‌‌ می‌آید. مع‌الوصف، در دنیای کنونی، ناباروری مسئله‌‌ای شایع و نگران کننده برای زوجین تلقی شده و از این رو، یکی از موضوعاتی که امروزه، مورد توجه و ابتلای برخی از آنان قرار گرفته و سؤالات فراوانی را برانگیخته «تلقیح مصنوعی» است. این موضوع، اگرچه بحثی نو پیداست، ولی، ارتباط آن، با سایر مسائل فقهی- حقوقی و ربط وثیقش با مباحث پزشکی، اقتضای پیدایش جستاری کامل را، فرا روی پژوهشگران قرار داده است.

علاقه‌مندان جهت خرید هر یک از محصولات، می‌توانند از طریق فروشگاه مجازی به آدرس www.mozooshenasi.ir/shop اقدام و یا به قم، بلوار امین خیابان جمهوری اسلامی، کوچه ۸، پلاک ۵۲، موسسه موضوع شناسی احکام فقهی مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۳۶۰۴۵ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics